הקינוח האמריקאי שמגיע לארץ ויגרום לכם לשכוח מגלידה

מסתבר שאפילו לגלידה יכול להיות תחליף, והוא מדהים. הכירו את הקסטרד, הקינוח האמריקאי המסורתי שנולד בשנות ה-50 ועד היום חמק, איכשהו, מידינו הרעבתניות. עכשיו תוכלו לטעום אותו במרחק הליכה מהבית

קפטן. צילום: רן בירן
קפטן. צילום: רן בירן
18 ביולי 2018

האחים ברק ואשר לב, שהקימו לאחרונה סניף של המבורגריית קפטן בכיכר רבין, כאחות נוספת ברשת שלהם, החלו לייצר במזללה שלהם שבכיכר קסטרד, במכונה שהביא אשר לב ממילווקי. בארצות הברית מסורת הכנת קסטרד הולכת אחורה עד לשנות החמישים. בתל אביב מדובר אמנם במה שנראה כמו מכונת גלידה, אבל ההבדל בין קסטרד לגלידה הוא בכך  התערובת שמיוצרת פה מידי יום בטעמי וניל או שוקו מכילה בנוסף לחלב גם שמנת (מגיע ל- 8-10% שומן) וכמות מסוימת של חלמון ביצה.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
גלידת מסקרפונה היא הלהיט של הקיץ
10 טעמי הגלידה החדשים שאתם חייבים לנסות
ארבעה מתכוני אבטיח שירעננו לכם את הקיץ

קפטן. צילום: רן בירן
קפטן. צילום: רן בירן

בתהליך ההכנה של הקסטרד כמעט ולא מעורבל פנימה אוויר, כך שבניגוד לגלידה לא מדובר בתערובת אוורירית אלא בקרם דחוס, חלק וסמיך ובמתיקות פחות פרועה בהשוואה לגלידות המקומיות. מי שאחראי להכנת הקסטרד של קפטן הוא הגלידאי המחונן אדם זיו מגלידריית בוזה. תוכלו לרכוש את הקסטרד כפי שהוא (9 ₪ לטעם אחד), ומהשבוע הבא להזמין לעצמכם גם מילקשייק סמיך במיוחד על בסיס קסטרד (22 ₪) או מנת קונקריט שבה הוסיפו לקסטרד קראק פאי או פאי פירות יער ואז הכניסו לבלנדר (24 ₪) ליצירת מלט מתוק.

קפטן. צילום: רן בירן
קפטן. צילום: רן בירן

קפטן, אבן גבירול 67, תל אביב, ראשון-רביעי 11:00-2:00 חמישי 11:00-3:00 שישי-שבת 11:00-1:00