מסיבת ברביקיו יפואית בפונדק דה לוקס ועוד חדשות אוכל מצננות

חיים כהן מבשל את צרפת, מושיק רוט מגיע לתל אביב וויקטור גלוגר מארח את השפית האיטלקיה המכוכבת כריסטינה באוארמן. כל מה שטעים והכרחי השבוע

פונדק דה לוקס (צילום: תמיר דוידוב)
פונדק דה לוקס (צילום: תמיר דוידוב)
6 ביולי 2017

מסיבת רחוב בפונדק דה לוקס

מסעדת הברביקיו היפואית פונדק דה לוקס מאמצת לכבוד יום העצמאות האמריקני, שחל השבוע, את הסלוגן: Make America DE LUXE again וכובשת את שוק הפשפשים ביריד רחוב צבעוני, במתכונת שהפכה למסורת בשנים האחרונות: ברביקיו אאוטדורס מושקע יציע נתחים מתובלים שעברו עישון במעשנת עץ טבעי כמו ספייריבס, אסאדו ונקניקיות תוצרת בית לצד קלחי תירס, אננס בגריל ותוספות סקסיות. דוכני פופ אפ יוסיפו עוד טאצ' לאווירת הקרנבל – בר קוקטיילים בשיתוף האימפריאל, בר בירות של טובורג, דוכן תכשיטים של גל ברש, דוכן טי שירטים של YAANTEE והמקעקע יונתן שגב, שיגיע לקעקע וגם יביא איתו טי שרטים של המותג SORIE למכירה. על עמדת הדי.ג'יי יופיעו צמד הבנות מיסטר מונה ודי.ג'יי יואב סער.
עולי ציון 7 יפו, שבת (8.7), מ־18:00, 03-5233186

פונדק דה לוקס (צילום: תמיר דוידוב)
פונדק דה לוקס (צילום: תמיר דוידוב)

צרפת ביפו תל אביב

יום הבסטיליה (14.7) הוא הזדמנות עבור השף חיים כהן לצאת למסע קולינרי פנימי בצרפת, לשאוב השראה מאנשים ומקומות וליצור תפריט על זמני שתוכלו לחוות במשך שבוע. סיפור האהבה של כהן עם צרפת החל בגיל 25, בנסיעה שבה חווה מקרוב את המטבח המקומי. מאז הוא הקפיד לחזור לשם לבד, עם המשפחה או עם חברים. במשך השנים צבר כהן ניסיון והיכרות עם המטבחים האזוריים, ובמהלך שבוע צרפת ביפו־תל אביב הוא יגיש מנות קלאסיות ומנות שנוצרו בהשראת מסעותיו: טרין כפרי מהביסטרו של פריז, סלט עדשים שחורות וחרדל חריף; סטייק טרטר מוח עצמות בציר עגל חם; בריוש טרין ברווזים וראגו פטריות; ביף בורגניון של לחי עגל ושורט ריב ועוד. תפריט הקינוחים ידבר גם הוא צרפתית עם קרפ סוזט בגראנד מרנייה ולהבה וטארט תאנים, ותפריט יינות שהותאם במיוחד יציע יינות מבורדו, אלזס ועמק הלואר ואף שמפניה מחבל שמפן (ראשונות: החל מ־60 ש"ח; עיקריות: החל מ־110 ש"ח).
יגאל אלון 98, שלישי־שבת (11־15.7), מ־18:30, 03-6249249

יוצא למסע קולינרי פנימי בצרפת. חיים כהן (צילום: יחצ)
יוצא למסע קולינרי פנימי בצרפת. חיים כהן (צילום: יחצ)

נינה – מסעדה חדשה בפלורנטין

בפלורנטין תמיד יש מקום למסעדה נוספת, ואת הטייטל המחייב תופסת הפעם נינה – מסעדת אוכל ביתי ומאכלי עדות. הבעלים, עופר קבילו, גדל בבית מרוקאי־טורקי־תימני. את מרבית שנותיו כמסעדן הוא בילה כבעלים וכמנהל של מסעדות ברשתות גדולות, ובמטבח הפרטי המשיך לבשל מהלב. נינה נקראת על שם כינוי החיבה של אשתו ליאת, והתפריט שהורכב בשיתוף עם השף אמיר בז'יז'ינסקי כולו מחווה לבית: קובה בשר עם טחינה נענע ומטבל כוסברה (18 ש"ח), כבד קצוץ עם ביצה מגורדת, בצל מקורמל וחלה קריספי (18 ש"ח), כרובית מטוגנת עם טחינה, גרידת לימון, זרעי עגבניה ופטרוזיליה (20 ש"ח) כמנות ראשונות, ולעיקריות קוסקוס ביתי עם מרק ירקות (32 ש"ח), ממולאים טבעוני עם בורגול ועשבי תיבול (36 ש"ח), מעורב ירושלמי (42 ש"ח), מוסקה בקר וחצילים (42 ש"ח) חריימה פיקנטי עם חלה מתוקה (45 ש"ח) ובסופי שבוע גם חמין טבעוני או בשרי (32\38 ש"ח).

