תנו לשים ת'ראש

הגליל על נופיו היפים מציע מבחר מקומות לינה - ממלונות בוטיק יוקרתיים, צימרים רומנטיים ומשפחתיים ועד לבקתות אקולוגיות. קבלו המלצות

מלון מצפה הימים. צילום: יח"צ
מלון מצפה הימים. צילום: יח"צ
13 במאי 2014

הרומנטי

מלון סוויטות בן עמי

שמונה סוויטות, ספא, שתי בריכות – חיצונית ומחוממת – מסעדת שף וארוחות בוקר בסגנון בראסרי על שפת הבריכה. מה עוד צריך לבילוי רומנטי? מלון סוויטות בן עמי נמצא במושב בן עמי סמוך לנהריה. למרות השם זה אינו בדיוק מלון אלא וילה מעוצבת עם סלון משותף מצויד בפינות ישיבה, במטבח מאובזר ובבריכת שכשוך. לכל סוויטה כניסה נפרדת עם יציאה למרפסת, ועיצוב בגוני שמנת שמעודד שלווה ורומנטיקה. בספא צמוד אפשר לקבל טיפולים ליחיד או לזוג בשיטות שונות, ואחרי שנחים להמשיך לארוחה במסעדת גורמה כשרה שבראשה עומדים השפים מאור מלכה ואריק דניארו, בוגרי מסעדת ארנולד'ס. אם כל זה לא מספיק, ארוחת הבוקר מוגשת בבראסרי שצמוד לספא. שף קונדיטורית עינב אוזנה אחראית לפתוח עבורכם את היום עם שולחן עמוס בלחמים טריים, במאפים, בעוגות ובקינוחים, שאחריהם תרצו רק לנמנם על ספות מעוצבות ליד הבריכה.

רחוב המעיין 16 מושב בן עמי, 7040290־052, 7260556־073

לאתר הסוויטות בן-עמי

מלון סוויטות בן עמי. צילום: דודי מוסקוביץ'
מלון סוויטות בן עמי. צילום: דודי מוסקוביץ'

הכלכלי

מלון מטיילים

טיול בצפון לא חייב להיות כרוך בהוצאה כספית גדולה. לעומת זאת לא חייבים להתכלב בשק שינה ולוותר על מקלחת. רשת מלונות מטיילים ממלאת בדיוק את המשבצת הזאת ומציעה פתרונות לינה נוחים בתמחור הגיוני כמו באירופה ובארצות הברית. המלון החדש ביותר של הרשת, שהוא גם הצפוני ביותר, נפתח לפני ארבעה חודשים במטולה. בעלי הקבוצה שכרו את מלון המבריא המיושן, ובהשקעה של 3 מיליון ש"ח העניקו לו עיצוב חדש. לרשות המטיילים עומדים 27 חדרים מצוידים במיני בר, בקומקום חשמלי ובערכת קפה. 23 מתוכם מיועדים לזוג עם ילד או שניים, וארבעה דירות נופש מתאימות למשפחה עם שלושה ילדים. הצוות המקצועי של המלון שמח לנדב מידע ולעזור בבחירת מסלול רגלי או ממונע, ובקיא מספיק כדי להמליץ על נקודות תצפית ואתרים מעניינים. נוסף להדרכה המקצועית נהנים אורחי המלון גם מכרטיסי אורח המקנים הנחות בעשרות אטרקציות ומסעדות בגליל, ובקיץ זכאים לכניסה חינם לבריכה במרכז קנדה.

הראשונים 52 מטולה, 9958568־04 (מרכז הזמנות)

להזמנת מלון

 

