מלכה שפיגל וקולין ניומן מגיעים להופעה עם אולריך שנאוס

ההרכב Immersion הוא שילוב כוחות בין שתי אגדות האלטרנטיב, ובני הזוג בחיים, קולין ניומן (Wire) ומלכה שפיגל (מינימל קומפקט). החיבור המוזיקלי בין השניים הוליד פרויקט אלקטרוני, ספונטני ומרתק, שבו אין לדעת מי מנגן על מה ומתי

Immersion. מלכה שפיגל וקולין ניומן. צילום: יח"צ
Immersion. מלכה שפיגל וקולין ניומן. צילום: יח"צ
5 באוקטובר 2016

קולין ניומן מלהקת הפוסט־פאנק Wire וזוגתו מלכה שפיגל ממינימל קומפקט יגיעו להופעה אחת בתור הצמד Immersion. ההופעה תתקיים באוזןבר ב־19 בנובמבר ובה הם יארחו את יוצר האלקטרוניקה הגרמני המצוין אולריך שנאוס שיתקלט די.ג'יי סט נפרד. מחיר כרטיס להופעה 119 ש"ח.

בין השנים 1994־1999 Immersion הוציאו שלושה אלבומי אלקטרוניקה שאפתיים שזכו לשבחים בתקשורת. המוזיקה של ההרכב הכילה אלמנטים מדיטטיביים, והזייתיים. באותם השנים הזוג ניומן ושפיגל גם עשו רמיקסים לכמה מהשמות הגדולים במוזיקה האלקטרונית של אותה התקופה. לאחר מכן ההרכב נעלם לתקופה. 17 שנים מאוחר יותר, מוציאים Immersion אלבום חדש.

במהלך הפסקה זו, שפיגל וניומן לא שקטו כמובן. שפיגל הוציאה אלבומי סולו מוערכים, הציגה תערוכות צילום, והופיעה יחד עם מינימל קומפקט במופעי איחוד סולד אאוט מדוברים. ניומן בינתיים, המשיך להנהיג את להקתו Wire אל תוך תקופה חדשה, תוך הוצאת מוזיקה חדשה וסיבובי הופעות רבים ומוצלחים. הזוג גם שיתף פעולה עם מקס פרנקן (מינימל קומפקט) ורובין רימבו (Scanner), ותחת השם Githead, יצרו מוזיקת ארט-פופ מהפנטת.

למרות עשיה רבה זו, החליטו שפיגל וניומן לחדש את הפעילות של הרכבם Immersion ולהוציא את האלבום החדש "Analogue Creatures Living on an Island". האלבום החדש צפוי לצאת בנובמבר, אך כבר עכשיו, יש דיבור עליהם כאחד מהרכבי האלקטרוניקה המסקרנים הפועלים כיום באנגליה.