המנות שיהפכו את הקיץ שלכם לקריר וטעים יותר

גלידות מיוחדות, קוקטיילים מרעננים והרבה פירות - אלה המנות שהולכות לככב בתל אביב בקיץ הקרוב

מקסיקני באואזיס (צילום: אנטולי מיכאלו)
מקסיקני באואזיס (צילום: אנטולי מיכאלו)

בקלוואה ממולאת בגלידה
יפא כנאפה

ביפא כנאפה שבפאתי שוק הפשפשים תמצאו לא רק כנאפה נהדרת אלא גם בקלוואה מצוינת ממולאת בגלידת יוגורט עיזים. הגלידה, תוצרת איסטנבול, צוננת וניחנת בטעם חמוץ־מתוק עוצמתי ומהנה. חמימות הבקלווה משתלבת נהדר עם קרירות הגלידה ומעניקה לנו ממתק מרענן שלא כדאי לפספס.
20 ש"ח, עולי ציון 24 תל אביב

סורבה לימון וג'ינג'ר
אליס

בחורף אנחנו צורכים לימון וג'ינג'ר כתרופת סבתא נגד מחלות, אז למה לא בקיץ? ואם כבר בקיץ, אז שיהיה בסורבה כמו שמכינים באליס, גלידריית בוטיק חדשה בצפון העיר, מחומרי גלם טריים. הלימון חמוץ, הג'ינג'ר לא מתנצל ויחד מתקבל טעם רענן, קריר וכיפי.
16 ש"ח לכדור, 88 ש"ח לק"ג, אבן גבירול 151 תל אביב

סורבה לימון ג'ינג'ר בגלידריה אליס (צילום: ביאנה ויטקין)
סורבה לימון ג'ינג'ר בגלידריה אליס (צילום: ביאנה ויטקין)

באבל טי
קפה פיפיז

בגרסת בית הקפה הווייטנאמי של פיפי'ז תקבלו גרסה מקורית ומפנקת לבאבל טי: חלב שקדים ותבליני צ'אי, זילופי קרמל מלוח על דפנות הכוס, ובתחתית כדורי טפיוקה שמנמנים ורכים. החצי משקה־חצי ארוחה מוגש עם קצפת, או בלעדיה לטבעונים. לבקשת הקהל ניתן לקבל גם כטייק אוויי.
28 ש"ח, זבולון 5 תל אביב

White Negroni
פנטסטיק

בין הקוקטיילים הנועזים שמוגשים בבר התיאטרלי (מי אמר פטריות ונמלים ולא קיבל) מסתתרת גרסה מעודנת לנגרוני מקוקי אמריקנו, לוקסרדו ביטר, ג'ין עכו של מזקקת יוליוס ותה אננס ופפאיה. כדור סורבה אשכוליות מתפקד על תקן קוביית קרח ומוסיף עוד טאץ' מתוק-מריר, שנמס באטיות לתוך הדרינק.
פנטסטיק
56 ש"ח, צידון 1 תל אביב

White Negroni בפנטסטיק
White Negroni בפנטסטיק

מרק אבטיח
איגרא רמא

באיגרא רמה חוגגים עם הפרי הקיצי המושלם במרק אבטיח טרי ורענן. גולת הכותרת היא בגבינה המלוחה המטוגנת עם הגרעינים ובסלט הקטן הניצב במרכז המרק הטרי ומורכב מפיסות דקיקות מהחלק הירוק של האבטיח, המתגלה כמרכיב מפתיע ומהנה בהחלט. מעין הומאז' לאבטיח עם בולגרית, מנה יצירתית עם קריצה ושילוב טעמים נבון ומדויק לעונה החמה.

איגרא רמא
50 ש"ח, ברנר 2 תל אביב

מרק אבטיח באיגרא רמה (צילום: שלומי יוסף)
מרק אבטיח באיגרא רמה (צילום: שלומי יוסף)

סביצ'ה דג ים ומשמשים
אוזריה

באוזריה מנצלים את עונתו הקצרה של המשמש ולפני שיהיה מאוחר פורסים אותו יחד עם דג ים נא טרי (משתנה) ומוסיפים מכל טוב – במיה מבושלת קלות, פקוס, צנונית, רשד וצ'ילי. יחד הם מרכיבים מנה כיפית וריחנית שמעלה על נס את המשמש וניחנת בקלילות שהולמת היטב את רוחות השרב המכבידות.

אוזריה
58 ש"ח, מטלון 44 תל אביב

חציל ועגבניות שרופות בשמש
משק ברזילי

במשק ברזילי הפליאו בתפריט ימי ראשית הקיץ וקטפו ממיטב ביכורי העונה. מנה נפלאה של מקלות חציל צעיר על מצע סייטן מתוצרת בית המתובל בצ'ילי מתקתק לצד עגבניות צלויות בשמש, טימין, טחינה ושורש כורכום. טעמים נכונים לעונה החמה ושימוש מבריק במרכיבים.

