מסולסלות, ממולאות או ישרות? 10 מנות הפסטה הכי טובות בעיר

טורטליני שורט ריבס בקלארו. צילום: טל סיון צפורין
טורטליני שורט ריבס בקלארו. צילום: טל סיון צפורין

הצחקתם אותנו עם היום שני הזה שלכם - היום הוא יום הפסטה הבינלאומי וזה כל מה שחשוב כרגע מבחינתנו. בא לנו לאכול פסטה, וייתכן שבקרוב גם לכם: אספנו את עשר המנות הכי טובות בעיר

25 באוקטובר 2021

לא יודעים אם ידעתם, אבל זהו לא יום שני רגיל, כי אם יום שני שבו אנחנו חוגגים את יום הפסטה הבינלאומי. היום הזה מוקדש כל כולו לפחמימה הכי טובה ואהובה בעולם. פנה. טורטליני. רביולי. ספגטי. ריגטוני. פוזילי. אנילוטי. פפרדלה – אנחנו זורמים על כל הסוגים, פשוט תביאו ואנחנו נאכל, והרבה. 

1. רביולי תירס | פרונטו

במסעדה האיטלקית שעושה כבוד למטבח ארץ המגף מעלים על נס מנת רביולי חלומית. ראשית, הרביולי הוא טרי, כמובן, ואנחנו לא צריכים לספר לכם עד כמה זה קריטי. על כן בצק הרביולי עשוי ללא חת, והוא ממולא בקרם תירס עדין וענוג, עם רוטב של עגבניות צהובות חמצמצות במעט, מרווה ופירורי בריוש עגבניות שמוסיף לכל הביס קראנץ׳ מנצח. הכי איטליה בתל אביב. אהבנו.
78 ש״ח, הרצל 4, 03-566-0915

רביולי תירס בפרונטו. צילום: אסף גת
רביולי תירס בפרונטו. צילום: אסף גת

2. אניולוטי מסקרפונה ותפוחי אדמה | בר 51

אכלתם פעם ענן? ובכן, חכו שתאכלו את האניולוטי של מושיקו גמליאלי בבר 51. האניולוטי עשוי כהלכתו וממולא בקרם תפוחי אדמה בשילוב מסקרפונה שמשווה לו טעם שמימי באמת. לכל נוספים עלי מרווה נחוצים וחמאת מרווה אשר נמסכת בנדיבות. לא נגזים ונאמר שמדובר באחת המנות הטובות בעיר. מי צריך את איטליה.
64 ש״ח, הירקון 59. 03-540-6680

אניולוטי מסקרפונה ותפוחי אדמה בבר 51. צילום: יח"צ
אניולוטי מסקרפונה ותפוחי אדמה בבר 51. צילום: יח"צ

3. טורטליני שורט ריבס | קלארו

מדובר בטורטליני רכים, מבורכים וטריים שעשויים בעבודת יד במקום. נציין גם לטובה גם את גודלם המדויק והנדיב. הטורטליני הנ״ל ממולאים בבשר שורט ריב מפורק וקרם בצל מתקתק, כאשר מלמעלה מנצחת קציפת פרמז׳ן מראג׳נו ומרווה. מנה מצוינת אשר כל מרכיביה משתלבים נהדר זה בזה.
84 ש״ח, הארבעה 23, 03-601-7777 (בתמונה הראשית) 

4. קורדונטי פיסטוק וארטישוק | קוצ׳ינה הס 4

במסעדה של תמר כהן צדק, מרגישים ישר באיטליה. המפות המשובצות, האווירה האינטימית והאוכל כמובן. מנת הקורדונטי (דומה בצורתו לספגטי) שלה, היא החיים עצמם. הפסטה מורכבת מבצק וממחית פיסטוק שמשווה לה צבע ירוק עז, ומצטרפות אליה פרוסות ארטישוק ופיסטוקים טחונים. בגדול, יאמי!
62 ש״ח, הס 4, 03-555-1038

קורדונטי פיסטוק וארטישוק בקוצ׳ינה הס 4. צילום: הילה פלר
קורדונטי פיסטוק וארטישוק בקוצ׳ינה הס 4. צילום: הילה פלר

