מי שעומד מלפניי, מאחוריי ומצדדיי

תשכחו את כל מה שידעתם על סרטוני פרסום ותסתכלו סביב: עוד מעט יהפכו הפרסומות הרגילות לפאסה, וחוויית ה־360 מעלות תשנה את חוקי המשחק

צפייה ב-360 מעלות (צילום: יח"צ)
צפייה ב-360 מעלות (צילום: יח"צ)
31 במרץ 2016

 

כבר שנים שצמד המילים "מציאות מדומה" מסתובב באוויר, רק שלרובנו, האסוציאציה המיידית היא משקפי תלת ממד ופופקורן. לכן החידוש שגילינו, שמחבר את הטכנולוגיה לעולם תוכן יומיומי, עשה לנו את זה. דמיינו, למשל, חברת נדל"ן שרוצה להראות לקונים פוטנציאליים דירה לדוגמה ולאפשר להם להסתובב בה ולהשקיף על הנוף; או סרטוני תדמית של תל אביב שידמו טיול אופניים על הטיילתתוך כדי מבט לכל הכיוונים.

זו לא בדיוק מציאות מדומה, כי בכל זאת מדובר כאן על חוף ימה של תל אביב ולא על לארה קרופט במכנסונים, אבל הטכנולוגיה הזהה וממד העומק שנוסף לתמונה ומאפשר מבט ב־360 מעלות על גבי מסך סלולר (פשוט להזיז אותו לכל כיוון) או מחשב (להזיז את העכבר) שווה תשומת לב.

צפייה ב-360 מעלות (צילום: יח"צ)
צפייה ב-360 מעלות (צילום: יח"צ)

על הפיתוח אחראים שני שותפים בוגרי החוג לצילום בבצלאל, גיא יחיאלי וברק ברינקר. הם עושים זאת באמצעות חברה העונה לשם °HooP. "הטכנולוגיה קיימת וידועה, לא המצאנו אותה", מספר יחיאלי. "מה שאנחנו יודעים לעשות זה לצלם, לביים ולערוך את התוכן הרצוי כדי ליצור סרטון המציג את המציאות ב־360 מעלות. הבשורה שלנו היא בהנגשת סרטוני 360 מעלות ייעודיים כך שאת התוצרים ניתן לראות בעזרת יוטיוב ופייסבוק ובכל טלפון נייד".

מה צריך כדי לדעת ליצור סרטונים כאלה?

"שנינו צלמים וברק הוא גם מפעיל רחפנים. צריך ידע טכנולוגי מקיף לצד ידע בעריכה ובבימוי סרטים. לצלם ב־360 מעלות כולם יכולים, החוכמה היא לחבר נכון בין תמונה לתמונה וכמובן לעבוד עם הלקוח על פי הבריף באופן שיענה על דרישותיו השיווקיות".

בחברה, יש לציין,  ארבעה עובדים, כולם בוגרי בצלאל כמו גם סטודיו צמוד לעריכה, אנימציה, מיתוג וקריאייטיב.°HooP, שאחראית גם על סרטון ה־Time Laps הראשון מסוגו בארץ ב־360 מעלות, צפויה להשתתף באירוע GeekPicnic (אשר יתקיים בפסח בירושלים), שבו תחשוף את תכניה במציאות מדומה בעזרת משקפיים ייעודיים וטלפונים ניידים.

למי זה מתאים?

"עם לקוחותינו נמנים עיריית תל אביב, האופרה הישראלית, אגד, משינה ושוקי וייס.

המוצר עובד בצורה הטובה ביותר עם חברות נדל"ן, והוא מסייע ליצור המחשה נוחה לכל פרויקט, לחברות טיולים ותיירות, לזמר שרוצה להראות את הנגנים מאחוריו ואת הקהל שלפניו, ואפילו לחתונה (אם תסתכלי הצדה תוכלי לראות את סבתא בבופה)".

ואכן, הצפייה בסרטונים שואבת את הגולש בן רגע אל תוך הסיטואציה. רוצים לראות?

 

הכתבה בשיתוף סטודיו °HooP

 

לאתר

לעמוד הפייסבוק