העוף בגריל היה סבבה, אבל התפודים הם הלהיט האמיתי

מבקר אוכל הרחוב שלנו יואב רבינוביץ' לא מבין למה צריך למתג עוף בגריל, ובכל זאת נהנה מה"רוטיסרי צ'יקן קלאב"

רוטיסרי צ'יקן קלאב. (צילום: אורן שלו)
רוטיסרי צ'יקן קלאב. (צילום: אורן שלו)
5 בספטמבר 2019

אדם שילך במתחם שרונה בשעות הערב הריקות יחסית ישאל את עצמו מה בעצם לא עובד במקום, במה שונה שוק האוכל הזה משווקי האוכל שאליהם הוא נהנה ללכת כשהוא מתייר בערי אירופה. או אז אותו אדם ישמע מגוון שפות זרות מסביבו ויבין: אה, אין הבדל, אני פשוט בארץ ולא תייר מטומטם בחו"ל.

עד לפני חודשיים פעל בשוק שרונה (שאינו אלא קניון) דוכן העוף בגריל "קוקוריקו" של השף רן שמואלי, שנסגר מסיבות כלכליות והיה טוב, נדיב ויקר. כעת על חורבותיו – אבל ממש על חורבותיו, כולל חלק מהציוד – נפתח "רוטיסרי צ׳יקן קלאב", סניף שלישי לרשת ה"רוטיסרי", שלה דוכן יציב ומצליח כבר כמה שנים בשוק צפון, ונראה שהיא מתמחה בהנגשת מוסד העוף בגריל בנדל"ן ממוזג. עוף בגריל? סליחה. רוטיסרי כמובן. אין יותר עוף בגריל. כי עוף בגריל זה בלתי אמצעי, פשוט, זול ובכיף. ואצלנו חייבים למתג ולסבך.

ראפ עוף (צילום: אורן שלו)
ראפ עוף (צילום: אורן שלו)

לקח להם זמן לראות שאני שם, ברוטיסרי. הם עדיין מתארגנים על עצמם, אבל עושים זאת בחינניות אמיתית של אנשים דואגים עם עסק בהקמה. הזמנתי חצי עוף עם תפודים שנצלו, כך קיוויתי, תחת העופות המסתובבים. רוטיסרי הוא כצפוי עסק יקר יותר מעוף בגריל, אז המחיר לחצי עוף יחד עם תפודים עמד על 70 ש"ח. בשעות הצהריים יש במקום עסקית של חצי עוף עם שתי תוספות ב-64 ש"ח.

דקה קצרה במיוחד לאחר הזמנתי המגש כבר היה מוכן. חצי העוף פורק לשני חצאים, של כרע ופולקע, ושל חזה עוף וכנף. לדעתי חלק מחוויית העוף בגריל הוא דווקא להגיש את החצי כולו. יש סוג של כיף בלאכול נבלה בצורתה על הצלחת, כמו דג או לובסטר. אבל מילא, עוף בגריל הוא גם ככה חוויה לא אסתטית ואני לא אסתטי, ואולי כדאי למתן ככל האפשר את מידת חוסר האסתטיות של האירוע שאליו התכנסנו.

כנפיים. (צילום: אורן שלו)
כנפיים. (צילום: אורן שלו)

נגסתי. הכרע והפולקע היו עסיסיים וטעימים. העור היה קריספי ומתקתק, והבשר עצמו נפרד בקלות מהעצם וטעמו אף היה מעט עמוק. אבל המבחן האמיתי לעוף בגריל הוא כידוע החזה הנוטה להתייבש, ואת המבחן הזה עברו ברוטיסרי בציון טוב. חזה של עוף בגריל לא יכול שלא לשעמם טיפה, אך הוא היה טוב לסוגו, ועזרו לו שני המטבלים שהגיעו לצד המנה: איולי וירוק חריף (מפלפלים ופסטו). הם עניינו מעט את החזה. בצד, התפודים היו הכוכבים האמיתיים של הביקור. אמנם לא הרגשתי את טעמי מיצי העוף שבהם הם היו אמורים להתבשל, אך הם היו שחומים, מעט מתקתקים ומאוד רכים. אהבתי.

אני נושא עמכם תפילה ליום שבו האוכל המהיר בישראל יהיה בלתי אמצעי, והרחובות יתמלאו בעוף בגריל חסר אופי לקמצנים ממש כמו באירופה שבחו"ל. אבל עד אז, הרוטיסרי בשרונה הוא אלטרנטיבה ממוזגת וטעימה.

מחיר: 52 לחצי עוף, 18 לתפודים.
טעם: אחלה של עוף בגריל (ארבעה כוכבים).
יש אופציה טבעונית: בתוספות.
וייב: רוטיסרי צרפתי אותנטי באמצע קניון הזהב.
מיקום: שרונה מרקט, אלוף קלמן מגן 3
א-ה 11-22, ו 11-15, 03-6414222