סמל לדו-קיום: מסעדת אורי בורי הוצתה אמש במהומות בעכו

המסעדה הפועלת מעל ל־30 שנה שרדה מהומות, משברים ותקופות מתוחות. גם מלון האפנדי הסמוך גם הוא של המסעדן אורי ירמיאס הוצת ומסעדת מרקטו בעיר העתיקה

שריפה באורי בורי בעכו. מתוך הטוויטר של העיתונאית ליאת רון
שריפה באורי בורי בעכו. מתוך הטוויטר של העיתונאית ליאת רון
12 במאי 2021

במהומות שהתרחשו אתמול בעכו הוצתה מסעדת אורי בורי של המסעדן הוותיק אורי ירמיאס. בסרטון שהופץ בפייסבוק נראית המסעדה הממוקמת בעיר העתיקה כשחלונותיה מנופצים ועולה מהם עשן, ואש בוערת בחלל הפנימי. המסעדה הפועלת כבר יותר מ־30 שנה שרדה מהומות, משברים ותקופות מתוחות ביחסי האוכלוסייה הערבית והיהודית בעיר. היא נחשבת לגורם משיכה תיירותי ונהנית מקהל לקוחות נאמן.

נזק רב נגרם גם למלון אפנדי הסמוך, אף הוא בבעלותו של ירמיאס. המלון פועל במבנה עתיק ששופץ במשך כחמש שנים והוא כולל בין היתר בר במרתף צלבני וחמאם טורקי בן 400 שנה. בראיון לאתר מאקו סיפר ירמיאס על תחושות קשות לנוכח הנזק שנגרם לפרויקט חייו וכי הוא מתכנן לפתוח מחדש.

אורי בורי (צילום: סיון אסקיו)
אורי בורי (צילום: סיון אסקיו)

ארגון מסעדנים חזקים ביחד צייץ בטוויטר כי "כואב לראות את זה. אין הצדקה לפגיעה במוסד קולינרי שהיווה דוגמה ומופת למסעדנות ודו קיום. אנו מגנים בכל תוקף את הפגיעה במסעדת אורי בורי!. אנחנו פה ונעזור ככל שצריך".

מסעדת מרקטו נפגעה אף היא במהלך האירועים אמש. המסעדה האיטלקייה־ים תיכונית בבעלות השף עומרי שחר ואחיו נועם ממוקמת בבזאר הטורקי, מתחם מקורה מהמאה ה־18 הנמצא גם כן בלב העיר המעורבת.

מרקטו. צילום: יפית בשבקין
מרקטו. צילום: יפית בשבקין