מעצבת התכשיטים ליזה ארזואן־יפת פותחת חנות פופ אפ לשבוע בלבד

מעצבת התכשיטים ליזה ארזואן־יפת פותחת חנות פופ אפ בשיתוף עם מעצבת התיקים מאיה ליטמן, וזו הזדמנות נהדרת לחזות בתכשיטים שיוצרים אפקט של וואו אמיתי

מתוך הקולקצייה של ליזה ארזואן־יפת. צילום: דרור בן נפתלי
מתוך הקולקצייה של ליזה ארזואן־יפת. צילום: דרור בן נפתלי
11 בספטמבר 2014

אופנה היא תחום ששואב אליו יוצרים שבמקור מגיעים מדיסציפלינות שונות, כאלה שלרוב מתקשרות לעיצוב המרחב הסובב את גוף האדם. לא פעם מוצאים את עצמם בסיום הלימודים תלמידים מתחומי אדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב מוצר וגרפיקה, עם סט כלים שיכולים לשמש ליצירת אובייקטים שיבואו במגע ישיר עם הגוף, ובמקרים רבים חוסר השייכות לתחום האופנה יוצר פריטים מפתיעים שנולדו מנקודות ההשקה הלא ברורות בין נושא הלימודים למוצר הסופי.

זה מה שקרה אצל מעצבת התכשיטים ליזה ארזואן־יפת, שהחלה את דרכה בלימודי עיצוב תעשייתי במכללת הדסה ירושלים. בזמן הלימודים היא התאהבה במתכת ובעיקר בשיטות העיבוד המסורתיות שלה, והחליטה לפנות לכיוון לימודי צורפות. בו זמנית גם עבדה במחלקה לעיצוב תערוכות באגף הארכיאולוגי של מוזיאון ישראל. המוצג שהקימה בשנת 2011 הוא ביטוי של שלושת המסלולים האלה בעברה, כשהיא מייצרת תכשיטים בהשראות היסטוריות קדמוניות מעולם האדריכלות והטבע תוך שימוש בטכניקות שונות ובמגוון חומרים – כשהבסיס של כולם הוא יצירה במתכות.

צילום: דרור בן נפתלי
צילום: דרור בן נפתלי

במרכז חנות הפופ אפ שהיא פותחת היום לשבוע יחד עם מעצבת התיקים מאיה ליטמן שיוצרת תיקי קלאץ' וגב מעורות נאפה, תעמוד הקולקציה החדשה שלה, Temples Collection, המונה ארבעה דגמים. כפי שמרמז השם, ההשראה לקולקציה הגיעה ממקדשים שנוצרו על ידי דתות שונות לאורך ההיסטוריה, וההתמקדות הזו באדריכלות פולחנית היא זו שהופכת את הדגמים למונומנטליים במיוחד, עם שרשראות בעלות נוכחות שבאמת אפשר להגדיר בלי חשש מהגזמה, כענקים. הם נוצרו בטכניקה של צריבה פוטוכימית ומורכבים כולם מגופים תלת ממדיים שנוצרו משילובים של קיפולי מתכת, חלקיקי מראות משובצות, פיסות טקסטיל והרבה אלמנטים דתיים־מסורתיים: סמלי החמסה והעין, ויטראז'ים וסוגי צריחים. התוצאה הסופית היא פריט שטעון במשמעות קדומה ורגשית שקשה להתעלם ממנה, אך אם ענקי סטייטמנט גדולים עליכן, עדיין מומלץ לעבור ולהתרשם מפריטים מעודנים יותר מקולקציות העבר של המעצבת, כאלה שמשתלבים בקלות במערכות לבוש יומיומיות.

300־3,500 ש"ח. 11־17 בספטמבר, מסריק 17

etsy.com/shop/LizaJewelryArtist