להרגיש את הבריזה: 14 החצרות והמרפסות הכי מושלמות בתל אביב

כמה צבע. החצר של ביצ'יקלטה. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ביצ'יקלטה
כמה צבע. החצר של ביצ'יקלטה. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ביצ'יקלטה

הקיץ כבר מראה סימני האטה, הבריזה מתחילה להתעורר וסוף סוף יש לנו הזדמנות נדירה להתיישב בחצר או מרפסת של מסעדה, ולהרגיש אפילו אם רק לרגע אחד קצת אירופה. אבל אירופה רועשת. אלו המסעדות עם החצרות והמרפסות הכי נעימות לישיבה ברחבי העיר

27 ביולי 2023

1. האחים

שנתיים בדיוק מאז המעבר לבית ציוני אמריקה ונראה כאילו האחים יותם ואסף דוקטור היו פה מאז ומתמיד. המבנה האיקוני יפה כיום עוד יותר בזכות גינת עשבי תבלין בחזית, חצר צדדית מוצלת והפאטיו, שבערב לובש תאורה רומנטית. רק הציטוט ממגילת העצמאות שמתנוסס בחזית מזכיר שכאן לא מסתפקים באוכל ושתייה אלא גם נלחמים על הדמוקרטיה.
אבן גבירול 26

ככה עושים דמוקרטיה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם haachim_restaurant@)
ככה עושים דמוקרטיה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם haachim_restaurant@)

2. הרצל 16

התמזל מזלו של בית המעלייה ההיסטורי שנפל לידיה של רותי ברודו, שהקימה בו בר־קפה־מסעדה שיקי כמו שרק היא יודעת. מומחי איתור חצרות שוות יגלו שחבויה פה חצר אחורית נוספת, קטנה יותר אבל מרהיבה לא פחות, וגם גג שכדאי מאד להעפיל אליו בשקיעה. אם כבר טיפסתם לקומה העליונה תנו הצצה ב-Room25, גלריית אמנות  שפתוחה 24 שעות ביממה בהקשת קוד סודי (תוכלו לקבל אחד ממש כאן).
הרצל 16

השיק של רותי. הרצל 16 (צילום עידית בן עוליאל)
השיק של רותי. הרצל 16 (צילום עידית בן עוליאל)

3. פאסטל

אם פותחים את גוגל בערך אסקפיזם, יש מצב למצוא צילום של מרפסת הקיץ של פאסטל. המוזיאון לאמנות והגינה הצמודה משרים רוגע במידה שמאפשרת להתנתק קצת מהקיום המטורלל, לשתות כוס יין ולהזמין כמה מנות קטנות שהכין שף גל בן משה בעל ידי המישלן. ואז להתמלא אנרגיה ולצאת להפגין.
שאול המלך 27

4. בית קנדינוף

המחשבה לשבת בחצר יפה ככל שתהיה בלחות התל אביבית מעבירה בכם צמרמורת? בבית קנדינוף תזכו לאוויר מזגנים צונן מבלי לפספס את הפואנטה. המסעדה/גלריית אמנות ממוקמת בין שני מבנים עתיקים בחלק היותר יפה של יפו העתיקה, במעין סמטה מקורה וממוזגת. להרגיש בחוץ עם יתרונות של בפנים.
בית קנדינוף

בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)
בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)

5. מגזינו

החצר המקורה של מגזינו אמנם אינה ממוזגת אך היא ירוקה וחמודה ומאובזרת במאווררים חזקים שמאפשרים לזלול פיצה ופסטה גם בקיץ. בשבילנו זה מספיק, במיוחד כאשר בסוף הארוחה ממתינות בוויטרינה העוגות הכי יפות בעיר.
מנחם בגין 21

אפשר להצטרף? ארוחת צוות במגזינו (צילום נועם פריסמן)
אפשר להצטרף? ארוחת צוות במגזינו (צילום נועם פריסמן)

