לא רק בימי שלישי: 5 מנות הקוסקוס הכי טעימות בתל אביב

אוורירי, עדין וחלומי. קוסקוס בגואטה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של המסעדה)
אוורירי, עדין וחלומי. קוסקוס בגואטה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של המסעדה)

אנחנו לא צריכים אירוע מיוחד כדי לאכול קוסקוס - המלכה של המנות המנחמות, סתם תיאבון ומזל כי בדיוק יש לנו. קבלו את מנות הקוסקוס הכי טובות בעיר, לימי שלישי אבל לא רק

2 בפברואר 2022

תמיד נמצא סיבה טובה לאכול קוסקוס. כן שלישי או לא, חורף או קיץ, חם או קר. היום אגב יום רביעי ועדיין בא לנו קוסקוס. בא לנו קוסקוס כל הזמן. גם מחר יבוא לנו, אנחנו די בטוחים.

למי שתהה, מנהג הקוסקוס בימי שלישי, נולד מכך שבימים אלה המאפיות בתוניס היו סגורות, מה שהוביל לחיפוש אחר פחמימה אחרת. מפה לשם המאפיות פתוחות אצלנו גם בשלישי, אבל עם מסורת אנחנו לא מתווכחים. הנה חמישה מקומות שכדאי לכם לסעוד בהם את לבכם בכל יום (כשפתוח!) ולהתגעגע לטעם של בית (שלכם או של אחרים), או למשל לקוסקוס האגדי של רפי כהן שמיטיבי לכת יזכרו בוודאי (כי איך אפשר לשכוח).

הקלאסי | בכור את שושי

בבכור את שושי מגישים לקהל הרחב קוסקוס טריפולטאי לפי מיטב המסורת. מנה ששמה כבר הגיעה למרחקים ואף הוגדרה בפי רבים כקוסקוס הטוב בארץ. מוגשת פה מנה של קוסקוס צמחוני לפי הספר (45 ש"ח) ובימי רביעי (כי בבכור את שושי הקוסקוס קבוע בתפריט) תמצאו גם  מנות מיוחדות עם סלק או מפרום (55 ש"ח). אל תחמיצו.
25 ש"ח לחצי ק״ג, בוולט, 03-687-2895

המרוקאי | אווה סאפי

אווה סאפי המרוקאית בנווה צדק שעל רוב מטעמיה אמונה סוליקה, האם המרוקאית של אחד השותפים, מגישה קוסקוס מרוקאי לתפארת. הקוסקוס, מעשיה ידיה להתפאר, עשוי ללא חת. גרגר, גרגר והוא גם צמחוני ומלא בגרגרי חומוס ושלל ירקות שורש. מנה בגודל נדיב וראוי, עם ניחוח ביתי מרגש.
69 ש"ח, השחר 8, 053-8007718. בוולט

 

הצפוני | סוליקה

אבי ביטון יודע להכין אוכל טעים. זו קביעה שקשה לערער עליה. עוד מימי אדורה עליה השלום, ועד ימינו אנו בקפה פופולר וברשת המעדניות המעולה שלו בצפון הרחוק. לצד המון דליקטסים ואוכל מבושל נהדר, ביטון נאמן למקורות עם קוסקוס מעולה בעבודת יד.
34.50 ש"ח לחצי קילו, איינשטיין 7, אבא אחימאיר 17. בוולט

הצמחוני | בינו בפיתה

בינו, שאמון על כך שכל תייר שמגיע לישראל יודע להגות את המלה שקשוקה, אחראי גם על מנת קוסקוס מצוינת וערבה לחיך. תוכלו למצוא כאן מנת קוסקוס צמחוני עם מרק ירקות מהביל וריחני. הקוסקוס עשוי נהדר, המרק מתובל כהלכה ונותר חמים, טעים ונעים. מוגש בתוספת של סלט ירקות, טחינה וחמוצים. בתאבון.
בית אשל 3, 42 ש״ח, בוולט

המסורתי | גואטה 

המסעדה הטוניסאית מתחילת שדרות ירושלים ממשיכה להציע תבשילים נהדרים במחירים אטרקטיביים. אחת מגולות הכותרת, ובאמת שיש יותר מאחת, היא מנת הקוסקוס קומפלט. היא מגיעה עם מפרום וטבחה, כלומר תבשיל לבחירה והיא כל מה שמנחם ועושה לנו נעים בבטן.
שדרות ירושלים 8, 58 ש"ח, בוולט

קוסקוס בגואטה. מתוך הפייסבוק הרשמי
קוסקוס בגואטה. מתוך הפייסבוק הרשמי