אוויר הרים: אירועי מסעדות פתוחות ירושלים יעוררו לכם את החושים

סיורי ליקוט, קניות מודרכות בשוק, משתים מטורפים ועשרות מפגשים מרתקים עם שפים מקומיים שישתפו אתכם במקורות ההשראה שלהם - זה מה שמחכה לכם בפסטיבל "מסעדות פתוחות ירושלים" שיתחיל בבירה השבוע

מסעדת אדום. צילום: אפרת ליכטנשטט
מסעדת אדום. צילום: אפרת ליכטנשטט
20 בנובמבר 2016

חומרי הגלם הייחודיים של ירושלים והאוכל שהותקן בה לאורך ההיסטוריה בבתים פרטיים ובבתי האוכל הם מיזוג מסעיר של תרבויות. סיפורים בכתב ואגדות בעל פה נמסרו על התהילה הקולינרית של העיר. מספריו של מאיר שלו (סנביש חביתה ב"יונה ונער") ועד הביטוי "לבלוע, לא ללעוס" שמציינים שוחרי חומוס טעמי בעיניים בורקות.

אירועי מסעדות פתוחות – הפסטיבל הקולינרי שהחל את דרכו בתל אביב, מייצר הצצה אל מאחורי הקלעים ותהליכי העבודה של המסעדות ומעניק מפגש בלתי אמצעי עם שפים, מסעדנים, בשלנים ויצרני חומרי גלם – עולה לירושלים (22.11־26.11). מלבד ביקור במסעדות בעיר ששמן יצא למרחוק כגון מחניודה, המוציא, אדום, צ'אקרה ומסעדת הפתיליות עזורה, יתקיימו במהלך הפסטיבל סיורי אמנות במוזיאון ישראל, בהדרכת השפים אסף גרניט, ניר צוק, ננה שרייר ויהלומה לוי, שיציגו את מקורות השראה שלהם ויעניקו טעימה מהיצירה האישית שלהם. האמן הישראלי הפועל בהולנד עידו גרעיני ישיק מיצג אינטראקטיבי בשם "חטאים מתוקים", העוסק בריטואלים שאנחנו מקיימים סביב האוכל. במסגרת הפסטיבל תוכלו לנשום גם אוויר הרים צלול במיוחד בהרי ירושלים.

במטבח של רמה יציעו לכם סיור ליקוט ובתומו ארוחה, וכך גם באמריקן קולוני, שבו ייערך סיור ליקוט בגינות המלון, סיור שיושלם בארוחה מפוארת. השף אסף סרי מיודל'ה יערוך סיבוב קניות מודרך בשוק מחנה יהודה ויגיש ארוחה לסיום. אשת האוכל רותם ליברזון והזמרת מורין נהדר יערכו ערב פרסי שיכרוך אוכל במוזיקה, ויתקיימו גם המשתה של הכובען המטורף מ"אליס בארץ הפלאות", פאנל בלוגרים והרצאות.

השיא צפוי להיות אירוע Red Tie Cocktail, שבו תעלו אל הרכבת הקלה בתחנה שבגבעת התחמושת, תצוידו באביזרים הנדרשים לחגיגה ותפתחו בנסיעה בליווי מוזיקה חיה, אלכוהול וכיבוד ראוי. כשהרכבת תגיע לתחנת הר הרצל, תשקיפו על נופיה המרהיבים של העיר, תניפו גביעי יין ותתנסו במנות קוקטייל שהכין במיוחד עבורכם השף אלרן בוזגלו ממסעדת אדום. בדרך חזרה עוד תוכלו להספיק לנשנש מתוקים תוצרת בית בשקית ההפתעות.

מי שירצה להישאר בירושלים לסיורי הלילה או כדי שיוכל ללוות את הארוחות באלכוהול ללא הגבלה, יוזמן לקבל הצעות מיוחדות למחירי לינה בבתי המלון בעיר.

"מסעדות פתוחות ירושלים", שלישי־שבת 22.11־26.11. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים

אסף גרניט. צילום: יהב יעקב
אסף גרניט. צילום: יהב יעקב

ללכלך את הידיים – 5 סדנאות שוות ב"מסעדות פתוחות"

סדנת קינוחים

השפית גרייס נטיק מהוסטל אברהם תלמד איך להכין מאכלים מתוקים וקינוחים קלאסיים לחג ההודיה כמו פרפה פקאן או בטטות עם מרשמלו.

הוסטל אברהם, הנביאים 67 ירושלים, 23.11, 17:30, 65 ש"ח

סדנת דגים

השף מרכוס הרשקוביץ' ממסעדת אנג'ליקה יערוך סדנה שבה ילמד איך להכין דגים נאים, מסשימי ועד סביצ'ה.

אנג'ליקה, וושינגטון 4 ירושלים, 25.11, 10:00, 300 ש"ח

סדנת בישול בירה

מבשלת הבירה הירושלמית הרצל תחשוף את שלבי הבישול וההכנה של הבירות.

בירה הרצל, הסדנא 5 ירושלים, 24.11־25.11, 14:00, 95 ש"ח

סדנת מאפי בוקר

השכם בבוקר יערוך הקונדיטור דוד לאור סדנת מאפי בוקר, שנחשבים לאתגר אמיתי של חובבי האפייה.

דוד לאור, היצירה 12 מבשרת ציון, 23.11, 17:15, 250 ש"ח

סדנת קובות

השף הוותיק משה בסון ממסעדת האקליפטוס יחשוף את הסוד השמור ביותר של ירושלים – מסורת הכנת הקובות.

האקליפטוס, סמטת פלט 14 ירושלים, 23.11, 19:00, 200 ש"ח