מנות האבוקדו הכי שוות בתל אביב, כי אנחנו יודעים שאתם מכורים

הברוסקטה, האבוקדו, האל יעזור. ברוסקטה אבוקדו של אייל שני. צילום: לני אלוורז
הברוסקטה, האבוקדו, האל יעזור. ברוסקטה אבוקדו של אייל שני. צילום: לני אלוורז

הפרי הירוק הפך בשנים האחרונות למלך הטרנדי של המטבח, ובצדק. אבל לפני שהוא היה כוכב ממותג של היפסטריזם מהזן המאוחר, הוא בראש ובראשונה חומר גלם חלומי. אז יצאנו למצוא את מנות האבוקדו המעניינות, המיוחדות והטעימות ביותר בעיר, וחזרנו שבעים

31 ביולי 2022

כאילו שאנחנו צריכים תירוצים לחגוג לו, היום זה הוא יום האבוקדו הבינלאומי. מה מביאים לפרי שגם ככה יש בו הכל? ובכן –  את מנות האבוקדו הטובות והטעימות יותר בעירנו, כאלה שעושות חסד עם חומר הגלם המופלא ומציגות את הירוק ירוק הזה במלוא תפארתו. אלה הם מנות האבוקדו הכי טובות בתל אביב.

סשימי, אבוקדו ויוגורט | בר 51

בבר 51 מגישים את אחת המנות המבריקות בעיר, כזו ששמה את חומרי הגלם בלב העניינים ולא מבזבזת זמן עם דאווינים מיותרים. סשימי פלמידה, אינטיאס או דג טרי אחר, שלצדו מונחים בנדיבות נתחי אבוקדו נהדרים ומומלחים קלות, יוגורט חמצמץ וסלטון עלים רענן עם חזרת מגורדת מלמעלה שמיטיבה עם הביס. בקיצור, מנה לתפארת.
68 ש״ח, לפרטים נוספים

סלט ירוקים ואבוקדו | פאסטל

הקו המרענן ממשיך עם המנה הנהדרת הזו של פסטל המחודשת, בניצוחו של שף גל בן משה. המנה המדוברת מורכבת מעלים ירוקים , פרחי קישוא עדינים ואבוקדו צלוי עד להשחמה קלה, וארומה מסקרנת וממש מפליאה. הכל מתובל בויניגרט יוזו ארומטי ומרענן גם הוא.
62 ש״ח, לפרטים נוספים

ירוק לו ירוק לו. סלט ירוקים ואבוקדו בפאסטל. צילום: חיים יוסף
ירוק לו ירוק לו. סלט ירוקים ואבוקדו בפאסטל. צילום: חיים יוסף

ברוסקטה אבוקדו | פורט סעיד

בפורט סעיד (ובעוד כמה ממסעדות הבית של אייל שני) מגישים ברוסקטת אבוקדו מהאגדות – לחם מצוין וקלוי היטב, עליו מונחים בנדיבות יתרה צ׳אנקים של אבוקדו שלא מביישים מטע מקסיקני כהלכתו. אין עוד הרבה מה להוסיף חוץ מזה שהביס מושלם, שם את האבוקדו במרכז, ואנחנו מוכנים לטרוף את המנה אחת ליממה לפחות. כלומר, אם תשרדו את התור.
46 ש״ח, לפרטים נוספים

ברוסקטה אבוקדו. צילום: אריאל עפרון
ברוסקטה אבוקדו. צילום: אריאל עפרון

שרימפס ואבוקדו | פרא

בפרא מגישים מנה אבוקדו נהדרת וחפה מיומרות מיותרות שמתמקדת בחומר הגלם המופלא שלשמו התכנסנו. אל האבוקדו הנאה מתווספים שרימפס טריים, מופלאים גם הם, ורוטב שרימפס קוקטייל שמנצח על המנה כולה. זה מה שנקרא, פחות זה יותר.
62 ש״ח, לפרטים נוספים

טרטר דג ואבוקדו | שילה

אחת המנות האייקוניות של עירנו: כדור אבוקדו עגול, עשוי ללא רבב, שלמעשה עוטף ומחביא דג אינטיאס טרי, שילוב שמתגלה כאידאלי. לחגיגה הזו מתווסף גם איולי נענע רענן ומעקצץ, שקדים, בזיליקום וקולי סלק סגלגל שמוסיף צבעוניות נהדרת.
88 ש״ח, לפרטים נוספים

טרטר דג ים עטוף באבוקדו. שילה (צילום: איליה מלניקוב)
טרטר דג ים עטוף באבוקדו. שילה (צילום: איליה מלניקוב)

פאנקו אגה אבוקדו | מן טן טן 

במנטנטן מגישים מנה יפנית מסורתית שמגלה לנו שאבוקדו הוא תוצר מושלם גם בצורתו המטוגנת. טוב נו, מה לא מושלם בצורתו המטוגנת? פה מדובר באבוקדו מטוגן בציפוי פריך של פנקו יפני – הוא פריך, קראנצ'י וערב לחיך. האבוקדו הרך מתרכך אף יותר בתהליך הטיגון, ולכן מומלץ אפילו יותר.
42 ש״ח, לפרטים נוספים