מסעדת נינה (צילום: יואב פלד)
מסעדת נינה (צילום: יואב פלד)

טרנד הפיתות לא פסח גם על נינה: כרובית בפיתה (20 ש"ח), פיתת דייגים עם פילה ברבוניה, בצל סגול, סומק, ציזיקי וצ'ייסר עראק (32 ש"ח), מאמא פיתה – כדורי בשר ברוטב אדום וטחינה (24 ש"ח) ועוד. הקינוחים משתנים והם מתוצרת בית (מלבי, כנאפה) ובתפריט האלכוהול מופיעים משקאות אניס, יין וארבעה סוגי בירה מתחלפים מהחבית.
נינה, הרצל 77 פינת תל אביב, ראשון־חמישי 12:00־24:00, שישי 11:30־18:00, שבת 11:30־24:00, 03-5471272

מסעדת נינה (צילום: יואב פלד)
מסעדת נינה (צילום: יואב פלד)

 

מישלן בקלואליס

השפית האיטלקייה מכוכבת המישלן כריסטינה באוארמן מגיעה לישראל ומתארחת במסעדות קלואליס. באוארמן בעלת השיער הוורוד היא אחת השפיות הפופולאריות והבולטות ברומא. היא זיכתה את מסעדת Ostaria Glass בכוכב מישלן ובשני מזלגות מכובדים במדריך גמברו (Gambero Rosso). בביקורה בארץ היא תתארח אצל חברה השף ויקטור גלוגר, ולשם כך היא יצרה שני תפריטים נפרדים: תפריט טעימות של מנות דגל וארוחת טעימות מישלן כשרה. כל ארוחה תכלול פתיח, 3 מנות ראשונות, מנת ביניים, מנה עיקרית וקינוחים במחיר 345 ש"ח לאדם (לא כולל טיפ או משקאות).
קלואליס, אבא הילל סילבר 16 רמת גן, שלישי (18.7); קלואליס הכשרה במלון הילטון, הירקון 205 תל אביב, חמישי (20.7), 03-5759060

פרנז'יפן האיטלקית בקלואליס (צילום: יח"צ)
פרנז'יפן האיטלקית בקלואליס (צילום: יח"צ)

מושיק רוט עושה את תל אביב

גזרת אבן גבירול מתחממת: רשת "שמונה" של השף מושיק רוט מגיעה לראשונה לתל אביב ופותחת סניף באבן גבירול, מרחק זריקת עגבניה מהמזנון של איל שני. הרשת מתמחה במנות שף כשרות במחיר אחיד של 8 ש"ח: המבורגרים, כריכי בשר על בסיס אסאדו ונתחי אווז, קציצות מרוקאיות עם גרגירי חומוס ורוטב מיו־טחינה, סלטים, מנות ביצים ומנות צמחוניות וטבעוניות. הסניף החדש נמצא בשלבי הקמה וייפתח בעוד כחודש על שטח של 100 מ"ר. לאורך כל שעות הפעילות תוגש ארוחה עסקית במחיר 26 ש"ח הכוללת שלוש מנות לבחירה ושתיה, וארוחת ילדים ב־18 ש"ח המורכבות ממנה עיקרית של המבורגר או שניצל, צ'יפס ושתיה.
שמונה, אבן גבירול 25 תל אביב. הפתיחה בקרוב

רשת "שמונה" של מושיק רוט מגיעה לאבן גבירול (צילום: ניצן גינת)
רשת "שמונה" של מושיק רוט מגיעה לאבן גבירול (צילום: ניצן גינת)

שף ותפריט חדשים בבוטניקה

הקוקטייל בר האלגנטי בוטניקה חובק שף חדש – עידו מלכין, יוצא "הנמל 24" החיפאית ו"כתית", שבין היתר עבד אצל השף מושיק רוט. כדי לחגוג את המאורע הרכיב מלכין תפריט ספיישלים חדש שיוגש מדי יום חמישי וכולל סשימי סלמון, אפרסקים ועגבניות, איולי ליים, אורז בר וגרניטה זעתר; חסה מאודה ממולאת במוסר ים, הולנדז נורי וציר פטריות; סטייק פטריית יער בציר ברווז, קרם חיטה ושמן אגוזים (45 ש"ח כל אחד) ושרימפ גמברי באויסטר סוס, אננס אפונה ומקדמיה (55 ש"ח). במקביל הושק הפי האוור חדש (שני־שבת, 18:00־21:00: קוקטיילים ב־35 ש"ח, קוקטייל ומנה תואמת ב־50 ש"ח, גולדסטאר 400 מ"ל ב־22 ש"ח וכוס יין מונטיפיורי לבן/אדום ב־25 ש"ח.
בוטניקה, הירקון 78 תל אביב, שני־שבת, 18:00־אחרון הלקוחות, 03-9330339