מלון מטיילים. צילום: אלברט אדוט
מלון מטיילים. צילום: אלברט אדוט

האינטימי

תמר וגפן

היישוב מצפה הילה מתקשר אוטומטית לגלעד שליט וסבל קשות מנחת זרועם של התקשורת ושל סתם סקרנים. לאחר שהבן האובד שב הביתה השקט חזר ואפשר לבחון את המקום בעין אובייקטיבית ואפילו מתפעלת. כאן, בגובה 500 מ' מעל פני הים (עובדה שמבטיחה אוויר באיכות שאין להשיג בעיר), בחרו תמר וירון כהן לבנות במו ידיהם – אבל ממש – מתחם אירוח יפהפה. שלושה צימרים מאובזרים למשעי בכל מה שצריך למנוחה מושלמת, ממכונת קפה וקמין עצים עד ג'קוזי חיצוני זוגי משקיף לנוף. תמר, שעיצבה את המקום, היא בשלנית מוכשרת. ארוחת הבוקר העשירה מאוד שלה מוגשת במבואה והאורחים יכולים לבחור להתיידד עם בעלי הבית ועם אורחים אחרים או לקחת צלחת לחדר ולהתייחד עם הטבע. ירון הוא יינן שמתמחה בזן טמפרניו הספרדי, שאותו הוא מגדל בכרם משפחתי. מכוח האהבה לעיסוק הוא הקים במרתף חדר יין מעוצב שבו מתקיימות מדי פעם סדנאות היכרות עם יינות הגליל המערבי. הסדנה מתאימה לזוגות או לקבוצת חברים ואפשר לשלבה עם לינה במקום, אבל גם סתם כך תמר וגפן הוא פנינה גלילית של ממש.

מצפה הילה, 2920800־050

לאתר תמר וגפן

תמר וגפן במצפה הילה. צילום: אנטולי מיכאלו
תמר וגפן במצפה הילה. צילום: אנטולי מיכאלו

התרבותי

מלון פסטורל

בשנים האחרונות הולך מלון פסטורל בכפר בלום ותופס מקום כאבן דרך תרבותית בצפון, בייחוד עבור חובבי מוזיקה. כמעט בכל סוף שבוע וחג מתקיימים כאן אירועי מוזיקה קלאסית או פופולרית, קונצרטים ומופעים שמכסים מגוון רחב של נושאים – מפסטיבלי זמר עד מוזיקה אתנית. אירועי פסטורליה בצלילים – סופי השבוע המוזיקליים – מתקיימים זה 12 עונות ברציפות וכוללים תוכנית שמשלבת תרבות, מוזיקה, אקדמיה וטיולי טבע בגליל. בלי קשר לכך, או ליתר דיוק עם קשר ישיר לנוחות האורחים, ממשיך המלון להשתדרג. 18 מיליון ש"ח הושקעו בשיפוץ ובבנייה של אגף בוטיק חדש ובו 45 חדרים. כל חדר מעוצב בסגנון כפרי בגוני עץ ואדמה המתייחסים לטבע שמסביב, וכוללים חדר רחצה הנפתח אל החלל המרכזי. כך אפשר ליהנות מהנוף מכל פינה כמעט, אפילו כשעושים אמבטיה. שירותי המזון והמשקאות שודרגו גם כן, וכך אפשר למצוא בארוחת הבוקר פינת בריאות למי שמקפיד על תזונה גם בחופש.

קיבוץ כפר בלום, גליל עליון, 6836611־04

להזמנת מלון

 

מלון פסטורל. צילום: עדי פרץ
מלון פסטורל. צילום: עדי פרץ

היוקרתי

מצפה הימים

אחד ממלונות הבוטיק היוקרתיים והייחודיים בארץ שמקדש את בריאות הגוף, הנפש והרוח. האווירה הרגועה, בלי טלפונים סלולריים בשטחים ציבוריים (ועדיף בכלל להשאיר אותם בבית), מסתמנת כבר בכניסה. זוגות נינוחים מסתובבים בחלוקים לבנים בדרכם מהספא לבריכה, או מתרווחים בלובי על כוס תה צמחים. חדרים מרווחים מרוהטים באיפוק, מתוך הנחה שהנוף הוא התפאורה היפה ביותר. התפריט מבוסס ברובו על חומרי גלם טריים מחוות המלון: ירקות ללא חומרי הדברה, גבינות אורגניות, ריבות וצמחי תבלין המשתנים בהתאם לעונות השנה. את כל אלה הופך צוות הטבחים של המלון לארוחות גורמה, ומסעדת מוסקט היא היהלום שבכתר. מתחם ספא גדול מציע טיפולים בכל שיטה שאפשר להעלות על הדעת כמעט, כולל עיסוי בענפי זית וחידוש העור בדבש פרחים. להקלת הפרידה מבועת הבריאות הגלילית מומלץ לבקר בחנות המלון ולהצטייד בלחמים טריים, בגבינות ובירקות מתוצרת החווה, שכשטועמים מהם נזכרים שלמלפפון יש עוד טעם חוץ מפלסטיק.

