טעם הגליל: המסעדות המומלצות בצפון הארץ

מסעדות שף, ביסטרו בר, כפריות, צמחוניות, חלביות - הגליל משופע במסעדות העושות שימוש בחומרי הגלם האיכותיים באזור ומציעות מבחר מנות ייחודיות. הנה חלק מהן

ערמונים. צילום: דניאל לילה
ערמונים. צילום: דניאל לילה
24 ביוני 2014

אוקטגון, נהלל

אוקטגון ממוקמת בעמק יזרעאל, בין נהלל לרמת דוד, ותפריטה בשרי ומסוקס כמו הנוף האנושי של העמק: המבורגר, אנטרקוט, פרגית, עלי גפן ממולאים בשר וטלה, וגם קצת היצע צמחוני המתגלם בקנלוני. לאורך השנים השתפרו מנות הבשר של המסעדה במידה משמעותית, וכדאי להזדמן אליה לעסקית, בעיקר לטיילים התרים אחרי ארוחה משפחתית ידידותית לכולם.

למסעדת אוקטגון

צילום: כפיר זיו
צילום: כפיר זיו

בליקר הצפון, משגב

בליקר היא מסעדה המשקיפה אל עמק בית נטופה. בערב – בהנפת מטה פלאים – היא הופכת לבר. במשך היום יציעו לכם תפריט תמים שנתלש משנות ה-90: קורדון בלו ומנות של מוקפצים מהווק. אבל בערב יגישו לכם מה שמוגדר כאן "ארוחת ערב קלה" ומצטייר כארוחה ביתית קסומה ומיושנת של חביתה וסלט. אז נכון שאפשר להזמין גם כריכים, סלטים, פיצות או קבבוני טלה, אבל להגיע לבר ולאכול ארוחה אפופת נוסטלגיית ילדות עם דרינק של גדולים זה לגמרי סטארט-אפ.

למסעדת בליקר הצפון

ג'עוני, ראש פינה

ג'עוני הוא בית אוכל בעל קווי אופי ראש פינאיים מובהקים: נכונות לקבל ולהכיל כל אורח – טורף הזקוק לליטרת ההמבורגר שלו או טבעוני שעצר רק למיץ ירקות שנסחט במקום. בבית האבן הישן הזה ההסעדה מתנהלת בשלושה חדרים ובמרפסת שבה אפשר גם לרבוץ על פוטונים. הופעות חיות ומשחקי חשיבה המוגשים לשולחנות אמורים לשכנע כל לקוח שהוא הרבה יותר ממוזמן. ארוחת בוקר, טאפאס או קפה ועוגה – כל סוג בילוי הוא לגיטימי.

למסעדת ג'עוני

יאליס, טבריה

יאליס (Yali's) היא גלגול עדכני למושטיות המפורסמות שסביב הכנרת – מסעדה עם נוף לאגם שתפריטה רב לאומי ואקלקטי. אם הזדמנתם לכאן, הכי כיף לאכול פה סלט גדול שגררו עליו תועפות גבינה, עוגות גבינה או שוקולד וקפה הפוך שעמלו על הקצפתו והוא מוגש במג זכוכית. חוויה בסגנון מיושן בעל חן משלו.

למסעדת יאליס

ערמונים, צומת צמח

מסעדת ערמונים בצומת צמח זוכה לערך מוסף של מבט שקוף לכנרת. תמצאו פה מנות יקרות ויוקרתיות של צלעות טלה על פחמים בליווי קרם בטטה, לצד מנות פשוטות במחירים צנועים שהולמות משפחות נופשות; נתחי עוף בטמפורה, מיני המבורגר או חזה עוף על הגריל. ארוחות בוקר, סלטים ופסטות – הכל על בסיס חומרי גלם מקומיים בשיטת הכנה קומוניקטיבית.

למסעדת ערמונים

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

טיבי'ס, ורד הגליל

השף המזוהה ביותר עם חומרי גלם איכותיים לעילא – חיים טיבי ממסעדת מוסקט שבמצפה הימים – מופקד גם על הטעמים במסעדת הבוקרים טיבי'ס בוורד הגליל. המבורגר, פורטרהאוס, אנטריקוט, צלעות טלה ונקניקיות ביתיות כפריות מוגשים בבית עשוי אבני בזלת. כשיושבים בטיביס אפשר להתבונן בסוסים היוצאים לדהירה מהאורווה ולא להאמין שנמצאים בארץ.

למסעדת טיבי'ס

צילום: בועז לביא
צילום: בועז לביא

חוות התבלינים, גלבוע

לחוות התבלינים ערך מוסף גבוה במיוחד – הגובה שבו היא ממוקמת. החווה חולשת על הנוף, עם מבט לעמק יזרעאל, לתבור ולהרי הכרמל. בחורף אח בוערת במסעדה, ובכל ימות השנה אפשר לערוך סיור בחווה ולשלב בביקור תחושה של בילוי כפרי בטבע. התפריט בסיסי ואירופי קלאסי עם מנות כמו אנטרקוט, דג שלם אפוי, טורטליני גבינות ופאי אגסים, לצד מבחר מכובד של יינות. בבקרים של ימי שישי מוגשות ארוחות בוקר גדולות. המחירים לא נמוכים, אבל זה מחיר האסקפיזם הכפרי הטהור.

