מסעדת פועלים היפסטרית נפתחה בתוך מעדניה טבעונית באבן גבירול

מעדניית הבוטיק הטבעונית אלגריה מתחדשת במסעדת פועלים קטנה ואיכותית

אלגריה. צילום: אנטולי מיכאלו
אלגריה. צילום: אנטולי מיכאלו
18 בפברואר 2016

מאיה אלוני ומיקי סלע הקימו את אלגריה לפני כשנתיים כמעדנייה המציעה אוכל מקומי בהכנה ארטיזנלית בגוון בריא. בהדרגה המקום שלהם הפך טבעוני יותר ויותר – תהליך שכלל עבודת חיפוש בלשית אחרי יצרנים קטנים ומובחרים ברחבי הארץ והחלטות ליקוט ברמה של אוצרות אמנותית למעדנים המובחרים ביותר שהצליחו לשים עליהם את היד. אלא שעכשיו חל עוד שכלול אצל הצמד, שהקים וניהל לפני עשורים את שיין בפרישמן (ומאז מכר את המקום), ובתוך המעדנייה הוקמה מסעדת פועלים היפסטרים קטנה ואיכותית.

טבעונים אניני טעם ושוחרי בריאות מוזמנים להתיישב פה אל ארוחות תבשילים ביתיים מחומרי גלם שהמציאו את עצמם מחדש, בתפריט המשתנה מדי יום בהתאם לעונות השנה. השבוע מצאנו שם אורז מלא בחומוס ושלל ירקות (38 ש"ח), קציצות עדשים מונבטות ואורז אפויות ברוטבי קרם קוקוס וקארי ירוק (58 ש"ח), מרק קרם קוקוס וכרובית (22 ש"ח), לזניית קשיו ותרד חציל (64 ש"ח) וקציצות חריימה ברוטב עגבניות מתובל היטב (הקציצות עצמן עשויות מטופו קדיתא, לפי המתכון של השף אבי ביטון).

אלגריה. צילום: אנטולי מיכאלו
אלגריה. צילום: אנטולי מיכאלו

גם סלטים רעננים בשילוב גבינות אגוזים ביתיות וסלט אסייתי עם אטריות שעועית ואצות (38־46 ש"ח) יכולים לתפקד כארוחה רעננה. מתוך היצע המעדנייה אפשר לשלב בתפריט קינוחים כמו מוס סניקרס ללא גלוטן, מוס לימון פטל וקראמבל, קראמבל תפוחי חם (26־32 ש"ח) וגם את מאפי הבוקר והעוגות המעולות של אסף מקאימק ואת גבינות האגוזים המוצלחות של ראמה. כמו כן יש מנות שאפשר לקחת הביתה, בהן סלטי ביצים עשויים טופו, סלט תפוחי אדמה במיונז טבעוני ומבחר קישים מכוסמין. לקהל הצמחונים/טבעונים בעיר שתרים אחרי מקומות שבאמת אוהבים אוכל, אבן גבירול הוא נתיב החירות לארוחות גורמה. בתפריט: מנת ההר במעדניית הרצוג החדשה בקצה השני של הרחוב, מנות קרפ בקרפרי החדשה ועכשיו גם באלגריה.

לאלגריה