עוד שיפוצים בתל אביב: החלו העבודות לחידוש מסוף כרמלית

מסוף כרמלית (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
מסוף כרמלית (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

חשבתם שיש מספיק עבודות שיפוץ, שדרוג וחידוש בעיר? אז חשבתם. משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו החלו בעבודות השיפוץ של מסוף כרמלית ליד שוק הכרמל, והפעם הם מתכוונים לעשות את זה ללא סגירת רחובות ובמינימום הפרעה לתנועה. מתברר שזה אפשרי

30 בנובמבר 2022

מה שממש חסר לנו בעיר כרגע זה עוד עבודות בינוי ברחוב, עוד שיפוצים, עוד התחדשות עירונית ואם אפשר עוד פרויקטים שמצריכים הרבה כלים כבדים ורועשים, מקסימום בלאגן וגדרות רעועים שמשמשים כמכלאות להולכי הרגל. למרבה הצער, זה לא מה שהולך לקרות בפרויקט חידוש מסוף התחבורה כרמלית שלצד שוק הכרמל, שהעבודות עליו החלו השבוע ואמורות להתקדם במינימום הפרעה לתנועה המקיפה את המסוף. ככה זה, אי אפשר לקבל תמיד את מה שרוצים.

מגיע למקום הזה מסוף תחבורה נורמלי. שוק הכרמל (צילום: דין אהרוני רולנד)
מגיע למקום הזה מסוף תחבורה נורמלי. שוק הכרמל (צילום: דין אהרוני רולנד)

העבודות מטעם משרד התחבורה, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות חברת נתיבי איילון, נועדו לחדש את המסוף הסמוך לשוק, והן חלק ממהלך נרחב לשיפוץ וחידוש מסופי תחבורה ציבורית בעיר. לצד הכרמלית, בשבועות הקרובים יכנסו גם מסוף החרש ומסוף וולפסון לעבודות, זאת בנוסף למסוף אוניברסיטה מערב שכבר נמצא בביצוע ומסוף הלוחמים שהעבודות בו יחלו בתחילת השנה הבאה. העבודות יבוצעו בימים א'-ה' בשעות 19:00-07:00 ויימשכו כשנה וחצי. לתושבים הובטח שלא יתבצעו עבודות בשעות הלילה למעט במקרים נקודתיים.

שנים של אבק ורעש במקום דשא ועצים. גן הכובשים (הדמייה: "מצילים את גן הכובשים")
שנים של אבק ורעש במקום דשא ועצים. גן הכובשים (הדמייה: "מצילים את גן הכובשים")

הבשורה הגדולה של השיפוץ לציבור הנוסעים היא העברת תחנות ההמתנה למדרכות שסובבות את המסוף כדי לאפשר הגעה בטוחה והתמצאות נוחה, תוך ויתור על הרציפים המלחיצים בתוך המסוף שכל מי שנאלץ להשתמש במסוף המוזנח כבר למד לשנוא. פרט לשדרוג הבטיחותי הנ"ל, יכללו העבודות גם חידוש תשתיות, סלילת נתיב תחבורה ציבורית, פיתוח נופי והצבת ריהוט רחוב חדש, הצבת עמדות טעינה מהירה לאוטובוסים חשמליים והקמת מבנה מנוחה מסודר לנהגים ולנהגות שיאפשר התרעננות בין הנסיעות. במהלך השיפוצים תוכל תנועת הרכבים והתחבורה הציבורית סביב המסוף להימשך כסדרה. העבודות צפויות כאמור להימשך עד אמצע 2024 ולהשתלב ברצ, עבודות השיפוץ של מתחם השוק הדרומי ובעבודות בגן הכובשים הסמוך.