הערב בתל אביב: חגיגת העצמאות של הדמוקרטיה. רוקדים בקפלן

תשע שעות של שיכרון חושים. חסימת האיילון, 27.3.23 (צילום: אחמד ג'ארבלי/AFP/גטי אימג'ס)
תשע שעות של שיכרון חושים. חסימת האיילון, 27.3.23 (צילום: אחמד ג'ארבלי/AFP/גטי אימג'ס)

צומת קפלן-עזריאלי-השלום, מוקד ההפגנות הארצי של החודשים האחרונים, יארח הערב אירוע עצמאות דמוקרטי שיכלול הקראת קטעים ממגילת העצמאות, אקטים קרקסיים ולוליניים, הופעות ומסיבה, כי אפשר להפגין למען הדמוקרטיה גם כשחוגגים אותה. בואו לבמה הכי טובה בעיר

כבר כמעט ארבע חודשים שבכל מוצ"ש ממלאים את צומת קפלן-עזריאלי-השלום בין 150 ל-250 אלף איש בהתנגדות לניסיון ההפיכה המשטרית, אבל הערב (שלישי, החל מ-20:15, כלומר ממש עוד מעט) יערכו ארגוני המחאה והשטח באותו מקום ממש משהו שונה לגמרי: חגיגת עצמאות הדמוקרטיה בהשתתפות אישי ציבור, מובילי מחאה, מוזיקאיות ומוזיקאים ודי.ג'ייאים לקינוח, מסיבה של תקווה ואופטימיות זהירה במעבר חד מהתחושות הקשות שהותירו ההתקפות הביביסטיות- כהניסטיות על משפחות שכולות לאורך יום הזיכרון.

מטה המאבק המשותף יחגוג הערב הישג לא קטן בהצלחה שנרשמה בשבועות האחרונים בשימור אש הההתנגדות, מול גלי הסתה וספינים ופייק הידברות בבית הנשיא על רקע הקפאת החקיקה הזמנית, ולפחות בתחילת הערב הוא צפוי לחגוג אותה באותו איפוק שמאפיין את מובילי המחאה עד כה. את האירוע תנחה לינוי בר גפן והוא יתקיים בסימן מגילת העצמאות, ובמהלכו תוקרא המגילה בחלוקה לקטעים על ידי דמויות מוכרות בציבוריות הישראלית. בין הקוראים: משה יעלון, אלונה סער, דן חלוץ, חנה אזולאי הספרי, פרופ יורם יובל ועוד.

כל מוצ"ש הוא יום עצמאות. מחאת הדמוקרטיה בקפלן, 18.3.23 (צילום: נועה רטינסקי/שאטרסטוק)
כל מוצ"ש הוא יום עצמאות. מחאת הדמוקרטיה בקפלן, 18.3.23 (צילום: נועה רטינסקי/שאטרסטוק)

על הבמה צפויים לעלות בין היתר גם איה כורם, זאב טנא והלהקה, דאנה איבגי, הדי.ג'ייאים עמרי ביסמוט ודי.ג'יי דקל ברייב עצמאות אל תוך הלילה. לאורך הערב צפוי לפעול בשטח "קרקס המחאה" בשורה של אקטים קרקסיים, כמו גם "לולייניות הדיקטטורה, זמרות האופרה של האקדמיה למוזיקה ועוד". הסבירות למיצגים ומיצבים גבוהה מאוד. בשולי הדברים, לרגל מפגן העצמאות הדמוקרטי בקפלן נדחתה בימת הבידור שהייתה אמורה להרים את שרונה למוצאי יום העצמאות, למרות שאנחנו דווקא חושבות שג'ירפות וג'ימבו ג'יי וטדי נגוסה דווקא היו משתלבים מצוין בליינאפ.

מטעם מארגני הערב נמסר: "מדינת ישראל מציינת 75 להיווסדה תחת מתקפה אדירה על הדמוקרטיה הישראלית שקורעת את העם. למול התוקפים נעמדים מיליוני ישראלים אוהבי המדינה, שלא מוכנים לוותר על פסיק מהדמוקרטיה והשוויון. אנו מזמינים את הציבור הרחב להיאבק איתנו בשלישי הקרוב למען עצמאות הדמוקרטיה הישראלית". נשמע כיף.