ראש פינה, 666־555־800־1 (מרכז הזמנות)

להזמנת מלון

 

 

מלון מצפה הימים. צילום: יח"צ

הרוחני

אבני החושן

בצפת, אי אפשר להכחיש, יש אווירה אחרת. מאמינים יקראו לזה קדושה וחילונים יתקשו קצת להגדיר זאת, אך אותו דבר מיוחד שיש באוויר מורגש כמו זרם חשמל. בהשראת עולם הקבלה – כי קונספט הרי מוכרחים – הקימה רשת האירוח הכפרי O-live את מלון הבוטיק אבני החושן. המלון החדש שוכן בקריית האמנים שבעיר העתיקה, בחאן עתיק בן 200 שנה שעבר שחזור ושיפוץ בהשקעה של מיליוני שקלים. אבני החושן המקראיות שנשא הכוהן הגדול על גופו שימשו נקודת מוצא לעיצוב שבע סוויטות: אודם, ספיר, יהלום, טופז, אקוומרין, אמרלד וסיטרין. ארוחות בוקר מוגשות בחצר מקורה מרוצפת אבן, ובמרפסת ניצב ג'קוזי לשימוש האורחים. למרות ההשקעה בעיצוב מעודד הצוות את האורחים לא להתבטל אלא לצאת לטייל בסמטאות, לשאוף אוויר נקי ולבקר בגלריות ובבתי כנסת עתיקים. אסתר־מדונה בטוח הייתה מאשרת.

רחוב ט"ז 23, צפת, 9531153־04 (מרכז הזמנות)

להזמנת מלון

 

 

המשפחתי

אירוח כפרי ניר דוד

מי שלא חולם לשבת ביום חם על גדת נחל ולטבול רגליים במים – שיקום. בניר דוד החלום הכחול הזה נמצא בהישג יד לא רק מילולית, כי נחל האסי עובר בין שטחי הקיבוץ. 41 בקתות עץ כפריות נבנו עבור נופש בכל הרכב, מזוג ועד משפחה בת שש נפשות. בכל בקתה מטבחון, מרפסת מקורה עם ריהוט חוץ וכמובן ג'קוזי – הגביע הקדוש של הצימרים. בבקתות המשפחתיות יש סולם עץ שמוביל לגלריית עץ שבה ישנים הילדים, אלמנט שמעלה את רף האושר שלהם ומקצר את זמן ההשכבה. כמות האטרקציות שיש בסביבה תספק תעסוקה לכם ולילדים עד סוף החופשה: גן גורו – פארק קנגורו בסגנון אוסטרלי, פארק המעיינות על ברכותיו וקלנועיותיו, מרכז ספורט, בריכה ומה לא. ובכל זאת, המראה של נחל נוצץ בשמש נשקף מחלון הבקתה הוא האטרקציה הגדולה ביותר.

ניר דוד, 6488060־04

להזמנת מלון

 

האקולוגי

סיפור פשוט

ללינה בתנאים אקולוגיים יש שיק של חול ויתושים, נכון? אז זהו, שלא. הבקתות האקולוגיות ביישוב מתת עשויות אמנם עץ, אבן ובוץ אבל רחוקות מלהרגיש כמו חושה. שתי בקתות מבודדות משקיפות לשמורת מתת הירוקה המספקת פרטיות מוחלטת. בכל בקתה יש סלון עם מטבח מאובזר (כולל מכונת אספרסו, כי על קפה טוב בבוקר גם שוחרי אקולוגיה לא מוותרים) וחדר שינה עם ג'קוזי. ארוחת הבוקר מוגשת במרפסת פרטית שמצוידת בערסל כדי לנוח מהמשימה המפרכת. והאקולוגיה איפה? בכל פינה. שבילים ומדרגות שמובילים לבקתות עשויים טיט וצמיגים ממוחזרים, עבודות אמנות מבוץ מעטרות את הקירות, והסלט מתובל בשמן זית מתוצרת בית שהופק מזיתים מהחלקה הפרטית של הבעלים. בתיאום מראש אפשר להביא ילדים אבל הבקתות תפורות על נופש זוגי, מנותק מהציביליזציה. אחת לכמה זמן זה משהו שאתם חייבים לעצמכם.

מתת, 2350779־052 (דינה אבני ארנון)