משק ברזילי 

75 ש"ח, אחד העם 6 תל אביב

Pink Lemonde
אריא

עוד אורח שנחת אלינו לאחרונה ומתאים בקלילותו לחמסין הוא שוקולד רובי, זן נוסף של שוקולד המתאפיין בגוון ורוד עתיק וטעם פירותי ומעודן. באריא מגישים קרם שוקולד רובי עם קרם לימון חמצמץ, קרמבל שוקולד רובי פריך, אוכמניות טריות, עלי ורדים מסוכרים ומרנג סומאק. קינוח מקורי ועשיר המיטיב לשלב מרקמים ייחודים עם מרכיבים לא שגרתיים. אהבנו.

אריא
46 ש"ח, נחלת בנימין 66 תל אביב

Pink Lemonde באריא (צילום: מושיקו אברהם)
Pink Lemonde באריא (צילום: מושיקו אברהם)

Orange is the New Black
בושוויק

בבר הקוקטיילים החדש של קבוצת האימפריאל מגישים קוקטייל מבוסס קפה המורכב מתערובת קלוד ברו צוננת, וודקה, הל ותמציות תבלינים נוספות. קוקטייל עם טעמים עזים ומדויקים, שמספק מנה הכרחית וראויה של קפאין ואלכוהול ליום שרבי במיוחד.

בושוויק
54 ש"ח, נחלת בנימין 28 תל אביב

Orange is the New Black בבושוויק (צילום: בן יוסטר)

טפיוקה פירות קיץ
תמרה

בתמרה, או בשמה השני – אם האסאי והפירות, מגישים מנת טפיוקה עם מיטב פירות העונה. פניני טפיוקה קרירים שבושלו בחלב קוקוס יחד עם תוספת נאה של פרי טרי ובריא הם ממתק מפנק באמת. מתאים במיוחד למי שלא רוצה מתיקות עזה ומכבידה ורוצה לצנן את גופו במתיקות מעודנת.
22 ש"ח, סניפי תמרה

צהריים מקסיקני
אואזיס

אם לא הצלחתם להגיע לאואזיס בערב או שהמחירים הרתיעו, מעכשיו המסעדה היוקרתית פתוחה בצהריים. השפית רימה אולברה, שהתגעגעה לטאקו כמו בקליפורניה מולדתה, יצרה גרסה משלה למנות מהמטבח המקסיקני בטאקו תוצרת בית, כמו סלפיקון – בקר מפורק עם צ'ילי, כוסברה (או לא) בצל סגול ושמנת חמוצה, סביצ'ה דג ים עם פיקו דה גאיו ודג פריך עם סלסת עגבניות ובצל. התמחור רגוע מתמיד.
אואזיס
כ־40 ש"ח למנה, מונטיפיורי 17 תל אביב

פלה מנאו
נאם

המטבח התאילנדי החמוץ־פיקנטי־עשבוני מתאים לקיץ הישראלי ככפכף לכף רגל אחרי פדיקור. סשימי אינטיאס עם ליים, למון גראס, צ'ילי ירוק חריף, ג'ינג'ר, שום וכוסברה מתוך תפריט הקיץ החדש של נאם הוא מרענן רשמי שאנחנו חותמים עליו עד סוף אוגוסט.
נאם
63 ש"ח, דיזנגוף 275 תל אביב

פלה מנאו בנאם (צילום: אנטולי מיכאלו)

פנקוטה יוגורט כבשים
לייבררי בר

גם אם התמלאתם בארוחת הברינר (בראנץ'+דינר, כלומר בראנץ' לילה) החדשה בלייבררי בר, אל תוותרו על קינוח פנקוטה יוגורט כבשים. השף ברק אהרוני מחבר יוגורט כבשים של משק יעקבס עם פייטה שוקולד לבן וקולי פירות העונה במנה רעננה וקלילה שמאזנת חמיצות ומתיקות.
52 ש"ח, נחמני 23־25 תל אביב

בראוני/ קאפקייק עם גלידה
רד וולוט

ברד וולוט חושבים על הדברים החשובים באמת שיוצרים דיאלוג קסום בין גלידת וניל אמריקאית לבראוניז שוקולד, עוגיית שוקולד צ'יפ או קאפקייקס וניל חלומי. גלידת הווניל היא תוצרת המקום ובתוספת ראויה של גבינת שמנת, כך שמתקבלת גלידה אמריקאית מלטפת ומושלמת לחמסין. עם הקאפקייק או הבראוניז תקבלו חוויה מושחתת אך מצננת בעת ובעונה אחת.
22־26 ש"ח, דיזנגוף 134 תל אביב

בראוני/ קאפקייק עם גלידה ברד וולווט (צילום: עמית עיני)
בראוני/ קאפקייק עם גלידה ברד וולווט (צילום: עמית עיני)