הגלידה היפנית שכבשה את האינסטגרם מגיעה לשוק צפון

מעדנייה יפנית חדשה ברמת החייל מציעה גלידת תה יפני בגלילי וופל בצורת דגי קוי, ואוניגירי במילוי מטיאס הולנדי ובצל ירוק: אנחנו נמלא את פינו מים

יפני - מעדנייה יפנית בשוק צפון. צילום: יח"צ
יפני - מעדנייה יפנית בשוק צפון. צילום: יח"צ
4 בספטמבר 2017

בעוד שראש השנה המתקרב מזוהה אצלנו בטירוף קרפיונים ממולאים בנוסח עדות אשכנז בדגש פולני מתוק, דגי הקוי, שהם הקרפיונים היפנים, מזוהים עם טירוף האינסטגרם וממולאים גלידה מתוקה. אם להיות יותר ספציפיים, הכוונה לצילומים של גלילי וופל חלולים, המעוצבים כדגי קוי וממולאים בגלידה ובממרחים יפנים שונים וגוררים בעקבותיהם הכי הרבה תגובות "הרגת" ברשתות החברתיות.

פנקייק במילוי שעועית אזוקי., נוטלה או סקיפי. יפני, שוק צפון. צילום: אוריה גנור
פנקייק במילוי שעועית אזוקי., נוטלה או סקיפי. יפני, שוק צפון. צילום: אוריה גנור

 

דוכן YAPANI החדש בשוק צפון מציע את הוופל היפני הממולא בגלידת תה מאצ'ה (15 ש"ח למנה) וגם בגרסת הפנקייק, הנקרא TAIYAKI והמעוצב אף הוא בצורה של דג, וממולא במילוי יפני מסורתי של שעועית אזוקי אדומה ומתוקה, בנוטלה או בחמאת בוטנים סקיפי (7 ש"ח למנה).

אוניגירי עם צנוברים ובצל ירוק

בנוסף למנות המתוקות המסתמנות כבסט סלרס של המקום מתנהל הדוכן גם כמעדנייה יפנית וימכור מבחר של אוניגירי – משולשי אורז סושי יפנים עטופים באצת נורי, המוצעים כאן במילויים יצירתיים במיוחד כמו פטריות אפויות, בצל מקורמל וצנוברים (15 ש"ח), ספייסי סלמון במילוי סלמון טרי נא, רוטב מיו-ספייסי וצנוברים (18 ש"ח) ואפילו אוניגירי במילוי דג מטיאס הולנדי כבוש ובצל ירוק קצוץ (18 ש"ח). תמצאו כאן גם מנות סטנדרטיות יותר כמו מרק מיסו יפני (10 ש"ח), וסלט ירקות ברוטב יפני (10 ש"ח). אפשר גם להרים כוסית עם יין שזיפים יפני מיושן (7 ש"ח), בתנאי שאתם לא שוכחים את המטרה המקורית שלשמה הגעתם: להעלות את הקוי שלכם לאינסטגרם.

אוניגירי במילויים מפתיעים. יפני, שוק צפון. צילום: אוריה גנור
אוניגירי במילויים מפתיעים. יפני, שוק צפון. צילום: אוריה גנור

 

YAPANI

[interaction id="59a5310f10b9cdab1f1c7f03"]