הכח הכתום: מנות המנגו הכי טובות בתל אביב

אם כבר מנגו אז שיהיה בסטייל. כדור מנגו, טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)
אם כבר מנגו אז שיהיה בסטייל. כדור מנגו, טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)

פרי הקיץ האהוב על כולנו הוא אחד מחומרי הגלם המיוחדים ביותר לעבוד איתם, והשפים הישראלים בהלט מותחים את היצירתיות שלהם עד הקצה עם גספצ'ו, סלטים תאילנדים וקינוחים על טהרת הכתום היפה הזה. אלו מנות המנגו שאתם חייבים להספיק לטעום עד שנגמר החום

24 ביולי 2022

מנגו הוא פרי האלים האולטימטיבי ומה ששייקספיר חשב עליו כשכתב את שם המחזה "חלום ליל קיץ". יצאנו לבדוק איפה תוכלו לטרוף את מנות המנגו הכי טובות בעיר – מגספצ׳ו רענן, לקוקטייל צונן ועד קינוח מנגו חלומי.

גספצ׳ו מנגו | בית קנדינוף

בבית קנדינוף היפואי השיקו תפריט מנגו מיוחד שיוגש במסעדה לאורך כל החודש – אהבנו! יהיה שם סביצ׳ה ויהיה סלט מנגו בוסר, אבל בחרנו לציין לטובה את הגספאצ׳ו הפירותי, שבאמת אפשר להגדיר בתור המרענן הרשמי של קיץ 22. הגספאצ׳ו מוגש צונן עם שרימפס חלוטים, ומורכב ממנגו מאיה מתקתק, עגבניות צהובות, נקטרינה, פאקוס ושמן צ׳ילי מותסס. כמה נהדר.
68 ש״ח עם שרימפס, 38 ש״ח בגרסה טבעונית.
הצורפים 14, לפרטים נוספים

גספאצו מנגו. בית קנדינוף. צילום: נעם פריסמן
גספאצו מנגו. בית קנדינוף. צילום: נעם פריסמן

דג נא עם מנגו בוסר | קלארו

המנגו מגיע לשיא עונתו בחודשי הקיץ בישראל, אך בעולם, ובארצות המזרח הרחוק בפרט, משתמשים בו גם כשהוא עודנו בוסר. בקלארו מגישים פיסות דג נא הישר מהדייג, כשהוא מוגש עם מנגו בוסרי, וגם עם מנגו בשל – כי מי באמת יכול לוותר על הפרי כשהוא בשיא בשלותו. לחגיגה נוסף שורש וואסבי ישראלי פיקנטי, שמיטיב עם הביס כולו.
72 ש״ח
דוד אלעזר 30, לפרטים נוספים

דג נא עם מנגו בוסר, קלארו. צילום: אנטולי מיכאלו
דג נא עם מנגו בוסר, קלארו. צילום: אנטולי מיכאלו

יאם פלה | גברת קוטייאו

בגברת קוטייאו, התאילנדית הכי פלפלת השוק הכרמל, מגישים יאם פלה – הלא הוא סלט תאילנדי כהלכתו. הסלט כולל מנגו ירוק בוסרי בטעמים עדינים, בצל סגול, צ׳ילי תאילנדי, סלרי, צ׳יפס של אנשובי בטעם עז ונחוץ, וגם בוטנים, ריבת צ׳ילי, פישסוס ותמרהינדי. שימו לב שבתפריט הסלט מסומן עם שלושה פלפלים חריפים, ועל כן הוא חריף מאוד, אך עז בטעמו ונפלא. מנה ששמורה למיטיבי לכת.

"גברת קוטייאו". צילום: עדי פועה וענבל קורמן
"גברת קוטייאו". צילום: עדי פועה וענבל קורמן

46 ש״ח, לפרטים נוספים

סטיקי רייס מנגו | אהן תאי

במסעדה התאית של מידד סטבינסקי עושים הכל לפי הספר, התאילנדי כמובן. על כן, מגישים בו סטיקי רייס למהדרין, כאשר כל הטעמים והמרקמים משתלבים נהדר זה בזה. הסטיקי רייס עצמו טוב ודביק, אך עליו נמצק סירופ קוקוס סמיך וחלומי ומנגו בשל ומהנה שמוגש בנדיבות. מנה שמתגלה שוב כשידוך האידאלי כמעט לכל חומר גלם באשר הוא.
35 ש״ח, לפרטים נוספים

סטיקי רייס, אהן תאי. צילום: יעל שטוקמן
סטיקי רייס, אהן תאי. צילום: יעל שטוקמן

כדור מנגו | טאיזו

אני זוכרת היטב את הפעם הראשונה שהפלא הזה נגלה בפני. מלבד האסתטיקה המפעימה של הקינוח הזה, מדובר במלאכת מחשבת של ממש. נתחיל מכדור מוס המנגו החמצמץ שמיטיב לגלות את מנעד הטעמים של המנגו – בין מתיקות עזה לחמיצות מתונה. נמשיך בקרם הגזר קארן שעוטף את המוס, נהדר גם הוא, ונסיים בדיסקיות הזעפרן שמעניקות עדינות נחוצה לביס. טעים ויפייפה, מה עוד צריך להגיד?
58 ש״ח, לפרטים נוספים

מהקונדיטוריה של טאיזו

לא 'עוד קינוח': כדור מוס מנגו חמצמץ עם קרם גזר, מנגו, בטטה וקארי, דיסקיות זעפרן, קוביות מרמלדה פסיפלורה וזעפרן, קראנץ' שוקולד לבן, קרייספי רייס וליים וקרמבל ????להזמנת מקום > http://bit.ly/TReservationsFBעל הצילום: @morganabbou

Posted by Taizu Restaurant on Sunday, August 23, 2020

סורבה מנגו וצ׳ילי חריף | מידאס

מידאס הוא בית שוקולד וג׳לטו בעבודת יד מחומרי גלם טבעיים ואיכותיים. כל התוצרת נעשית במקום ונמכרת בחנות בבן יהודה, שהיא כמו גן עדן למבוגרים. מלבד פרלינים מפתים, במקום ג׳לטו איטלקי אוורירי אך סמיך בעת ובעונה אחת. אחד הטעמים המצטיינים הוא כמובן סורבה המנגו, שנוסף לו צ׳ילי חריף שמעמיק את הטעמים והופך את מתיקות המנגו הטבעית לעמותה ומסקרנת. ג׳לטו ערב לחיך ונהדר ממש.
39 ש״ח לפיינט, בן יהודה 94

סורבה מידאס. צילום: אינסטגרם
סורבה מידאס. צילום: אינסטגרם