כשהמבורגר מדגיש שהוא גם כשר וגם פרימיום, זה מחשיד

ממפיס שמצהירה שהיא גם כשרה וגם פרימיום, מגישה המבורגר שהיה יכול להיות מצוין אלמלא יובש למוות

ממפיס. צילום: איליה מלניקוב
ממפיס. צילום: איליה מלניקוב

כבר יותר משנתיים מאז שממפיס נפתחה על פינת קרליבך, ממש ליד חדר הכושר שאותו אני פוקד. ובעוד ניחוח השומן הנמס מגופי בחדר הכושר הוא מוטיבציה עבורי לסיים אימון, הריח של השומן הנמס בממפיס לוכד אותי כל עת שאני עובר במקום. השם המלא של ההמבורגרייה הכבר ותיקה הוא ממפיס – המבורגר פרימיום כשר, הצהרה מעוררת חשד. לא מפני ש"פרימיום" ו"כשר" סותרים, אלא מפני שבעלי המקום מצאו לנכון לציין כבר בשם שהם פרימיום במקביל לכך שהם כשרים. וכי למה שלא תהיו? מזכיר קצת את הפיצריות מאה אחוז גבינה, או מוסך מאה אחוז לא חותכים לך את הבלמים.

ואז הגיעה הפתעה. אחרי כמה נגיסות, הגעתי לאמצע, שם מצאתי נקודה ורודה ועסיסית שלא הספיקה להתייבש, והבהירה כמה מבריק ההמבורגר הזה יכול היה להיות

לקחתי ארוחת 250 הכוללת המבורגר MW (הסטנדרט של המקום), צ'יפס ושתייה. ב־65 ש"ח מדובר באחת האופציות בקצה היקר של הסקאלה. הוספתי חזה אווז ב־14 ש"ח חדשים ויקרים כתחליף לבייקון. כעבור כמה דקות, קצת יותר מדי, קיבלתי את ההמבורגר. על לחמנייה מתוקה וקלויה נחה לה קציצה סימטרית. יחד עם ירקות וקטשופ, נתתי ביס. והיה לי יבש.

במדיום־וול האמצע של הקציצה אמור להיות מעט ורדרד. דקה או שתיים מיותרות ייבשו את ההמבורגר, ותחושת הפוטנציאל זעקה בכל ביס. הבשר עצמו היה טעים, הלחמנייה המתוקה ספגה את הרוטב באהבה, אבל הקציצה, מה לעשות, יבשה ואפורה. ואז הגיעה הפתעה. אחרי כמה נגיסות, הגעתי לאמצע, שם מצאתי נקודה ורודה ועסיסית שלא הספיקה להתייבש, והבהירה כמה מבריק ההמבורגר הזה יכול היה להיות. הנקודה הזאת זעקה: פשוט נפלת על יום עם שתי דקות מיותרות.

הצ'יפס במקום הוא מסוג הצ'יפס הדקים א־לה מקדונלד'ס. אני פחות אוהב, אבל הוא מוגש כאן לעילא בגרסתו הרותחת. התוספת של האווז, לעומת זאת, הולכת לאיבוד וטעמה נקניקי. זה לא אסון לאכול המבורגר בלי גבינה, אבל בדיעבד ברור לי שהתוספת הנכונה לשדך הייתה ביצה (בגדול אני מתנגד לקונספט של ביצה בתור תוספת) שתוסיף עסיסיות לביס המעט יבשושי.

כאמור כבר שנתיים שאני עובר ליד ממפיס, ונראה שאת המקום פוקדים בעיקר לקוחות של קפה קפה. רוצה לומר, חובשי כיפות אנגלוסקסים. אבל אם בפעם הבאה שאוכל פה הנקודה הוורדרדה שטעמתי תהיה בעלת קוטר ארוך יותר, אוכל לומר שמדובר בעוד המבורגר תל אביבי מצוין, לא "פרימיום" ולא "כשר". וגם הבלמים שלך בסדר אחי אל תדאג לא חתכתי.

ממפיס

חשבון: 65 לארוחת 250
מדד הטראש: ביחס לטרנד התוספות המוגזמות מדובר פה במקבילה ההמבורגרית של גרנולה
אופציה טבעונית: יש פטריית פורטובלו צלויה
וייב: המושבה הגרמנית בירושלים
טעים: מובלעת ורדרדה ועסיסית מוקפת מדבר קרניבורי. 3.5/5