תקומה, חירות, קריספי צ'יקן אריסה: השף שחוגג עצמאות בסנדוויץ'

למה מנגל כשאפשר סנדוויץ' שף? מלגו ומלבר (צילום בר כהן)
למה מנגל כשאפשר סנדוויץ' שף? מלגו ומלבר (צילום בר כהן)

אנו מכריזים בזאת: הולכת להיות פה חגיגת עצמאות אמיתית. השף מוטי טיטמן יהפוך את מסעדת מלגו ומלבר בערב העצמאות לסנדוויצ'יה מעלפת עם כריכי סטריט-פוד חגיגיים ומורכבים, שישקפו את העניין הגובר שלו באוכל רחוב ואת העניין התמידי שלנו בביסים מושחתים שגורמים לנו לפצוח במעגלי הורה

18 באפריל 2023

אם זה עובד ביום כיפור, למה שלא יעבוד גם ביום העצמאות? הפנינג הסנדוויצ'ים השנתי של מלגו ומלבר משתכפל גם ליום הכי שמח בשנה, ערב יום העצמאות. השף מוטי טיטמן מגייס את המומחיות שצבר בפיין דיינינג לטובת השתעשעות באוכל רחוב והרמת המורל העירוני-לאומי, ומסביר ש"ביום העצמאות יש משהו מאוד 'סטריטי' והכריכים לוקחים אותי לאוכל רחוב, משהו שמח שקצת שובר שגרה. ושמחה לא תזיק בתקופה הזו", הוא אומר בחיוך.

הכנות לצ'יפס המושלם (צילום בר כהן)
הכנות לצ'יפס המושלם (צילום בר כהן)

כמו בסוף יום כיפור, באירוע שהפך למסורת, המסעדה האהובה תשנה את פניה. פטוצ'יני פירות ים ומנות היי אנד מורכבות יפנו מקום לפחמימות עם מילויים מורכבים לא פחות. למשל? קריספי צ'יקן בלחמניה עם גלייז אריסה ולימון כבוש; למשל? קריספי דג בלחמניה עם איולי טרטר וחמוצים; למשל? נקניקיית צ'וריסו במילוי גבינה עם איולי חרדל וסלסת עגבניות ירוקות מותססות; למשל? קורנדביף ביתי בלחם קסטן עם גבינת אמנטל, כרוב כבוש ואיולי רוסי; וכרוב בלאדי אפוי בחמאה חומה בתוך פיתה עם סחוג, יוגורט וסלסת עגבניות מגי (55-65 ש"ח). אנחנו רק קוראות את זה ומתחילה לנו מסיבת עצמאות בחיך.

על תקן תוספות תוכלו להזמין צ'יפס גרטן איולי עשבים שכבר טעמנו והכרזנו על התמכרות (26 ש"ח) וסלט עלים, גבינת גאודה ופקאנים קלויים בווינגרט שרי (58 ש"ח). כמנה אחרונה יככבו גם הפעם קוקילידות משני סוגים, גלידת רום צימוקים וקרמל מלוח ובוטנים, לצד מדלנים חמאה חומה, שוקולד לבן וקוקוס (38 ש"ח). אם זה לא נשמע לכם קשור ליום העצמאות אז כנראה ששכחתם מה זה להיות ישראלים. או רעבים.

נקניקיות זה שמחה (צילום בר כהן)
נקניקיות זה שמחה (צילום בר כהן)

הפנינג הכריכים מתכתב עם עולם אוכל הרחוב שטיטמן מפלרטט עמו מזה תקופה. מה שהחל בתקופת הקורונה ברומן עם פיצה ("אני לא אדם שמרבה לדבר על עצמו, אך יצרנו פיצה שהיא אחת הטעימות בתל אביב ובקרוב בארץ כולה") התפתח למחקר מעמיק ולכניסה למחוזות השרקוטרי. על שני בסיסים אלה, פיצה ונקניקיות, בונה טיטמן בימים אלה שתי מסעדות במקביל: ג'ונז פיצה בר בקריית אונו (פיצרייה ובר הנושאים את הדי.אן.איי של ג'ונז משוק לוינסקי עם התאמות לאוכלוסייה המקומית); ומסעדה שתתמקד בנקניקיות, נקניקים ומוצרי בשר מתוצרת בית. האחרונה תיפתח לקראת הקיץ במגדל שרונה עזריאלי, סמוך למוקד ההפגנות.

"בכל מוצ"ש אני רואה את הבלגן שיש באזור ובכלל בעיר כולה, שהיא שקטה יותר כי כולם הולכים להפגין. המטרה טובה כמובן אך אין ספק שהעסקים מסביב נפגעים", הוא אומר. "מבלי להיכנס לאקטואליה, בכל נושא העצמאות יש משהו מאוד נכון לעכשיו. אני בוחר כל יום מחדש איפה אני רוצה להקים את העסקים שלי, ולבוא כל בוקר לעבודה שבחרתי ואני אוהב. כשם שישראל נחשבת אומת סטארטאפ כך היא הופכת לאומה קולינרית, וזה משהו שרואים ומרגישים בכל העולם דרך דירוג 50Best ושפים ישראליים שפותחים מסעדות בחו"ל. אני מקווה שזה ימשיך להיות המקום שבו אני אבחר להמשיך לחיות ולפתח את הקולינריה בארץ".
מלגו ומלבר: הסנדוויץ' // שד' רוטשילד 142, שלישי (25.4) מ-19:30