לא תצאו בידיים ריקות

בקליפורניה יש כמה חנויות של רשתות עיצוב, שמציעות תמהיל מוצרים מעניין וייחודי. מיכל פלג מביאה כמה המלצות שוות משתי ערים במדינה

טוס
טוס
30 ביוני 2014

 רחוב צ'סטנט, סן פרנסיסקו

היכל למוצרי נייר

רשת פייפר סורס (Paper Source) היא סוג של היכל התרבות למוצרי נייר. החנות גדושה במגוון רחב של עטיפות למתנות, ניירות מכתבים ומוצרים במלאכת יד, המעוררים יצירתיות ומספקים שפע רעיונות מקוריים למתנות. תמצאו בה אוסף ייחודי של מוצרים בעיצוב החברה לצד פריטי מעצבים מוכשרים. ככל שתשהו בה יותר, כך תתקשו לצאת ממנה בלי לרכוש פריט כלשהו.

כתובת: 2061 Chestnut St

טוס. אווירה נשית ורומנטית. צילום: מיכל פלג
טוס. אווירה נשית ורומנטית. צילום: מיכל פלג
מכורות לתיקים
החנות טוס (Toss) הוקמה ב-2004 על ידי קבוצת נשים המכורות לתיקים. בחנות אפשר למצוא תיקים בגימור איכותי למגוון שימושים – לטיולים, לנשיאת איפור, לים ולבריכה, לשימוש יומיומי ועוד. חלקם מהודרים, חלקם מתקפלים ויש גם מפלסטיק. החנות מעוצבת בקו פשוט, נאיבי וקלאסי, המשקף את מקורות ההשראה של עיר החוף סן פרנסיסקו, והאווירה בה נשית ורומנטית.
כתובת: 2185 Chestnut St

 

נוחות לצד איכות

פוטרי בארן (Pottery Barn) החלה את דרכה כחנות בודדת במנהטן ב-1949, וכיום היא אחת הרשתות המובילות לעיצוב הבית בארצות הברית. הקונספט של המקום הוא ריהוט בית יוצא דופן, אך נוח ואיכותי. מעצבי הבית שואבים את השראתם מהסגנון האמריקאי הישן ויוצרים קולקציות ייחודיות ברוח נוסטלגית. אפשר למצוא בה רהיטים, שטיחים, כריות, מתלים, כלים במגוון עיצובים ופריטי טקסטיל.

כתובת: 2100 Chestnut St

מכתביות בעידן הדיגיטלי

מקום המוקדש לניירות מכתבים בעידן הדיגיטלי הוא סוג של נחמה. את רשת החנויות פפירוס (Papyrus) הקימו מרסל ומרגריט שורמן ב-1950. הרשת כוללת היום 450 חנויות ברחבי אמריקה הצפונית, ואפשר למצוא בה את כל סוגי כרטיסי הברכה, בהם כרטיסים בעיצובים נדירים, המיועדים לכל אירוע בחיים. כמו כן תמצאו בה מותגים ידועים מרחבי העולם של מוצרי נייר, בהם פנקסים, ניירות מכתבים וניירות אריזה המעוצבים ברוח מודרנית ואלגנטית, ומגוון רחב של הזמנות לחתונה ומתנות ייחודיות.

כתובת: 2275 Chestnut St

פפירוס. מגוון רחב של מתנות ייחודיות. צילום: מיכל פלג
פפירוס. מגוון רחב של מתנות ייחודיות. צילום: מיכל פלג

סנטנה רואו, סן חוזה

 

בין ישן לחדש

רשת אנת'רופולוג'י (Anthropologie) המיוחדת נוסדה ב-1999 ויש בה כיום 52 חנויות ברחבי ארצות הברית. היא זוכה להכרה גדולה מתמיד בזכות היכולת שלה לייצר חוויית קנייה ייחודית וקו מוצרים בסגנון הנע בין ישן לחדש. טווח המחירים הרחב מאפשר לכל מבקר למצוא בה לפחות פריט אחד שיוכל לרכוש. לצד קולקציה עשירה של בגדים, נעליים ואקססוריז, תמצאו בה פמוטים, שולחנות צד, מראות, מנורות, ספלים, מתלים, כורסאות, מראות, כלי מיטה ושידות.

