מנכ״ל סופר יודה: ״פוצצו לנו עובד שלא עשה שום עוול״

לאור יום, באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, שוטרי מג״ב עצרו באלימות עובד ערבי שהיה במשמרת בסופר יודה. מנכ״ל הרשת, קובי כהן: ״קפצו עליו, ריסקו אותו ופינו אותו בניידת כשהוא שותת דם בכל הראש״. תגובת המשטרה: ״החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים״

תקיפת העובד בתל אביב (מצלמות אבטחה)
תקיפת העובד בתל אביב (מצלמות אבטחה)
22 במאי 2016

זמן קצר לאחר שאחד מחבריהם נעצר באלימות ברחוב אבן גבירול בצהריים, עובדי המרכול סופר יודה עדיין נחרדים מהברוטאליות שהפגינו לטענתם שוטרי משטר הגבול לאור יום. ״נעשתה היום תקיפה אלימה, ברוטאלית וצמאת דם של שוטרים סמויים ממג״ב״, אומר ל-Time Out קובי כהן, מנכ״ל רשת סופר יודה. ״מדובר בחבר׳ה צעירים שהרשו לעצמם לקחת את החוק לידיים ופוצצו לנו עובד שלא עשה שום עוול. פשוט כיסחו לו את הצורה. הם קפצו עליו, ריסקו אותו ופינו אותו בניידת כשהוא שותת דם בכל הראש״.

הסיפור הופץ בפייסבוק בעקבות תמונה שהעלה לרשת עד הראייה ארז קריספין. ״עכשיו מול העירייה – עובד ערבי בסופר יודה יוצא להשליך את הזבל, ניגש אליו בחור עם מכנסיים קצרים ואומר לו תראה לי תעודת זהות. הוא לא מסיים להגיד והוא חוטף מכות רצח, אבל רצח, ממנו וחבר שאיתו, מכות שלא ראיתם בחיים, שיניים עפות באויר, הערבי מרוסק. לקשישה ששואלת אותם למה הם עושים ככה הם צועקים לכי תזדייני מפה לפני שנגמור גם אותך. משטרה מגיעה ומצטרפת לשני הפורעים וממשיכים להכות אותו. הכל כולל הקללות לקשישה קורה כשיש עדים מסביב. אני באמת לא יודע אם הערבי חי, דחפו את מה שנותר ממנו לניידת, לא אמבולנס, ונעלמו. יש תיעוד, יש תמונות, יש עדים, יש מצלמות אבטחה״.

צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ״לאור גל פיגועי הטרור, ובאופן כללי כחלק ממשימות ביטחון הפנים, משטרת ישראל פועלת בנחישות לאיתור וסילוק שוהים בלתי חוקיים מרחבי המדינה למען ביטחון הציבור. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם. על מנת לבצע את המעצר, נאלצו השוטרים להשתמש בכח בעוד החשוד ממשיך לתקוף באלימות את השוטרים. כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפיהם פונו שני שוטרים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב כשהם סובלים מחבלות ונשיכות. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה וכמקובל באירועים בהם נאלצים שוטרים להשתמש בכח לצורך ביצוע תפקידם, כלל החומר ישלח לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שמסכן את חיי האזרחים בישראל״.