לא על המפה: האם עיריית תל אביב מתנכלת לבית עסק בשינקין?

עלון המופץ על ידי עיריית תל אביב־יפו ממפה את כל העסקים בשינקין - למעט שניים. אחד מהם הוא משרד תיווך, והשני - מכולת עם היסטוריה של התנגחויות עם העירייה. התנכלות מכוונת או טעות בתום לב?

גם ככה לא קל. רחוב שינקין (צילום: שלומי יוסף)
גם ככה לא קל. רחוב שינקין (צילום: שלומי יוסף)
23 ביוני 2016

לרגל הקיץ וגל התיירות הנפיקה עיריית תל אביב־יפו באלפי עותקים עלון אינפורמטיבי תחת הכותרת "עושים עסקים בשינקין", אשר ממפה את חנויות הרחוב. אלא שהעלילה לא נגמרה ב"הסבר פניך לתייר": מוריס וקובי ברמר, אב ובנו ובעלי מכולת בשינקין 70 זה 55 שנה, נדהמו לגלות שהם היחידים שאינם נכללים ברשימה. מה הסיבה לכך? ובכן – תלוי את מי שואלים. לברמרים נרשמו בעבר מאבקים משפטיים מול העירייה במסגרת מאבקם בפתיחת עסקים בשבת בתל אביב, ולטענתם לא מדובר בטעות, אלא בהתנכלות שיטתית.

רחוב ללא מוצא: כך נפל שינקין, הרחוב האיקוני של העיר

"לי ולעירייה יש חילוקי דעות על איך שאנחנו מפרשים את החוק. אני עם חולדאי בבתי משפט כבר שנים", אומר קובי ברמר. "הם מתנכלים לי בגלל זה. שולחים פקחים, מורידים שלטים. ועכשיו עשו מפה ומחלקים אותה בבתי מלון ובמצעד הגאווה – ואותנו מחקו. אנשים התקשרו אליי ושאלו אם פשטנו רגל. רשמו את כל החנויות, מהכי קטן ועד הכי גדול ואותי פשוט מחקו. אני בטוח שזו הוראה מלמעלה, ואני הולך לתבוע אותם על הנזק. לא רשום במפה 'חלק משינקין', רשום 'רחוב שינקין'", מסכם ברמר הבן. "כאילו אני לא משלם ארנונה לעירייה כמו כל עסק שנמצא בשינקין".

מעיריית תל אביב־יפו נמסר: "אין כל התנכלות מכוונת מטעם העירייה כנגד מר ברמר. במידה ומתבצעת אכיפה כנגד העסק שלו, היא נעשית בדומה לאכיפה המבוצעת כנגד כל עסק החורג מהחוק ואין לכך קשר להליך המשפטי. המיפוי מכיל מידע אודות עסקים הממוקמים ברחוב שינקין, אך ורק במקטע שבין שדרות רוטשילד לרחוב אלנבי – בו מרוכז מרבית המסחר. הרמיזה לפיה מדובר בקונספירציה או התנכלות נקודתית לחנות המכולת של מר ברמר משוללת כל יסוד. יתרה מזאת, פעילותו של בעל חנות המכולת, תהא אשר תהא, לא הייתה ידועה למנהלת קידום העסקים טרם פנייתו ובעת הפקת המפה".

כן, רחוב שינקין לא נגמר בשדרוטשילד. כך היתה אמורה המפה להיראות
כן, רחוב שינקין לא נגמר בשדרוטשילד. כך היתה אמורה המפה להיראות