אוכלים שותים

האירועים שאסור לפספס במסעדות פתוחות ירושלים

פסטיבל הקולינריה של הבירה ייפתח בשבוע הבא ויאפשר הצצה למטבחים נחשקים בשורה של סדנאות, ארוחות והרצאות

ממילא (צילום: תומר פולטין)
ממילא (צילום: תומר פולטין)
11 בנובמבר 2019

אין פודי שלא מתעניין במה שקורה מאחורי הקלעים במסעדות. פסטיבל מסעדות פתוחות שבא לפתור את התעלומה החל את דרכו כאירוע קטן עם 15 מסעדות. ובקפיצה להווה, שש שנים אחרי: בתוכנייה של פסטיבל מסעדות פתוחות שיתקיים בירושלים בשבוע הבא כבר יש 120 אירועים המתפרסים על פני חמישה ימים, מספר שיא שמשקף את ההתעניינות הגוברת באוכל על כל רבדיו לרבות אמנות, עיצוב וחדשנות.

בפעם הראשונה השנה הפסטיבל פורץ את גבולות ישראל ומשתף פעולה עם פסטיבל המסעדות של לונדון, מגה-אירוע שמושך עשרות אלפי פודיז מכל העולם. ירושלים נבחרה לייצג את הקולינריה הישראלית בפעילות גומלין: בפסטיבל בלונדון יתקיימו אירועים שיוקדשו לטעמים הירושלמיים, ובפסטיבל בירושלים נבנו חבילות עבור אורחים מלונדון. בינתיים כדאי להזדרז ולהתעדכן ברשימת האירועים כי הכרטיסים נחטפים במהירות. אספנו עבורכם את ההיילייטס, שעבורם כדאי לעלות לבירה.

מלונדון לירושלים – חילופי שפים

השף מושיקו גמליאלי יארח במסעדת מונא את אנטוניו 'לאלו' פאוזי, שף יליד סיציליה שבישל במלונות חמישה כוכבים ובמסעדת מישלן באיטליה, וכיום עומד בראש מסעדת מורטימר האוס  בלונדון. השפים יבשלו יחד ארוחת טעימות בת שש מנות (ראשונה עיקרית וקינוח כפול שתיים), כשכל צד מביא לעיסקה פרשנות אישית שלו לאותה מנה. 290 ש"ח לאדם.
חמישי (21.11), 18:30-22:30
מונא

מונא (צילום: נועם פריסמן)
מונא (צילום: נועם פריסמן)

עזרא קדם מארח

אם התגעגעתם לבישולים של עזרא קדם הנה הזדמנות לסגור פינה. השף הירושלמי הוותיק ייקח אתכם לסיור בחווה שלו בעין כרם, מקום שהמילה קסום קטנה עליו, ויערוך סדנת בישול וטעימות של מנות בהשראת העיר והאדמה: מרק עדשים, צ'יגה עם פיניונס, סלט אדמה ושווארמה סטודיו ארקדיה. 295 ש"ח.
חמישי (21.11) 15:00-17:00, שישי (22.11) 11:00-13:00
עזרא קדם

עזרא קדם
עזרא קדם

ברית השפים – מצילים מזון

סדנת הצלת מזון ביוזמת ברית השפים, קבוצה שמטרתה הגברת המודעות למניעת בזבוז מזון. יומיים לפני הארוחה יתקיים סיור איסוף מודרך בשוק מחנה יהודה בהובלת אודי גולדשמידט, שגריר לישראל של הארגון העולמי לתיירות קולינרים ורכז ברית השפים, וטלי פרידמן בעלת האטלייה, יו"ר איגוד סוחרי השוק. ביום הסעודה יבשלו השפים נדב מלין (מייסד הברית, קייטרינג לואיזה), ראנם ברהום (רשטא), מרכוס גרשקוביץ׳ (אנג׳ליקה), אדר מור קפלן (תמול שלשום) ויורם בנימין (מסעדת אמא) ארוחה מהתוצרת שנאספה, מגבינות ממחלבות מקומיות רגע לפני שפג תוקפן, מקצוות פסטה מ'פסטריה', ולחמים מ'איש של לחם', ירקות אורגניים מחוות קיימא ועוד. 90 ש"ח.
חמישי (21.11) 19:00-22:00

טורקיש דילייט

לא רק הכלה מאיסטנבול: במסעדת ג'קו סטריט יארח השף זכאי חוג'ה את השף Aret Silahli ממסעדת Silahli, טברנה מודרנית מוכרת ואהובה. בתפריט: דליקטסים מסורתיים, וריאציות על אוכל רחוב וממתקים קלאסים עם טוויסט, והכל מחומרי גלם משוק מחנה יהודה. 56-168 ש"ח למנה.
רביעי-חמישי (20-21.11) מ-18:00
ג'קו סטריט

ג'קו סטריט (צילום: תומר פולטין)
ג'קו סטריט (צילום: תומר פולטין)

סדנת כריכים עם רחל בן אלול

פיינליסטית מאסטר שף ומי שכיום אוחזת בדוכן כריכים ששמו יצא למרחוק תארח סדנה מעשית להכנת מגה-סנדביץ' באורך 8 מטרים. בן אלול תספר על חוויות מהריאליטי ומהמציאות, ותחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. כל קבוצה תכין בהדרכתה סנדביץ' מקורי מגבינות, פירות, ממרחים ועוד, שייאכל לתיאבון בסיום האירוע.
חמישי (21.11) 12:00-13:00

יוליוס מגיע לבארוד

יובל ג'וב הרגיל בעל מזקקת יוליוס יתארח אצל דניאלה לרר, מייסדת הבר הוותיק בארוד. אנשי האלכוהול הוותיקים ישוחחו על תהליכי ייצור ותזקיקים, ולאורחים יוגשו טעימות של תוצרי המזקקה ונשנושים בסגנון ירושלמי-ספרדי. 100 ש"ח.
רביעי (20.11) 20:30-22:00
בארוד

בארוד (צילום: יחצ)
בארוד (צילום: יחצ)

תערוכת צילומים "סינדרום ירושלים"

השף המולקולרי Zoonder וצלמי האוכל סיון ואלון רושיאנו (ROSHIANU&MOLOKO, מומלץ בחום לעקוב באינסטה) יצרו תערוכה שמפרקת קונספציות על אוכל ובונה אותן מחדש בצורה סוריאליסטית והיפר-אמנותית. בשיח גלריה הם ידברו על מקורות השראה בין הסטודיו למטבח, על העבודה המשותפת ועל הרווח שבין אוכל לאמנות. הכניסה חופשית.
שבת (23.11) 11:30-13:00

אדום – ארוחה בשני צבעים

ריזוטו שחור ורביולי אדום, טונה אדומה וקרם עדשים שחורות, סלקים צלויים וקרם חציל שחור – אלו רק חלק מהמנות שיוגשו בערב אדום-שחור לוהט במסעדת – איך לא – אדום. החלל יואר בנרות, המנות יוגשו בטקסיות זו אחר זו, ומהאורחים רק נדרש להגיע באאוטפיט אדום ושחור ולהתמסר לחוויה. 255 ש"ח.

רביעי (20.11) 21:00-23:00

מרק פלפלים שרופים, מסעדת אדום. צילום: אפרת ליכטנשטט
מרק פלפלים שרופים, מסעדת אדום. צילום: אפרת ליכטנשטט

 

פסטיבל מסעדות פתוחות, 19-23.11, https://open-restaurants.co.il