פנסיון כמו בבית

פנסיון אתיאטון בנפפּליו, יוון, מציע לאורחיו חוויה אותנטית ונעימה ונוחות ללא פשרות, בחדרים מעוצבים בסגנון ניאו-קלאסי ומקושטים בחפצי חן תואמים

צילום: Lia Anagnostaki
30 באפריל 2014

שנים של חופשות באיי יוון גרמו לנו לרצות להחליף קצת אווירה. לכן בקיץ האחרון החלטנו לשלב: כמה ימים באי, ואחר כך נסיעה לכיוון נוף יבשתי יותר. כדי שלא לבזבז זמן בנסיעות ירדנו מהכביש המהיר באזור תעלת קורינתוס (Corinthos) וחתכנו דרומה, אל מעין חצי אי בחלקו הצפון-מזרחי של הפלופונז. התחנה הראשונה היתה בנַפפּליו (Nafplio) (או נַפפּליון, Nafplion), עיר עם היסטוריה עשירה. חילופי שלטון הותירו את רישומיהם כאן באדריכלות, והרובע העתיק של נאפפליו הוא תערובת של סמטאות ים-תיכוניות מפותלות, מרפסות ונציאניות וכנסיות ביזנטיות. החנינו את המכונית במגרש ויצאנו לשוטט ברגל, להכיר את העיר ולחפש מקום לינה. באחת הסמטאות נעצרנו ללטף להקת חתולים שנכנסו ויצאו מבית בעל כניסה אפלולית נעימה. בעלת הבית יצאה לבדוק מה קורה, ולאחר שיחת היכרות קצרה סיפרה שהיא מפעילה פנסיון והציעה להראות לנו את החדרים.

יחס אישי ועיצוב מופלא

המבנה שבו נמצא הפנסיון העונה לשם Atheaton Guesthouse and Family Hotel הוקם לפני 93 שנה, ונמצא מאז בבעלות המשפחה. בעלת המקום היא אמנית וציירת, עובדה שניכרת בגוונים עזים שנבחרו לקירות החדרים וביצירות אמנות הפזורות ברחבי הבית. המבואה נשמרה כמו שהיתה בעבר, עם תקרה גבוהה מצוירת וקירות עבים שמשאירים את החום בחוץ. כיסאות מרופדים בבדים רקומים ושידות כבדות לצד שטיחים עתיקים הפרושים על רצפת קורות עץ משלימים את המראה הנוסטלגי. שער ברזל נעול מוליך לחדרים שבקומה השנייה. החדר של הילדים פנה לחצר מוצלת, ובחדר שלנו, המבוגרים, היתה מרפסת קטנטנה עם שולחן ושני כיסאות לקפה של הבוקר. החדרים נקיים מאוד והעיצוב ממשיך את הקו הניאו-קלאסי בגופי תאורה ובחפצי חן עתיקים. עם זאת על נוחות לא מתפשרים, ולכן כל חדר מצויד בטלוויזיה, במקרר קטן ובערכת קפה ותה.

פרקנו את המזוודות וחזרנו למבואה כדי לקבל טיפים, מה לראות ואיפה לאכול. תוך כדי שיחה התברר שלפנסיון יש מבנה נוסף במרחק כמה דקות הליכה. אמנם החדרים במבנה האחר כבר היו מוזמנים, אבל קיבלנו הצעה להציץ בהם ולהתרשם. בכיכר קטנה מצאנו את חלקו הישן יותר של הפנסיון – בניין ניאו-קלאסי יפהפה משנת 1880, גגו מעוטר בכרכובים ובתבליטים אמנותיים, חלונותיו עם תריסי עץ עתיקים שמושכים את תשומת הלב, ובמרכז תלויה מרפסת קטנה, העתק של המרפסת בחדרנו. עלינו בגרם מדרגות עם מעקה ברזל מפורזל לקומה השנייה ונכנסנו למעין מבואה המוליכה לשני חדרים גדולים ומרווחים, מרוהטים בסגנון רומנטי. חפצי חן תואמים יוצרים אווירה ביתית נעימה: שולחן עגול ולידו שני כיסאות בעלי מסגרת עץ מסולסלת, מראה אליפטית עתיקה וגופי תאורה מזכוכית ומתכת. באחד החדרים ניצבת מיטה כפולה גדולה עם מסגרת ברזל בעבודת יד ועיטורי ברונזה. לכל אחד מהחדרים חדר אמבטיה צמוד שמצויד בערכת טואלטיקה מפנקת, והחיבור למאה ה-21 מורגש במערכת שמע משוכללת ובאינטרנט אלחוטי.

ארוחת בוקר אינה נכללת במחיר, ואפשר להזמינה בנפרד. אנו נעזרנו שוב בבעלת הבית, שהמליצה על בית קפה קטן מעבר לפינה. השילוב בין יחס אישי קשוב לעיצוב יוצא דופן, המחובר להיסטוריה של העיר, הופכים את הפנסיון המשפחתי לפנינה אמיתית. אם מוסיפים לכך את המיקום הקרוב לכיכר המרכזית של העיר (10 דקות הליכה) ועצמאות לצאת ולבוא מתי שמתחשק (מקבלים מפתח לשער ולחדר), אפשר לומר שמדובר במקום לינה אולטימטיבי, שמציע לאורחים בו ליהנות מכל העולמות והזדמנות לחוות את נאפפליו כמעט מבעד לעיני תושביה.