ממתקי סגנון חיים

במנהטן יש שפע חנויות עיצוב מרשימות, המציעות מכל טוב לחובבי הז'אנר. שתיים מתוכן נמצאות בשדרת ברודווי ומציעות חוויה מענגת של ממש

צילום: Fishs Eddy
צילום: Fishs Eddy

ממש לא מזמן יצא לי לשהות חודשיים שלמים בניו יורק, עיר ללא הפסקה ואחד המקומות הקסומים והמרתקים ביותר שחוויתי. לאן שלא הסתכלתי – תמיד היה שם משהו חדש ומעניין שגרם לי לרצות לגמוע ממנה עוד ועוד ובמנות גדושות. סיוריי בעיר החלו בשעות הבוקר והסתיימו מאוחר בערב וכללו תמיד כתובות שקשורות בעיצוב ובאמנות. חנויות עיצוב בגדלים ובסגנונות שונים יש בעיר בשפע, בהן: אנת'רופולוג'י (Anthropologie), הרשת המסוגננת והמקורית, קרייט אנד בארל (Crate&Barrel) העממית יותר ורסטוריישן (Restoration) הנהדרת בפני עצמה. מכולן נהניתי עד מאוד אבל משתיים, ששוכנות זו מול זו, נהניתי אפילו יותר.

של הביוקר

אחד ממתחמי העיצוב שחובבי התחום לא יעיזו לפספס הוא ללא ספק החנות איי-בי-סי קארפט אנד הום (ABC Carpet & Home, כתובת: 888 & 881 Broadway, בין הרחובות 18 ל-19). החנות, שיכולה להיקרא בקלות "ארמון" או "היכל", משתרעת על פני בלוק ניו יורקי שלם ותופסת לא פחות מעשר קומות, הגדושות ביופי עוצר נשימה. כבר בכניסה אליה ברור לחלוטין שאין מדובר בחנות עיצוב רגילה. המעבר מהרחוב, דרך דלתות גדולות וכבדות, אל האווירה המעוצבת והקסומה הוא חוויה מענגת לא פחות מהחנות עצמה. הזמן בפנים כמו עוצר מלכת ואתם פשוט מרחפים בתוך תיבת אוצר או שקית יום הולדת שמאורגנות במעין בלגן מסודר וחינני ביותר.

ייחודה של איי-בי-סי הוא בשפע הרהיטים והאביזרים שלה, המעוצבים במגוון סגנונות, ובעיקר בדגש המהותי שקנייניה שמים על עיצוב בעבודת יד. החנות מציעה מבחר עצום של אוספי ריהוט ופריטי עיצוב עדכניים לצד רהיטי וינטג' ופריטי עיצוב אקולוגיים ואוריינטליים לרוב. בקומת הקרקע החשוכה מעט ואפופת הבוהו-שיק תמצאו אינסוף מוצרים כמו כלי אוכל, כריות ומוצרי טקסטיל, חפצי נוי, אביזרי אופנה ותכשיטים, מוצרי נייר, קרמים וסבונים, שוקולדים ועוד ועוד. הקשר בין הפריטים בקומה זו הוא כביכול בלתי הגיוני בעליל, אבל כולם משתלבים בה בהרמוניה.

בקומות הגבוהות, הקירות המתקלפים ועמודי הבטון משמשים חלק בלתי נפרד מתפאורת התצוגה המוקפדת, ואור טבעי חודר מהחלונות הגדולים הפונים לשדרת ברודווי ההומה. בניגוד לקומת הקרקע, כאן התצוגות מסודרות בצורה קצת יותר הגיונית – לפי מחלקות, כגון חדרי שינה ומצעים, ילדים, תאורה, משרד, וינטג' ופריטי אספנות. עם זאת, אל תצפו לתצוגות משמימות כמו אלו שאתם נתקלים בהן בחנויות כלבו רגילות לעיצוב. כאן הכל מטופח ומסוגנן ושום דבר אינו נתון ליד המקרה.

אז אם בא לכם לדעת איך זה להסתובב בתוך הפקה תלת-ממדית של מגזין, במוזיאון אינטראקטיבי לעיצוב או בחנות לממתקי סגנון חיים – זה בהחלט המקום בשבילכם.

אמריקן סטייל

אם תחצו את הכביש תמצאו את פישס אדי (Fishs Eddy, כתובת: 889 Broadway, פינת רחוב 19) – חנות כלי בית מדליקה לא פחות. בניגוד למחירים המוגזמים עד הבלתי אפשריים של איי-בי-סי, כאן תמצאו שלל כלי מטבח בסגנון אמריקנה במחיר שווה לכל נפש. החנות הצפופה מעוצבת באופן המזכיר שוק – המוצרים מונחים בערמות על פני עגלות, ארגזים וספסלי עץ ישנים. ייחודה בהומור ובשלל הצבעים ששזורים בכליה, בריבוי המילים המופיעות עליהם ובסמלים המוכרים המודפסים עליהם, ברובם אמריקאיים.

החנות נחלקת לכמה אזורים: במרכזה מוצגות סדרות של כלים שיוצאות בכל עונה ועוסקות בנושאים טרנדיים שונים כמו נקודות, עליסה בארץ הפלאות, אופניים, כלבלבים ופסל הניצחון; באזור המציאות תוכלו להשלים סטים קודמים או לרכוש כלים במחירים מצחיקים; ובאזור הווינטג' תוכלו למצוא מגשי עוגות על רגל וכלי הגשה של מסעדות או של חברות תעופה שנסגרו. כל אחת מהפינות מודגשת בשלט עץ מסוגנן ומשעשע, שהפונטים של הכיתוב שלו מתמזגים נהדר עם סגנון החנות והאווירה הכללית.

אם אתם מחשיבים את עצמכם ללקוחות אורבניים צעירים או צעירים ברוחם, שאוהבים להשתמש בכלים פרקטיים עם טוויסט צבעוני או הומוריסטי ובמחיר סביר, בטח תאהבו מאוד את המקום. העלות של רוב כלי האוכל (צלחות, קעריות, כוסות וספלים) היא 12-5 דולר לפריט, של סכו"ם בתפזורת – עד שני דולרים וחצי, של מגבות מטבח – 15-8 דולר, של מגשי "חשבון של סוף הארוחה" – 15-10 דולר ושל פריטי וינטג' – עד 20 דולר. אז מי שפשטות מחויכת עושה לו את זה או שהיא חלק משגרת יומו, שווה לו בהחלט להשאיר מקום במזוודה ולקפוץ לחנות.

טיפ לדרך

אחרי כל השיטוטים והקניות בטוח תהיו רעבים. במרחק בלוק אחד צפונה מפישס אדי נמצא מקום מפתיע ומרתק לא פחות שבו תוכלו להשקיט את רעבונכם. בפינת הרחוב, באמצע העיר, עומדת לה חנות הגבינות של ביצ'ר (Beecher's, כתובת: 900 Broadway, פינת רחוב 20) שהריח שלה הוא מהמגרים שהרחתם. בחלל גדול ופתוח תוכלו לצפות בתהליך ההכנה של הגבינות ותוך כדי כך לזלול טוסט משובח, שמשולבת בו בכמות מדויקת גבינה נוזלית, רכה ומנחמת.