כתובת: 356 Santana Row

 

צבעוניות שמחה

רשת קרייט אנד ברל (Crate & Barrel) ממותגת כמובילה בתחומה בארצות הברית ומתמחה במוצרים לבית. היא הוקמה בשנות ה-60 של המאה הקודמת על ידי זוג צעיר משיקאגו, והיא כוללת היום 130 חנויות ברחבי היבשת. אפשר למצוא בה מוצרים מלהיבים בצבעוניות שמחה ובעיצוב חדשני, באיכות טובה ובמחיר ידידותי. החנות מסודרת בקפידה לפי צבעים ומציעה ריהוט לבית ולגינה, כלי מטבח, כלי מיטה, אביזרים משלימים, כלי אמבטיה, שטיחים, וילונות, גופי תאורה, חפצי נוי ואף מחלקה מיוחדת לילדים.

כתובת: 301 Santana Row

אלגנטי ושמרני

רשת זי גלרי (Z Gallerie) לעיצוב הבית הוקמה ב-1979 כחנות קטנה לפוסטרים וכוללת היום 54 חנויות ברחבי ארצות הברית. הרשת מצליחה ליצור חוויית קנייה נעימה ולספק תמהיל מוצרים מקורי באיכות גבוהה, הנבחר בקפידה מרחבי העולם. אפשר למצוא בה רהיטים, חפצי אמנות, שטיחים, גופי תאורה, כריות נוי, מסגרות ואביזרי דקורציה בסגנון אלגנטי ושמרני.

כתובת: 378 Santana Row

פפירוס. צילום: מיכל פלג
פפירוס. צילום: מיכל פלג

הכול אודות תה

בית התה הקסום "אוצרות התה של ליסה" (Lisa’s Tea Treasures) אינו שייך לליסה, אלא לאיש עסקים שחזר מלא השראה מביקור בסינגפור. הוא החליט להקים בלב קליפורניה מקום שבו יוכלו חובבי התה למצוא להם משכן של קבע. החנות מציעה מיטב חליטות תה מרחבי העולם ואפשר לרכוש בה כלי תה כגון ספלים, צלחות וקנקנים מחרסינה מקורית של מיטב המותגים המיובאים מרוסיה ומאנגליה. הלקוחות נהנים משתיית תה בחדר המעוצב בסגנון ויקטוריאני, והשולחנות ערוכים במיטב כלי ההגשה המסורתיים המזכירים אלגנטיות אירופית.

כתובת: 377 Santana Row

יפן זה כאן

מאידו (Maido) היא חנות צבעונית עמוסה בפריטים לבית ולמשרד המיובאים מיפן. תוכלו למצוא בה מגוון רחב של עטים איכותיים מנחושת, מוצרי נייר, אביזרי משרד, צעצועים, מדבקות וערכות אוריגמי. החנות מציעה שפע פריטים מעניינים שאפשר לשלב בבית ובמשרד, והיא מזמינה שיטוט ממושך ומלא הפתעות.

כתובת: 378 Santana Row

 

ארוחה בלתי נשכחת

החנות שפירוש שמה הוא "על השולחן" (Sur la Table) מיועדת לאבזור ולארגון המטבח, ואפשר למצוא בה את כל הדברים הקטנים שהופכים ארוחה לבלתי נשכחת. בחנות מוצרים שנבחרו בקפידה ממקומות שונים בעולם, והיא עמוסה בגדג'טים ובמתנות מקוריות לחובבי הבישול. מתקיימות בה סדנאות בישול והדגמה של אביזרים שונים תוך כדי בישול. יש בה סכינים, כלי חשמל, כלי זכוכית, כלי אפייה, כלי מטבח מעוצבים ואביזרים שונים ליין ולהסעדה בתוך הבית ומחוץ לו.

כתובת: 378 Santana Row

__________________________________________________________________

מיכל פלג – אדריכלית, צלמת וכתבת אדריכלות ועיצוב פנים