העולם הוא לוח המשחק: הרפתקאה וירטואלית לימי הקורונה

לפני הקורונה הפעיל יותם גוטסמן משחקי חידות אורבניים ברחבי תל אביב. עכשיו הוא מזמין אתכם להרפתקאת "מחפשים את המטמון" מסביב לעולם (ויש גם חדר בריחה מתנה)

מסביב לעולם ב-80 קליקים. הפרויקט של גוטי
מסביב לעולם ב-80 קליקים. הפרויקט של גוטי

קוראים לי גוטי ואני חידונאי בן 32 מתל-אביב. בימים כתיקונם אני יוצר ומפעיל משחקים אורבניים ברחבי תל אביב, בסגנון "חפשו את המטמון". בתקופת הקורונה, כל הטייטל הארוך שקראתם עמד מול סיכון ממשי מאוד. גם ככה להיות עסק קטן ושאפתני, שבא להגדיר מחדש את הקונספט של פנאי, כיף ותיירות זאת משימה לא קלה. 

בעברי אני מהנדס ופיזיקאי. בחרתי להתמקד בעולם של יצירת חידות וחוויות, כי ראיתי כמה הראש שלי מצליח לחדור לליבם של אנשים. כל חיי רציתי להמציא נוסחאות שאף אחד לא חשב עליהן, ואני רואה את החלום הזה מתגשם דרך אתגרים מחשבתיים שאני יוצר בשביל אחרים.

אז חזרתי לחודשיים לבית של ההורים כדי להמציא נוסחה חדשה, שחייבת לכלול בתנאי הגדרתה את הבאים: חיבור בין אנשים, הרגשה של טיול בחו"ל, וירטואליות. במשך חודשיים חקרתי לוקיישנים בחו"ל מבעד לאינספור תצלומי לווין ותצלומי רחוב והרכבתי עליהם חידות מתוחכמות. אנשים מבוגרים מהיישוב, שאני לא מכיר, התחילו לעשות לי שלום מחוץ לחלון כי כל יום בזמן שהם עשו הליכה הם היו רואים אותי עובד.

מחפשים את המטמון באמסטרדם. הרפתקאה אורבנית וירטואלית (צילום מסך)
מחפשים את המטמון באמסטרדם. הרפתקאה אורבנית וירטואלית (צילום מסך)

במהלך התקופה יצרתי שני משחקי מטמון וירטואליים באנגלית שמטיסים אתכם מסביב לעולם עם כל הנוחות של הבית. דמיינו משחקים מושקעים בסגנון "חפשו את המטמון" שניתן לשחק מהבית מתי שרק רוצים. בני משפחה וחברים נפגשים מקרוב ומרחוק ומתגבשים יחד סביב חוויית חידות מעשירה ומרגשת. הנוסחה עבדה. מעל 1500 אנשים שיחקו במשחקים, כולל עשרות צוותי עובדים וקהלים בינלאומיים. המלצות עברו מפה לאוזן ומעגל יודעי-הדבר הוסיף לגדול. כיום מדובר באחד מסוגי משחקי האונליין המרתקים ביותר בעולם ואחד מפורצי הדרך של התיירות הוירטואלית. 

שמחתי שהנוסחה עבדה, והפיזיקאי שבי הזכיר לי שעל נוסחאות בדרך-כלל בונים עוד נוסחאות. היעד הבא שלי הוא לפרוץ את גבולות התודעה ולהכיר לכולם את הקונספט שיצרתי.

זאת הסיבה שממש לפני שבוע הכרזתי על חגיגת משחקים, שתימשך כל חודש יולי. זה התחיל בקמפיין גיוס המונים, שמטרתו לענות על הביקוש וליצור שני משחקי מטמון נוספים – והפעם בעברית. זה המשיך מהסרטון של הקמפיין, שעוד לפני שלב התמיכה, ניתן לפענח ממנו כתובת אינטרנט סודית, שלוקחת אתכם לחדר בריחה וירטואלי מתנה, עליו שקדתי חודש ימים. הוא יהיה זמין עד תום הקמפיין והוא רווי בחידות עצמאיות ובחידות ש"מדברות" אחת עם השניה ומסייעות לכם לברוח. כמו כן, אעניק כניסות חינמיות לקווסטים בעולם האמיתי (מסלולי הליכה עם חידות), אעלה לפינות המדיה השונות חידות ברמות קושי משתנות, אלמד טכניקות זיכרון אינטראקטיביות ועוד.

פענחו את כתובת האינטרנט הסודית בסרטון והצטרפו לחדר הבריחה הוירטואלי:

אני מזמין אתכם להיות שותפים לפרויקט האוונגרדי, להזמין חברים וחברות ולספר עליו, לתמוך בו ולקבל תשורות ייחודיות. אבל מעל הכל- בואו פשוט להנות מכל החגיגה הזאת ולא להחמיץ דבר. כל הקישוטים שתליתי פה הם בשבילכם.

הכל מתחיל כאן (קמפיין ההדסטארט: ׳מסביב לעולם בשעתיים׳)

>> גוטי הוא היזם מאחורי Wild Child- חוויות ומשחקים אורבניים