5. ספגטי קלמארי | סנטה קתרינה

מדובר באחת המנות המיתולוגית בעיר ולא בכדי. ספגטי מוארך ומהנה, בתוספת קלמארי טרי, פלפל שיפקה שמוסיף פיקנטיות הכרחית ושום כמובן והכל מבושל בציר סרטנים וחמאת לימון. מדובר במנה נהדרת שכולה מתפוצצת מטעמי ים עם טוויסט ים תיכוני משגע.
97 ש״ח, הר סיני 2, 058-782-0292

ספגטי קלמארי בסנטה קתרינה. צילום: דניאל לילה
ספגטי קלמארי בסנטה קתרינה. צילום: דניאל לילה

6. ראגו בולונז | פסטה מיה

ועכשיו לקלאסיקות. במקום שהפך למוסד בזכות הפסטות הטריות והאווירה הפמילארית, מגישים ראגו בולונז ממש לפי הספר, כמו שעושים בבולוניה . טליאטלה טרייה וארוכה, בשר טחון, רוטב עגבניות, ירקות שורש עשויים היטב ומעט יין אדום. מנה שהיא כל הנחמות שבעולם.
58 ש״ח, וילסון 10, 03-561-0189

לכל מתכוני הפסטה בהשולחן
למאפי הפסטה הכי שווים בהשולחן

7. ספגטי קאצ׳ו אה פפה | ארנסטו

מי שבר מזל זכה לפגוש את ארנסטו יושב מחוץ למסעדה בבן יהודה ומברך באיטלקית. המסעדה, שיושבת בתל אביב כבר 25 שנה, היא הכי קרוב לטארטוריה איטלקית, כלומר קטנה, אינטימית ועם אוכל טרי ומצוין. נמליץ על הקאצ׳ו דה פפה הרומאי הנהדר של ארנסטו, עם תועפות גבינת פיקורנו, פלפל שחור למכביר וחמאה. נו מה.
65 ש״ח, בן יהודה 90, 03-527-3394

קצ'יו א פפה בארנסטו. צילום: אנטולי מיכאלו
קצ'יו א פפה בארנסטו. צילום: אנטולי מיכאלו

8. טליוליני חלמונים וירוקים | סרפינה

במסעדה האיטלקית חוגגים את יום הפסטה עם תפריט שהושק במיוחד ותחזיקו אצבעות שהוא כאן כדי להישאר. נמליץ במיוחד על מנת טליוליני עם קרם תירס גילי מתקתק, קלמארי מקומי על הפלנצ׳ה, בוטרגה של ביצי בורי תוצרת המקום ורוטב ציר סרטנים חלומי.
96 ש״ח, אינשטיין 10, 03-657-9080

טליוליני חלמונים וירוקים בסרפינה. צילום: נדב רוזנברג
טליוליני חלמונים וירוקים בסרפינה. צילום: נדב רוזנברג

9. קרבונרה | קפה איטליה

כי עם קלאסיקות לא מתווכחים. מדובר בקרבונרה למהדרין. פסטה פנה עם חלמון ביצה, פלפל שחור, צ׳ילי, בייקון כמובן ותועפות פרמזן. פסטה מופלאה שכל ביס ממנה מזכיר את טוני סופרנו, ועוד דברים טובים מאוד.
64 ש״ח, יונה קרמינצקי 6, 03-561-8883

10. אניולוטי בצל שרוף | מלגו ומלבר

באיטליה המנה של השף מוטי טיטמן לא הייתה עוברת בשלום אך בתל אביב זו אחת ממנות הפסטה הטובות שפגשנו: אניולוטי שמנמנים בעבודת יד ברוטב ציר עוף חום, סמיך ועשיר ומעל פיסות מוח עגל מטוגן. טאץ' סחוג כביכול הכי לא קשור אך סוגר את הטעמים בחריפות מעקצצת. משוגע כמה שטעים.
84 ש"ח, שדרות רוטשילד 142 

אניולוטי שלמות. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)
אניולוטי שלמות. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)