ילדי העיר עוברים למיני-קפסולות: ישראל, למה את לא תל אביב?

עיריית תל אביב-יפו לא מחכה לממשלת השיתוק של ישראל ומשיקה תוכנית לימודים מתקדמת לילדי כיתות ה'-י"ב': 7-5 תלמידים בקפסולה, חקר עצמאי ויחס אישי מהמורים

העיקר שבניינטיז כעסו עלינו שלקחנו קפסולות. למידה מרחוק (צילום: שאטרסטוק)
העיקר שבניינטיז כעסו עלינו שלקחנו קפסולות. למידה מרחוק (צילום: שאטרסטוק)
15 באוקטובר 2020

בצל הכאוס שמייצרת ממשלת ישראל וכישלונה המתמשך בטיפול במשבר הקורונה, והערפל לקראת היציאה מהסגר, נערכת עיריית תל אביב- יפו לחזרת מערכת החינוך העירונית ללימודים, ומציגה היום מודל מתקדם ושאפתני לניהול מערכת החינוך לכיתות ה' ומעלה.

על פי המסתמן, הממשלה תכריע כי כיתות  ה'-י"ב' תאלצנה להמשיך את הלימודים מרחוק גם בחודשים הקרובים. לאור הנחה זו, וכדי לייצר שגרת לימודים טובה ואיכותית לאורך השנה הקרובה, גיבשה העירייה מודל חדש המצמצם את מספר שעות הלימוד באמצעות זום ואת מספר התלמידים המשתתפים בכל שיעור.

על פי המודל, הכיתות הקיימות תחולקנה למיני-קפסולות של 7-5 ילדים בלבד. הלימודים יתמקדו במקצועות הליבה ולצד הלמידה המקוונת יינתן דגש לביצוע של פרוייקטים וחקר עצמאי סביב נושאים המותאמים מעולמם של התלמידים בשכונה ובבית. תוכנית זו תאפשר מתן יחס אישי, קשוב ותומך מהמורים שאינו מתאפשר היום בלמידה מקוונת בכיתות גדולות.

במנהל החינוך העירוני מקווים שהמודל יאפשר לתלמידים לפתח מיומנויות של עבודת צוות, פתרון בעיות, חקר ומיקוד מיומנויות, תוך שילוב פעילות יזומה אחר הצהריים במסגרת קהילתית, חברתית וספורטיבית. המודל יחל להיות מיושם במהלך השבועיים הקרובים בכל בתי הספר העירוניים.

"אחרי יותר מחצי שנה של למידה בזום, ברור כי המודל הנוכחי לא עובד. לפיכך החלטנו שאנחנו לא מחכים לממשלה ונערכים עם מתווה חדש", אמר ראש העיר רון חולדאי. "אנו מזהים את המצוקה של התלמידים מהשיטה הקיימת ונחושים לייצר עבורם סביבת למידה מיטבית בתנאים מאתגרים". ראש מינהל החינוך בעיר, שירלי רימון ברכה, הוסיפה כי "מתוך אמון מלא במנהלות ומנהלי בתי הספר וצוותי החינוך וההוראה, אנחנו מאפשרים לבתי הספר לצמצם את ההוראה הפרונטלית, את גודל הכיתה, את מספר המקצועות ואת מספר המורים שכל תלמידה פוגשת, ולהפוך את הלמידה מרחוק לקרובה יותר ואפקטיבית יותר".