מבית מרפא לבית מלון

מלון הוספיטל דה בנאסק חבוי בלב הפירנאים הספרדיים, ממש בכניסה לשמורת טבע בראשיתית שהכניסה אליה אסורה לכלי רכב פרטיים. סוף העולם זה כאן

9 ביוני 2014

שמו של בית המלון הוספיטל דה באנסק (Hospital de Benasque) החבוי בפירנאים הספרדיים, בכניסה לשמורת הטבע פוסטס מאלאדטה (Posets Maladeta), נגזר מתפקידו הקודם כבית מרפא, הודות למעיינות שפכפכו בקרקעיתו ונחשבו לבעלי סגולות מיוחדות. עד היום קיים במלון ספא המסתמך על מעיינות אלה. למרות האטרקטיביות של בריכת הטורקיז החמימה של הספא לא הספקתי לבקר בה. שבוע אחד בפירנאים הספרדיים לא הותיר די זמן. הנוף הפירנאי הפראי המקיף את המלון מורכב מחיתוכים של מצוקים טרשיים עירומים שהופכים מיוערים בחלקם העליון, ממדרונות מכוסי אחו ומהמוני נחלים ומפלים. המלון עצמו בעל מראה של בקתת הרים מוארכת, עשוי אבנים אפורות לא לגמרי מסותתות ובולי עץ כבירים, והוא ממוקם ממש בכניסה לשמורת הטבע.

 רגע מרגש אחד ביום

אי אפשר להיכנס אל השמורה בכלי רכב פרטיים, והאוטובוס הנכנס אל השמורה פעמים ספורות ביום עוצר ממש בכניסה לחניה הבוצית של המלון לאסוף נוסעים. שמורת הטבע ניחנה ביופי בראשיתי, ואפשר לטייל בה במסלולים ברמות קושי שונות, שנעות בין הליכה קלילה לטיפוס הרים של ממש, ולטווחי מרחק שונים. בחורף משמש המלון נקודה חמימה ומוארת לטיילי שלגים. בשיא הקיץ, הזמן שבו ביקרתי במלון, מזג האוויר באזור היה קריר ואופטימלי לטיולים רגליים. הרגע המרגש בכל יום מתרחש לפנות ערב, כששבים מהטיול בשמורה. העמק שבו נמצא המלון מתמלא בעננים הנשפכים לתוכו מהשמים בבת אחת, בגלישה כלפי העמק הירוק, עד אבדן ראות כמעט מוחלט. החיסרון של המלון הוא גם יתרונו: תחושה של ניתוק, של הגעה לסוף העולם והלאה, כך שהנסיעה הארוכה והמתישה בפיתולי הדרכים כדאית ומשתלמת.