כך תמצבו את עצמכם כעכברי משרד

כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור רושם של עובדים חרוצים ועסוקים. אף אחד לא ינסה להפיל עליכם את העבודה שלו, ולכם יהיה קייס חזק בשיחת השכר הבאה

2 במרץ 2014

1. בזמן שכולם בישיבות בוהים בבוס בעודו מדבר או סתם עושים את עצמם מקלידים הכל לסמארטפון, אתם תשבו עם פנקס ועט ותרשמו הערות. הדבר יקנה לכם ארשת רצינית ויגרום לבוס שלכם לחשוב שאתם באמת מקשיבים בכל מה שהוא אומר.

2. אם אתם צריכים לעבור ממשרד למשרד, אין צורך לרוץ בשביל להראות עד כמה מה שאתם עושים הוא בהול, אבל כן יעזור אם תלכו את הדרך ממש ממש מהר. הליכה מהירה היא הדרך המצוינת להגיד לכל מי שסביבכם שאין לכם הרבה זמן ושאתם להוטים לסיים דברים (כדי להתחיל דברים חדשים, כמובן).

המתקדמים מוזמנים לאמץ את שיטת ה־walk with me שמוכרת היטב מסדרות של ארון סורקין: אם מישהו צריך לדבר איתכם על משהו, קחו אותו להליכה ולדיבור ברחבי המשרד. תוכלו לסיים בפינת הקפה, העיקר שתלכו בקצב מהיר יותר מהרגיל ותדברו תוך שאתם מסתכלים זה על זה כמה שפחות.

3. ללמוד אקסל זה עניין ברור, אבל חשוב שכל מי שאיתכם במשרד יֵדע שאתם יודעים אקסל. לכן חשוב שתמיד יהיה לכם קובץ אקסל פתוח על המחשב. מומלץ שכל טור באקסל שלכם יהיה בצבע אחר, כך שתודגש העובדה שמדובר בקובץ אקסל חשוב במיוחד.

למתקדמים: למדו לתפעל את גרסת האקסל של גוגל דוקס. הרבה יותר מרשים מסתם אקסל.

4. אם יש לכם מחשב נייד, הביאו אותו למשרד. פתחו אותו ליד המחשב המשרדי שלכם, וכך זה ייראה כאילו אתם עובדים על כמה פרויקטים במקביל. בהתחלה תראו מוזרים, אבל לאחר מכאן אנשים יתחילו להעריך את יכולת התפעול המחשב המופלאה שלכם, גם אם הם לא רואים מה יש לכם על צג המחשב.

למתקדמים: הביאו גם אייפד ותעמידו אותו ליד שני המחשבים. אתם תהפכו מעוד קיוביקל למפעל.

5. תדאגו – לא משנה מתי איך ולמי – לספר לכולם שאתם אמנם עובדים עכשיו במשרד, אבל שלחלוטין יש לכם שאיפות אמנותיות רציניות מאוד. זה מעניין את כולם וגורם לכל אחד במשרד להעריך אתכם הרבה יותר. ספרו על הפרויקטים הרבים שאתם עובדים עליהם, ועל כך שיש לכם להקה או שאתם מעלים מופע סטנד־אפ של עשר דקות בעוד ערב בשפאגט. זה יגרום לאנשים לראות צד אחר שהם לא ראו בכם בתור עכברי משרד משעממים מוות.

למתקדמים: פיתחו עמוד מימון המון לפרויקט האמנותי שלכם ובקשו מכל שאר אנשי המשרד לתרום כסף. זה יגרום לכולם להעריך אתכם עד אינסוף.