אח קטן נולד לפיקוק: הבר החדש של שמעון משל

הבעלים של הבר האהוב במרמורק והמנהלת המיתולוגית מעיין בזק פותחים את המיניבר, בר יין סולידי. משל: "תל אביב רוצה להתבגר, היא כבר לא רוצה להיות היפסטרית"

מעין בזק (צילום: דפנה גרבינסקי)
מעין בזק (צילום: דפנה גרבינסקי)
17 בנובמבר 2019

לפני שנתיים החליטה מעיין בזק, המנהלת האגדית של הפיקוק, שהגיע הזמן להרפתקה חדשה. היא ארזה מזוודה, רכשה כרטיס לכיוון אחד ועלתה על טיסה לרומא. שנתיים לאחר מכן, צלצל הטלפון. היה זה שמעון משל, מבעלי הפיקוק, שבישר לה שהם רכשו זה עתה את חנות הפרחים הצמודה לבר ושבכוונתם לפתוח שם מקום חדש. "אמרתי לו, מה שלא תעשה תקרא לזה המיניבר. הוא אמר, בתנאי שאת תנהלי. אמרתי לו שאני רוצה בר יין והוא זרם. שלושה חודשים לאחר מכן חזרתי לארץ", נזכרת בזק.

שמעון משל. צילום: איליה מלניקוב
שמעון משל. צילום: איליה מלניקוב

השהות בבירה האיטלקית גרמה לבזק להתאהב ביין, ועוד יותר מכך, בברי יין. "לפני שעזבתי לרומא, שתיתי בעיקר צ'ייסרים וג'ין טוניק, וזה השתנה. מצאתי שבר יין הוא מקום נעים ורגוע ואהבתי את זה. חשבתי על כך שבתל אביב, אין מקום לאנשים בגילי שרוצים לשתות יין בקלאס, בלי ללכת לקוקטייל בר למסעדה", היא משתפת.

זיהוי הצורך התגלגל די מהר לכדי עשייה, ובסוף נובמבר צפוי המיניבר להיפתח בחלל הקטן הסמוך לפיקוק, בעיצובה של דפנה גרבינסקי. 'מקום קטן מאפשר לשחק עם המחירים, כי הצוות קטן בהתאם והחישובים משתנים. זה טוב, כי הרגשתי שחסר בעיר מקום שאת יכולה לבוא לשתות יין ולא להסתכל על המחיר שלו, וגם את זה שמנו כדגש לעצמנו", בזק לא יכולה כעת לחשוף את התמחור הסופי, כי לדבריה בניית התפריט טרם נסתיימה.

פיקוק. צילום: דין אהרוני
פיקוק. צילום: דין אהרוני

מבחינה קולינרית, המנות שיוגשו לצד היין יהיו מנות תומכות. או כמו ששמעון אומר, המנה העיקרית תהיה היין. ובכל זאת, המנות שיוגשו ינועו על הספקטרום של מזנון מזווה איכותי: פרושוטו, מוצרלה, גבינת חורים מגיאוגריה, זיתים מתובלים, ברוסקטות ועוד. ״ההשראה שלנו היא ברי יין בערי בירה קלאסיות", אומר משל. "אנחנו ננהל דיאלוג בעולם, ונדאג שלצד הבסט סלר יוגשו גם יינות אורגניים, יינות מגיאורגיה, אוסטריה, סלובניה וארצות הקווקז. יהיו גם קוקטיילים בסגנון איטלקי שנשענים על ביטרים, אפרטיביים ועוד שלל דברים איזוטריים של נזירים בצרפת״. בנוסף, יציע המיניבר שני גדלים של כוסות יין, "בשביל מי שמגיע ורוצה לטעום ארבעה סוגי יין בלי לצאת שיכור".

האווירה, מבטיח משל, אמורה להיות תל אביבית אך לאו דווקא היפסטרית. "יותר גבוהה, יותר ואליו פור מאני ועם קצת יותר סטייל. בגלל שתל אביב מקום קטן, בעשור האחרון ההיפסטרים השתלטו והכתיבו את הטון. אנחנו מציעים מקום לא רק למי שיורד בכפכפים מהבית לבר השכונתי, אבל גם לא כבד, אך מוקפד. הבר יין יהיה כולו בגישה הזאת, של חוויה עגולה ונעימה ונכונה". מכאן, דיבורו של משל הופך פילוסופי. "כעיר, אני מרגיש שתל אביב רוצה להתבגר, היא כבר לא רוצה להיות היפסטרית. זה חלק מהאבולוציה הטבעית שלה, שלב בלתי נמנע של אדם שמתבגר, ולא מזדקן. חלק מהתהליך הזה, זה להפוך את העיר למקום שמאפשר לכמה נישות להתקיים בה, ולא לאחת שתשתלט עליה. צעירים תמיד יהיו בתל אביב, אבל בעשור האחרון היה חסר כאן מקומות פיין שהם לא כבדים, לא מסעדות יקרות שאתה יכול ללכת עם ההורים. אלא מקום פורמלי שכיף ללכת עם החברים ולהביא אורחים מחו״ל, אבל אתה לא צריך לחסוך בשביל הבילוי הזה כסף".