טוטו, טורקיז ומסעדות נוספות מודיעות על סגירת הדלתות

גל של סגירות מסעדות בתל אביב בשל ההנחיות החדשות לבלימת הקורונה שאמורות להתפרסם הערב. ירון שלו: ״בתנאים הנוכחיים אני לא יכול להמשיך לפתוח, אבל סגירה סופית אינה אופציה״

בר מסעדת טורקיז (צילום: נדב טייטלבאום)
בר מסעדת טורקיז (צילום: נדב טייטלבאום)
14 במרץ 2020

עוד ועוד מסעדות מודיעות על סגירת הדלתות.

היום הודיע גם ירון שלו, הבעלים של מסעדת טוטו כי המסעדה תיסגר לעת עתה. בעמוד האינסטגרם שלו כתב שלו: ״כבר שנים שטוטו פתוחה עבורכם, 364 ימים בשנה, מבוקר עד לילה, גם כשהיה פה רע, כשלא היה נעים להנות מהחיים, במלחמות, במפולות ובימים קשים. אנחנו אוהבים אתכם, ושמחים באהבתכם. החלטנו לא להעמיד את האהבה הזאת למבחן. כדי שנוכל להתמודד עם הקושי העצום שהמשבר מביא איתו החלטנו לסגור את טוטו ממחר, אבל שיהיה ברור: כמו עץ שמתכופף ברוח, לתת לה לחלוף מעליו: רק עד שהסופה תעבור!״

ירון שלו מסר כי ״בתנאים הנוכחיים לא אוכל להמשיך להפעיל את המסעדה. אני בטוח שזה ברור לכולם״.
מדובר בסגירה סופית?
״ממש לא. סגירה סופית אינה אופציה מבחינתי״.

קבוצת בארכה האוס מסרה כי היא מקפיאה את הפעילות של קיטשן מרקט, משייה ואונזה. "לאור המצב ותוך דאגה אמיתית ללקוחות ולעובדים שלנו אנחנו מקפיאים עד להודעה החדשה את כל הפעילות של שלוש המסעדות שלנו. בשעות הקרובות נבחן את המשך פעילותה של מגרב, שתפתח במתכונת משלוחי און ליין ותציע אוכל מוכן הביתה". בימים האחרונים פיתחה הקבוצה מערך משלוחי און ליין, ובמידה והוראות משרד הבריאות יאפשרו זאת יעברו המסעדות לפעול במסגרת זו. טורקיז הוותיקה בסי אנד סאן סוגרת גם כן את הדלתות החל מהערב. "אנחנו בסימן שאלה כמו כולם. נישמע להוראות הממשלה", נמסר מהמסעדה. מסעדות אלו מצטרפות לטאיזו שהודיעה הבוקר (שבת) על סגירה ולקפה נורדוי, קלואליז הכשרה במלון הילטון ובלו סקיי ו־YAM של מאיר אדוני.

מורן אגסי, מנהלת מסעדת L28 מסרה כי הערב (שבת) המסעדה תפעל כרגיל וכי מחר (ראשון) היא תהיה סגורה כבכל יום ראשון. ״אין לי תשובות עדיין לגבי המשך השבוע, נחליט אחרי שיפורסמו ההנחיות החדשות״.
ממסעדת יפו תל אביב לא נמסרה תגובה, אך גורם הקשור למסעדה אמר כי הוא מעריך שבשעות הקרובות יחליטו איך להמשיך.
מסעדת ג׳ורג׳ וג׳ון במלון דריסקו לא תפעל הערב (שבת) ומחר תתקבל החלטה סופית באשר להמשך השבוע.
יריב מלילי ממסעדת בית תאילנדי וקאב קם אמר כי ״אנחנו עובדים כרגיל עד שיאלצו אותנו לסגור״.
מקבוצת המסעדנות R2M (קופיבר, בראסרי, הוטל מונטיפיורי, דיסקו טוקיו, הרצל 16, דליקטסן ובייקרי) נמסר כי יסגרו ברגע שתצא הוראה מהממשלה.