שולחן ליחיד: הכירו את המסעדה לסועד אחד

סועד אחד באמצע שדה שלף, בלי מלצרים ובלי מארחים: את הקונספט של מסעדת Bord For En שתיפתח בשבדיה בעוד שבועיים אפילו פרופסור סדצקי הייתה מאשרת

bord for en, שולחן ליחיד
bord for en, שולחן ליחיד
26 באפריל 2020

השאלה איך ייראו מסעדות בעידן שאחרי הקורונה מעסיקה מסעדנים, שפים ואת כל מי שקשור לענף. בינתיים מדובר על עמדות אלכוג'ל ומרווחים בין השולחנות, אבל מה דעתכם על מסעדה לאורח אחד? בשבדיה זה כבר קורה ב- Bord för En, "שולחן לאחד".

המסעדה שתיפתח בעוד כשבועיים כשמה כן היא: שולחן ליחיד באמצע שדה שלף ללא מארחת ומלצרים ואורח בודד בכל יום. האוכל – מנות שמתאימות לארוחת בוקר, צהריים או ערב – יגיע בסל תלוי על חבל וגלגלת היישר ממטבח שנמצא במרחק כ־50 מטרים. הבעלים לינדה קרלסון והשף רסמוס פרסון סיפרו שהגו את הקונספט כשהעבירו אוכל להוריהם הקשישים.

פורסם על ידי ‏‎Bord för en‎‏ ב- יום רביעי, 22 באפריל 2020

פרסון יבשל תפריט עונתי־יומי מתחלף, כי גם בשבדיה אי אפשר לסמוך כרגע על מרכולים ושווקים. לדוגמה: האש בראונז בסגנון שבדי עם קוויאר אצות, Black & Yellow – פירה גזר וג'ינג'ר, חמאה חומה וקרוקטים מתירס, וקינוח Last Days of Summer – אוכמניות מושרות בג'ין, גלידת רוויון וסירופ מסלקים שגדלים בחווה של בני הזוג. את הדרינקים הנלווים ישקשק מיקסולוג מאחד הברים המובילים בשבדיה, שאף נכלל ברשימת 50 הברים הטובים בעולם.

כמו ההגשה כך גם שאר השלבים יתבצעו ללא מגע יד אדם: בתחנת האוטובוס המובילה לכפר ייתלו הוראות הגעה למסעדה והתשלום יתבצע באשראי. כל אורח ישלם כראות עיניו, שכן לדברי הבעלים הם לא באמת מתכוונים להרוויח כסף מהפרויקט. שש שעות לאחר עזיבת האורח היומי יעברו השולחן והכיסא חיטוי, והכלים יישטפו פעמיים. המסעדה תפעל עד תחילת אוגוסט, ואם היו טיסות היינו לגמרי שמחים לבדוק את הקונספט בעצמנו.