6. פיצה לילה

במפגש בין שתי סמטאות ללא תנועת כלי רכב ממוקמת פיצה לילה, המתמחה בפיצות סקסיות מחומרי גלם טריים ועונתיים (ובייקון). תמצאו פה פיצות טבעוניות לצד הרגילות, כמה סלטים מצוינים ויין, ואווירה קז'ואלית א לה שוק לווינסקי.
מרחביה 4

7. קפה שפירא

מי שמחפש מארז שאנטי אקסטרה לארג' בדרום העיר ימצא את מקומו בקפה שפירא, בחצר שממוקמת בתוך חורשה קטנה. מלבד כריכים מצוינים וקפה תגלו כאן אירועים שכונתיים ותושבים שבאים לנגן, לשוחח, ולשחרר את הפעוטות לחופשי על מחצלת.
רלב"ג 15

קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו

8. EATS

החצר של בית חנה היא פנינה אדריכלית שמתודלקת במעדנייה אוטולנגי סטייל בהובלת השפית מיכל אפשטיין. בחרו לכם מהתצוגה סלט סקסי או מנה חמה, טלו בעצמכם סכו"ם ושבו לאכול. בשעות הבוקר בקפה וכריך באוויר הפתוח מארגנים התחלה נעימה ליום.
אדם הכהן 1

9. פר דרייר

חלל הכניסה אמנם נעים ומזמין אך החצר האחורית היא הדובדבן שבקצפת. בעורף המסעדה נגלים בוסתן עצי פרי מקומיים, בר פתוח אל החצר שבוהק מתאורה בשעות הערב, ובעיקר חוויה יפואית של מבנים ישנים המקיפים  ריאה ירוקה קטנה. האוכל תמיד טעים ומבחר יינות רחב נמכר במחיר נגיש מתוך עמדה פנימית של הבעלים, שמאמין שכדי לשתות אין צורך לקרוע את הכיס.
בת עמי 7

10. ביצ'יקלטה

שום דבר בחזית הרחוב אינו מסגיר את הסוד של ביצ'יקלטה – חצר אחורית ירוקה ומתוקה להפליא. כמה נשנושים קטנים (המון אופציות לטבעונים ונמנעים מגלוטן) וכוס יין יסדרו לכם ערב קליל ונעים, כאשר המוזיקה והבריזה כבר בילט אין.
נחלת בנימין 29

11. קפה אירופה

החצר הקדמית בקפה אירופה תקרא לכם לתפוס שולחן אך אל תקשיבו. במקום זאת חצו בנחישות את המסעדה ומצאו מקום בחצר האחורית שבה קורים כל הדברים המעניינים באמת.
רוטשילד 9

12. ג'ורג' וג'ון

החלל האלגנטי של מסעדת ג'ורג' וג'ון במלון דריסקו הולם את המטבח היוקרתי שזיכה את שף תומר טל במקום השישי בדירוג המסעדות היוקרתי 50BEST. הפטיו שבחצר, שבקיץ הופך לחלק מהפלור, מנמיך מעט את הסינוור ומוסיף לארוחה רומנטיקה ואינטימיות.
אוארבך 6

13. רומיה חצר יין

הפרויקט השאפתני של פנדה להשתלטות על הכרמל – ואנחנו בעד כמובן – הוביל אותו לגלות באמצע השוק חצר היסטורית ומאחוריה סיפור של העצמה נשית. כניסה קטנה בין הדוכנים מובילה לגן פורח ובר יין תחת כיפת השמיים, בדיוק מה שהעיר הזו צריכה.
הכרמל 15

רומיה (צילום עוז צחובוי)
רומיה (צילום עוז צחובוי)

14. גן השקמים

עם הפנים לגן יעקב השקט והנוסטלגי, יש מצב שהגינה של מסעדת גן השקמים היא פשוט הכי יפה בעיר. גשו ותיווכחו ואל תשכחו להזמין עגבניות ירוקות, ממנות העגבניות הטובות ביותר לקיץ הנוכחי.
תרס"ט 4

גן השקמים (צילום ליאל סנד)
גן השקמים (צילום ליאל סנד)