מכת חתולים: אלפי גורי חתולים נטושים בתל אביב

אוהבים חתלתולים חמודים? בכל שכונות העיר נשמעות בשבועות האחרונים יותר יללות נואשות מתמיד של גורי חתולי רחוב. באגודת צער בעלי חיים מדווחים על גל חסר תקדים ומפצירים בציבור לסייע

התפוצצות אוכלוסין אחרי הסגר. חתולי רחוב (צילום: דין אהרוני רולנד)
התפוצצות אוכלוסין אחרי הסגר. חתולי רחוב (צילום: דין אהרוני רולנד)

בשבועות האחרונים מגלים תושבים רבים בתל אביב גורי חתולים נטושים בסביבת ביתם, הקבוצות השכונתיות בפייסבוק קורסות מהודעות נואשות של ניסיונות להצלת גורי חתולים, ועכשיו באגודת צער בעלי חיים בתל אביב מאשרים את התופעה: מבול חסר תקדים של חתלתולים נטושים בעיר.

"אנחנו בשיא עונת ההמלטות", מסבירה יו"ר צער בעלי חיים, הילמה מושקוביץ. "אלפים של גורים מתווספים מידי יום אל מעגל הסבל של חתולים חסרי בית". מדי שנה באביב, מסבירים באגודה, מביאה איתה עונת ההמלטות עשרות אלפי גורים בכל רחבי הארץ. מה השתנה השנה? הרשויות המקומיות מנהלות בדרך כלל את הפתרונות למניעת התרבות לא מבוקרת של חתולות חסרות בית באמצעות עיקור וסירוס – וכנראה שבתקופת הסגר לכידת החתולים ועיקורם ירדו כמה מקומות בסדר העדיפויות המוניציפאלי. את התוצאה – יללות מיאו זעירות וקורעות לב – אפשר לשמוע מדי ערב בכל שכונה בעיר.

על פי הערכות, בישראל חיים למעלה משני מיליון חתולים חסרי בית, כאשר בשל מדיניות עיקור וסירוס לא מספקת, בכל שנה נולדים עשרות אלפי גורים אומללים, הנידונים ברובם לחיי סבל ברחוב או למוות בגיל צעיר. באגודת צער בעלי חיים מפצירים בציבור להשתמש בשירות ניתוחי העיקור המסובסדים שהיא מציעה עד סוף 2020 (100 שקל לסירוס, 150 שקל לעיקור, קביעת תור בטלפון *4553), ומייחלים לתרומות שיאפשרו את המשך הסבסוד ב-2021. בימים אלה קולטת האגודה עשרות גורי חתולים נטושים, שימסרו לאימוץ בהגיעם לגיל שלושה חודשים לאחר שיקבלו את כל החיסונים הדרושים ויעברו ניתוח עיקור או סירוס. תראו איזה חמודים:

 

גורי חתולי רחוב אחרי טיפול. צער בעלי חיים (צילומים: חיים שוורצנברג)
גורי חתולי רחוב אחרי טיפול. צער בעלי חיים (צילומים: חיים שוורצנברג)

.