למסעדת חוות התבלינים

מגדלנה, צומת מגדל

המסעדה הצעירה של השף המעולה יוסף חנא חרטה על דגלה מטבח גלילי לבנוני, שנארז תחת תפיסת צילחות מודרנית, כל זאת על רקע נוף הכנרת מצד אחד והר ארבל מהצד השני. אל תחמיצו את הפתיחים, בעיקר את עלי הגפן הממולאים מלית דחוסה של אורז עם עגבניות וקרם סלק נהדר עם יוגורט. מנת הקובה הצמחונית מפתיעה ומוצלחת בזכות מלית חומוס וחלומי. כיסוני השישבריק מוכנים בדייקנות במלאכת יד. קינוח הגבינה המקורי חאלוואת אלגיבן מבוסס על מתכון ירדני הוא נפלא ומצליח לרגש והקפה מצוין.

למסעדת מגדלנה

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

קימל בגלבוע

קימל בגלבוע, השייכת לשף שאול בן אדרת, שוכנת בתוך אתר הסקי החדש וניצבת על המדרון של ההר עם כל הנוף של העמק ישר לפנים. התפריט של קימל בגלבוע הוא מיקס בין קימל התל אביבית לבין מה שבן אדרת חשב שמתאים לצפון; וכולל מנות כגון כבד אווז עם פירות יער, חריימה, קדרת זנב ושאטו בריאן בקרם כמהין. המסעדה מוקפת מרפסות ויכולה לארח 150 איש בחוץ ועוד 150 איש בפנים, בין היתר לבראנצ'ים ייחודיים ולארוחות שף.

למסעדת קימל בגלבוע

קימל בגלבוע. צילום: ארז ביטון

קפהדרציה, כפר תבור

מסעדה כפרית ונעימה שניכר שלבעליה חוש הומור מפותח. קפהדרציה מגישה מנות קלילות לצד מנות מחממות בטן. ארוחות בוקר, עלי גפן, ברוסקטות, ניוקי וירקות ממולאים. המנות המשתנות על בסיס יומי מלאות השראה מקומית, בהן גרטן ירקות שורש, פרצעל ולבבות ארטישוקים ממולאים. מדובר במנות שרק צריכות לפגוש את הטייל הנכון בכפר תבור שינעץ בהן שיניים.

למסעדת קפהדרציה

סעודה בגן עדן, הר כנען – צפת

סעודה בגן עדן היא גן עדן לצמחונים. מדובר במסעדה איטלקית כשרה המתמחה באוכל צמחוני וגם בדגים. תמצאו פה מבחר גדול במיוחד של סלטי ירקות טריים, אנטי פסטי ומנות של פסטה כמו רביולי ארטישוק ירושלמי. בעלי הזימים מוגשים כקבב דגים או כפילה דניס; ולסיום יש קינוחי חווה מושחתים במיוחד. הישיבה על המרפסת על רקע הר מירון מתבלת את האוכל בחוויה צפונית.

למסעדת סעודה בגן עדן

אדלה ביסטרו, רמת ישי

אדלה ביסטרו היא מסעדה משפחתית ופרי שיתוף פעולה של אדריכל ואשת תיאטרון. התוצאה מעוצבת בצורה נעימה וכוללת ערבים של הופעות חיות. אפשר לעצור פה לקפה וכריך בבוקר בדרך לצפון, או לארוחה משפחתית של המבורגרים, תוך התייחסות מיוחדות לכל סוגי הסועדים; ילדים, צמחונים ורגישים לגלוטן. אפשרות זו וכן העסקיות האטרקטיביות יוצרות נקודה שכדאי להזדמן אליה.

למסעדת אדלה ביסטרו

צילום: אסף גונן
צילום: אסף גונן

ינאי'S, מגידו

מסעדת ינאי'S נמצאת באורחן מגידו, על כביש 65 עם גישה נוחה משני צירי התנועה. זוהי מסעדה חלבית, כשרה למהדרין (כולל כשרות בד"צ בית יוסף), המציעה תפריט עשיר ומגוון, הכולל, בין היתר, מגוון ארוחות בוקר, כריכים, סלטים, תפריט איטלקי של פיצות ופסטות, וכן מנות דגים מיוחדות וקינוחים – תוצרת בית. את המטבח מוביל השף אורי נתנזון, לשעבר סו-שף במלון יערות הכרמל. המסעדה מציעה מקומות ישיבה בחלל פנימי מעוצב באווירה כפרית ובדק חיצוני.

למסעדת ינאי'S

צילום: אלכס גוטמן
צילום: אלכס גוטמן

גוז'פה, עפולה

קיצור דרך מעפולה אקספרס לאיטליה היא ג'וזפה – מסעדה בסגנון ישראלי-איטלקי. חלק מהמנות ישראליות מובהקות כמו טחינה ושקשוקה לארוחת בוקר, וחלק איטלקיות שישראלים ממש אוהבים כמו פיצות ופסטות. בתפריט תוכלו לזהות גם מנה המשלבת את שני המטבחים בכיסון אחד: טורטליני ממולא גבינת לבנה, הנקרא פה "כנעני".

04-6405105