סן פרנסיסקו על המים

מסלול המראה שומם של בסיס צבאי לשעבר הופך פעם בחודש לשוק עתיקות ענק וססגוני, מול קו הרקיע המרהיב של סן פרנסיסקו

יריד אלמדה פוינט. מתחם
ענק עם כ־ 800 דוכנים
צילום Almeda Point Antique Fair
יריד אלמדה פוינט. מתחם ענק עם כ־ 800 דוכנים צילום Almeda Point Antique Fair
6 בפברואר 2014

בבוקר שטוף שמש של תחילת נובמבר, חברתי ואני ויתרנו על עוד יום של הרצאות בכינוס בסן פרנסיסקו שבו השתתפנו במסגרת עבודתנו, ויצאנו ממלון הייאט ריג'נסי בדרכנו אל בניין המעבורת (Ferry Building). ברחוב עמדה חסרת בית, שצעקה בקולי קולות: "איפה כולם? תגידו לי, לאן הלכו כולם? אני רוצה לדעת!". רק בדיעבד גילינו לאן באמת הלכו כולם: ליריד העתיקות אלמדה פוינט (Alameda Point Antiques Faire)

יריד אלמדה פוינטצילום: Almeda Point Antique Fair
יריד אלמדה פוינט
צילום: Almeda Point Antique Fair

חוויה של פעם בחודש

היריד נערך במסלול המראה שומם, שהופך בכל יום א' הראשון של החודש למתחם ענק ובו כ-800 דוכני עתיקות, אמנות ומציאות. תושבי אזור המפרץ כולו נוהרים לכאן במכונית, בתחבורה הציבורית או כמו שעשינו אנחנו – בשיט קצר ומהנה בן חצי שעה מבניין המעבורת היישר לאלמדה (פרט לינואר-פברואר). במתחם יש דוכני אוכל ומשקאות, ואפשר גם להצטייד מראש במצרכים לפיקניק בשוק הגורמה המקורה שבבניין המעבורת. המלצה שלי? פנו אל הקצה המרוחק של היריד, התיישבו על שפת המים ותיהנו מפיקניק עם נוף מרהיב של גשר המפרץ ושל קו הרקיע של סן פרנסיסקו.

ארץ פלאות ועתיקות

אם חשבתי לתומי שאנשים באים לכאן רק כדי לשטוף את העיניים, כמוני, מהר מאוד התבדיתי. רבים הסתובבו בין הדוכנים עם עגלות מיוחדות והעמיסו רהיטים, פסלים ויצירות אמנות. אני, לעומת זאת, נהניתי לנבור בדוכנים של ספרים משומשים, להתפעל מהמצלמות של פעם ולצלם תיבות נסיעה ישנות, בתי בובות מעץ, ערמות של ידיות בשלל צבעים ואפילו הר של בובות דיסני קטנות. פה ושם ניסיתי את כוחי בחיפוש אחר מציאות של ממש, כדי להוכיח לעצמי שלא לשווא למדתי קורס באספנות והערכת אמנות. מציאות אמנם לא מצאתי, אבל זכיתי ביום שכולו חוויות. חגית ואני חזרנו למלון עייפות, אך מרוצות.

יריד אלמדה פוינטצילום Almeda Point Antique Fair
יריד אלמדה פוינט
צילום Almeda Point Antique Fair

הכניסה בתשלום: בבוקר – 15 דולר, בצהריים – עשרה דולרים, אחר הצהריים – כחמישה דולרים.

טיפ לדרך

* היריד אינו מוצל וההליכה בו מרובה; הצטיידו בכובע ובנעליים נוחות.

* בתום הביקור, אם תחזרו לסן פרנסיסקו במעבורת, שבו לאכול ארוחת ערב במסעדה התאילנדית הפופולרית והסואנת אושה; הסניף באמברקדרו סנטר (Embarcadero Center) נמצא ממש מול בניין המעבורת.