מסך עשן: תכנית היוטיוב שבה מריחואנה וסלבס נפגשים

הפודקאסט "Getting Doug with High" הוא הדבר הכי מצחיק שקרה לסלבס באמריקה

בצד השני, הנאצ'ו הגדול בעולם. דאג בנסון. צילום: GettyImages
בצד השני, הנאצ'ו הגדול בעולם. דאג בנסון. צילום: GettyImages
21 במאי 2015

דאג בנסון הקדיש את חייו לעישון קנאביס. זה לא נשמע כמו דבר כל כך חריג, מעבר לעובדה שבניגוד למעשנים רבים שמקדישים את חייהם לחומר הירוק, בנסון בן ה־50 עשה מזה קריירה. אף שאת השאכטה הראשונה שלו לקח רק בגיל 28, בנסון נמצא מחוץ לארון הירוק בערך מאז.

זה לא עניין של מה בכך. הרבה מפורסמים, גם כאלה מסוג ז', פוחדים להצהיר בפומבי על חיבתם לעישון מתוך חשש שיתויגו כסטלנים. ככה זה עבד עד לאחרונה בהוליווד – אם אתה אוהב לסיים את היום עם פאף אתה אוטומטית מתויג כסת' רוגן או סנופ דוג. דאג אמנם כבר מתויג, מאוחר מדי עבורו, אבל הוא מנסה לשנות את זה עבור אחרים.

זה החל בסרט הקומי־תיעודי שבו כיכב בשנת 2007, "להתמסטל בגדול", שבו בחן את ההבדל בין 30 ימים ללא קנאביס ו־30 ימים ללא הפסקה מקנאביס. הסרט – יותר קוריוז ממאמץ רציני – היה הפוש הראשון לאובססיה הבריאה של דאג שמתבטאת בפודקאסט המהפכני שלו.

"Getting Doug with High" הוא עוד צעד לעבר הנורמליזציה של הסם. הקונספט הפשוט מתואר באופן מושלם בשם הפודקאסט המבלבל – מפורסמים מבקרים באולפנו של דאג, בוחרים בצורה מסודרת את סוג החומר ואת כלי העישון ומתמסטלים מול מצלמה. לא מתוסרט, לא בכאילו, לא בשושו.

רשימת האורחים בתוכנית ארוכה וכוללת בעיקר חברים מהמעגל הקומי של דאג, אך גם כמה שמות מוכרים מאוד – שרה סילברמן, אוברי פלאזה ("מחלקת גנים ונוף"), ג'ק בלאק, דיוויד קרוס ("משפחה בהפרעה"), דן הרמן ("קומיוניטי"), קווין סמית' ועוד. זה חשוב לא רק כי זה משעשע לראות מפורסמים הפוכים מהתחת, אלא כי עם יותר ויותר פרצופים מוכרים שמוכנים להיראות עם ג'וינט על המסך, אם זו מיילי סיירוס או מייקל פלפס, הדרך לקבלת מעשנים מכל 50 גוני הירוק נסללת.