הבורגר-בר החדש של מיטבר בכיכר דיזנגוף? פשוט וואו

כמה פשוט ככה מושלם. ההמבורגר של מיטבר בורגר (צילום: יחסי ציבור)
כמה פשוט ככה מושלם. ההמבורגר של מיטבר בורגר (צילום: יחסי ציבור)

זאת לא נוסטלגיה: המיטבר המיתולוגי לימד אותנו מה זה המבורגר פרימיום עוד לפני שידענו שיש דבר כזה בכלל. הבורגריה החדשה שלהם מביאה את הקונספט לרחוב, ומוכיחה שכשאיכות הבשר ממש גבוהה לא צריך שום תוספות וקשקושים

10 באוגוסט 2021

גם אתם הולכים ברחוב ומריחים את ריח ההדחקה הקולקטיבית? תל אביב חיה ונושמת ומבלה כאילו איום הקורונה והסגר לא באמת מתנדנד מעל לראשנו. טוב שכך, כי עם כל החשיבות במניעת גל קורונה חדש, התפקיד של תל אביב הוא להדחיק בכל הכח עד כמה שאפשר. גם בימי הקורונה, בשיא הפאניקה, נשארו פינות תל אביביות מסוימות הומות (בהתאם להנחיות), כשהמרכזית בהן היתה דווקא כיכר דיזנגוף. המרחב החדש שנוצר בעקבות הנמכת הכיכר הוכיח את עצמו והחזיר, בחסות המגפה, את התל אביבים להזדנגף.

מאז שנגמרו הסגרים (טפוטפוטפו בלי עין הרע) הכיכר התאזנה ונכון להיום נראית כמו כל כיכר אירופאית עם אנשים במצב נינוח על קרחת היער העירונית. במקביל נפתחו באזור גם מגוון פינות אוכל חביבות. באמת לא הייתי מאמין לפני עשור שאני מפרגן כל כך לכיכר דיזנגוף, אבל היא אחלה כיכר. ופתאום צץ בה מקום חדש-ישן, הישר מתל אביב של לפני 27 שנים.

(צילום: מתן שרון)
(צילום: מתן שרון)

מבחינתי המיטבר, מסעדת הבשרים הוותיקה משדרות ח"ן שפותחת עכשיו סניף בכיכר, תמיד תהיה מקושרת לשנים שלפני מהפיכת הבורגרים של תל אביב. הם היו הבורגר-פרימיום המקורי, זה שכולם אזכרו בראש רשימת ההמבורגרים המצטיינים של תל אביב, תחנת חובה לחובבי הקציצה והלחמניה. מאז תל אביב (ואם נהיה כנים, גם הבטן שלי) ראתה אינספור המבורגרים חדשים, נוצצים, צרפתים, שמנמנים, צבעוניים ומפוארים, ולמרות שהמנה של המיטבר נשארה ברשימות, היא בעיקר הייתה שריד לתקופה אחרת. הנה ילדים, פעם היינו אוכלים ככה, בלי לחמניית פרעצל וכיפת שום.

בשנים האחרונות, עם סניף קטן בשרונה ועוד אחד בהרצליה, יצא הבורגר שלהם החוצה ממסגרת מסעדת הבשרים המהוגנת של הסניף המקורי אל בורגריה משלו. השלוחה החדשה של המיטבר בורגר עושה כל מה שצריך כדי להנגיש את הקלאסיקה הזאת לרחוב. הסניף החדש הוקם על חורבות טראק דה לוקס הנהדרת, ממש מול קולנוע רב חן, כולל רחבת שולחנות החוץ הנעימה על רחוב בן עמי. הסניף מאופיין כמזללת בורגרים מודרנית – כלומר עיצוב אמריקאי, מטבח קטן, יעיל ופתוח, הזמנה מהקופאי (על רקע מקרר בשר אימתני), איסוף מהיר ומגש קרטון מעוצב עם מקום יעודי לשתייה ורטבים. אם היו לוקחים את כל ההמבורגריות שנפתחו בשנה האחרונה ומזקקים לרוטב, זאת הייתה התמצית של חווית הבורגר העכשווית.

(צילום: מתן שרון)
(צילום: מתן שרון)

לכן זה היה מפתיע, ולמען האמת ממש משמח, לגלות שלמרות עדכון התוכנה ל-2021 שעבר על מיטבר, ההמבורגר שלהם בכלל לא השתנה. לא היה צריך יותר מביס אחד כדי להשיב זכרונות נהדרים מלפני עשור על לחמניה רכה קלויה, ירקות בסיסיים וטריים, ספייסי מיונז (בזמנו זה היה הרוטב הכי מלהיב בעולם) ובעיקר, קציצה עסיסית שעשויה מתערובת פנטסטית של שלושה סוגי בשר. התפריט המינימלי מציע רק שתי אופציות של ממש – את הבורגר (200 גרם, 49 ש"ח) ואת הצ'יזבורגר (53 ש"ח). אפשר כמובן לקחת גם כארוחה עם צ'יפס ושתיה (68 ו-72 ש"ח בהתאמה) או עם שתי קציצות (84 ו-89 ש"ח), אבל זה הכי הרבה שתצליחו לשנות, וטוב שכך. עם בורגר כזה טעים לא צריך שום דבר מעבר.

ובאמת שלפעמים, עם כל התוספות, קל לשכוח כמה חשוב הבסיס. ההמבורגר הבסיסי והנהדר הזה של מיטבר מזכיר במה חשוב להתמקד. אני בדרך כלל מנסה להימנע מלהשתמש בשם תואר "פשוט", גם כי הוא מטעה לחשוב על דלות וגם כי הוא נשרף על ידי תעשיית ריאליטי האוכל, אבל זה באמת אוכל פשוט ומצוין. הנה, למשל, אנקדוטה שמדגימה את הפוקוס של מיטבר – אחרי שסיימתי לטרוף את הבורגר ברגע, בעודי נאחז בפיסות האחרונות של הצ'יפס (זיגזג קלאסי פריך קלות ומומלח נפלא, תודה ששאלתם) ראיתי שחתיכת בשר קטנה, בערך חצי גפרור בעובי, נשארה על המגש. כשזרקתי אותה לפה נדהמתי מהטעם הבשרי וכמה שהוא נוכח בכל פיסה, עדות לאיכות הבשר הגבוה. גם גבינת הגאודה הורגשה יותר מבדרך כלל, ובכלל, הרגשתי שכל רכיב במנה הודגש ונוצל היטב. זו לא נוסטלגיה. זה היה בורגר מצוין אז והוא נשאר בורגר מצוין כיום. פשוט המבורגר פשוט. וזה הכל.

מיט בר בורגר, בן עמי 13 תל אביב, א'-ש' 12:00-00:00, גם בוולט ובתן ביס