העירייה יוזמת: מענקים לתושבי דרום העיר שישפצו את חזיתות בתיהם

בעלי נכסים יקבלו עד עשרות אלפי שקלים בהתאם לקריטריונים שונים וכן הלוואות אטרקטיביות אם יבחרו לשפץ. המטרה: "לשפר את איכות החיים ואת הנראות הציבורית"

בניין בקוסובסקי 40 לפני השיפוץ. צילום: עיריית ת"א
בניין בקוסובסקי 40 לפני השיפוץ. צילום: עיריית ת"א

אולי זה מתבצע מעט באיחור, בטוח שמדובר בצעד מוצדק  – כך או אחרת בעירייה מפנים באחרונה יותר משאבים לשכונות הדרומיות של העיר. היום (ב') אנחנו מדווחים שהעירייה מתכוונת לחלק מענקים כפולים לתושבי דרום-מזרח העיר שישפצו את חזיתות בתיהם. לפי הודעת העירייה, "מטרת המיזם לשפר את איכות החיים של תושבי השכונות ואת נראות המרחב הציבורי הפרטי, ולצמצם מפגעים תברואתיים הנגרמים ממבנים ישנים".

וכעת לפרטים: מענק של עד 10,000 שקל יינתן לכל בעל יחידת דיור שבניינו שוכן בשכונות הבאות: קריית שלום, נווה עופר, עזרא והארגזים, נווה ברבור, כפיר, נווה אליעזר, נווה חן, ניר אביב, לבנה וידידה, יפו ג' ונווה גולן, עג'מי וגבעת עליה, צהלון ושיכוני חיסכון, מכללת יפו ודקר, צפון יפו, שכונת שפירא, נווה שאנן והתקווה.

ואותו בניין בקוסובסקי 40 אחרי השיפוץ. צילום: עיריית ת"א
ואותו בניין בקוסובסקי 40 אחרי השיפוץ. צילום: עיריית ת"א

כמו כן, ובאותן שכונות: בעל נכס הזכאי להנחה בארנונה בשיעור של 59%-40% יהיה זכאי למענק שיפוץ של עד 20,000 שקל ובעל נכס הזכאי להנחה בארנונה בשיעור של 100%-60% יהיה זכאי למענק שיפוץ של עד 30,000 שקל. לכל בעל דירה המבקש לשפץ את חזית ביתו תינתן גם האפשרות לקבל הלוואה בתנאים מקלים בסכום של 52,000 שקל ב-65 תשלומים, ללא ריבית והצמדה.

את המהלך צפוי ללוות צוות מטעם היחידה לשיפוץ חזיתות במינהל ההנדסה העירוני, וכן מחלקת שיפוצי בתים של החברה העירונית "עזרה ובצרון". ראש העיר רון חולדאי מסר בהודעה שפרסמה היום העירייה כי "צדק חברתי אמיתי פירושו שכל תושבי העיר זכאים וצריכים להינות ממרחב ציבורי ופרטי מטופח ונעים. ועל כן מכפילה העירייה את סכום הסיוע הניתן לתושבים בשכונות דרום מזרח וביפו". נציין רק שהמיזם מושק זמן קצר לאחר ההפגנות ביפו שנגעו בעיקר בהפקעת נכסי נפקדים מצד תושבים ערבים.