פרופיל נותנת הטיפ האידיאלי: אישה יפואית שמצביעה לליכוד

מי משאיר יותר טיפ – ימנים או שמאלנים? נשים או גברים? תושבי דרום העיר או דווקא צפונה? ממצאים מעניינים שמצאנו מסקר הענק שלנו למדריך הטיפים הגדול

מאה שקלים
מאה שקלים
15 במרץ 2018

לאורך העבודה על פרויקט הטיפים, נתקלנו בדעות שונות באשר לכמות הטיפים שצריך להשאיר לבעלי המקצוע (והאם צריך להשאיר לכולם טיפ בכלל). תהינו מאיפה זה מגיע – מה המאפיינים של אדם שתורמים לגיבוש דעתו בעניין השארת טיפ לבעל מקצוע? לצורך כך, במסגרת סקר הטיפים הגדול, בו השתתפו יותר מ-1,300 קוראי טיים אאוט תל אביב, הם התבקשו גם למלא כמה מאפיינים אישיים לגביהם, שמאפשרים לבנות את דמותו של נותן הטיפים הנדיב מכולם.

המדריך השלם לתעריפי הטיפים בתל אביב

ראשית, השורה התחתונה היא שנשים יותר נדיבות מגברים במעט. כך למשל, לברמן (או ברמנית) הן משאירות 16% טיפ, לעומת גברים שמשאירים רק 12% טיפים. ואחר כך הם מתלוננים שלא נותנים להם אלכוהול בחינם. למלצרים הן משאירות 15.8% טיפ בממוצע, לעומת 14.6% בלבד של הגברים הקמצנים. בכל הנוגע לשליח אוכל הביתה הפער מצטמצם, אבל נותר לטובת הבנות – 10.2 שקלים הן משאירות לשליח, לעומת 9.8 שקלים בלבד שמשאירים הגברים בממוצע.

מסקנה שאולי תצרום למרבית התל אביבים (לפחות אם מסתכלים על תוצאות הבחירות לכנסת), היא שהימנים, מה לעשות, יותר נדיבים מהשמאלנים (או לפחות מצהירים על עצמם ככאלה, נאמר לעצמנו במרמור). כך למשל, אלה שהצהירו על עצמם כמצביעי מפלגות ימניות משאירים למלצר 16.1% טיפ, יותר ממצביעי השמאל (15.6%) והבה יותר ממצביעי המרכז (15%). לברמן הם משאירים 16.2% טיפ – יותר ממה שמצביעי המרכז משאירים (15.5%), ובעיקר – הרבה יותר ממצביעי השמאל, שמשאירים 12.8%. את הסולידריות שלהם, כך נראה, הם משאירים מחוץ לבר.

התל אביבים יכולים להתנחם בכך שכקבוצה, הם יותר נדיבים מאשר תושבי ערים אחרות. תושבי העיר משאירים לברמנית שלהם 13.2% טיפ בממוצע, לעומת 12% בלבד שמשאירים תושבי החוץ. לחופף במספרה, למשל, הם משאירים 7.6 שקלים – הרבה יותר מה-6.2 שקלים שמשאירים תושבי יישובים אחרים.

ומה קורה בתוך העיר? כן נראה כי אחד האזורים הנדיבים מכולם הוא דווקא יפו – קוראי טיים אאוט שמתגוררים באזור משאירים לברמן שלהם 14% טיפ, יותר מכל קבוצה אחרת. גם בדרום העיר משאירים לברמן טיפ נאה (13.7%), יותר ממרכז העיר (13.5%), הצפון הישן (12.3%) – ואף יותר מעבר הירקון (12.7%), שנמצא כמעט-בתחתית. לעומת זאת, לשליחי אוכל תושבי השכונות הצפוניות של העיר מפנקים יותר מאחרים: הם משאירים 12.3 שקלים, יותר מתושבי יפו (10.7), וכמובן יור מתושבי דרום העיר (9.4), מרכז העיר (9.8) ותושבי הצפון הישן (9.8).

מה השורה התחתונה? שאם אתם נותני שירות, תקוו שנפלתם על אישה תל אביבית, תושבת יפו שמצביעה לליכוד, לבית היהודי או לליברמן. יש בכלל חיה כזאת?

רוצים להתעדכן בכל מה שקורה בעיר? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק