מעצב/מוצר: הכירו את כלי הקרמיקה של סער שוורץ

הוא פריק של קפה ומעדיף טקסטורה על קישוטים. לקרמיקאי סער שוורץ חשוב לעשות כבוד למשקאות שלכם

כוסות של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ
כוסות של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ

סער שוורץ, 28
לימודים: שנה רביעית ב־Hit, מגמת עיצוב תעשייתי
ותק: 3 שנים
אינסטגרם: saar_schwartz@

סער שוורץ
סער שוורץ

למה קרמיקה?
"לפני הלימודים חשבתי לעסוק בעיצוב – או של ריהוט או של כלי הגשה. כשנפגשתי עם הקרמיקה גליתי עולם שמאפשר לי יותר יכולות ודרכים ליצור. הקרמיקה שאני עושה היא לא קדרות, אלא תבניות. זו שיטה מאוד תעשייתית שמאפשרת עבודה ותוצר מהירים. הקצב מאוד נוח וטוב לי, ואני לא משתעמם לרגע. אני יכול לייצר בשבוע עוד שלושה מוצרים שונים, שאולי בסוף לא יהיו המוצרים שאמכור, אבל עצם המשחק בחומר הוא מרגש".

איך נראה תהליך היצירה שלך?
"אני קודם כל יוצא מהפונקציה של הכלי. רוב הכלים שלי מאוד ממוקדי מטרה, כך שהצבעוניות, הצורה והגודל משרתים את השימוש שלהם. קנקן הסאקה שלי לדוגמה, עוצב כי אני חובב סאקה ורציתי לתת מענה לעוד אנשים שאוהבים את המשקה ורוצים להגיש אותו בבית. הקנקן הוא אישי או זוגי ומכיל 180 מ״ל. רציתי שיהיה מותאם בגודל המושלם ליד. הקנקן הוא לא קנקן סאקה סטנדרטי או מסורתי מבחינת צורניות, אבל כן מייצג את הערכים היפניים".

קנקני סאקה של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ
קנקני סאקה של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ

חשוב לי להעביר חיבור בין אדם למוצר, ולייצר כלים שהם פונקציונאליים ולא פשוט יפים. לוקח לי זמן להיות שלם עם דברים שאני מייצר. כך כוסות הקפה שיצרתי התאימו בהתחלה לאנשים כמוני, ששותים מעט קפה. ברגע שהבנתי את זה, רציתי לייצר אלטרנטיבה ויצרתי גם כוסות גדולות יותר, שמותאמות למי ששותה הרבה קפה".

כוסות ההפוך של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ
כוסות ההפוך של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ

מה הכלי האהוב עליך שיצרת?
"כוסות הקפה שלי. אני פריק של קפה, ועבדתי גם כברסיטה כך שאני יודע את הגדלים והנפחים הדרושים לקפה. לקח לי הרבה זמן עד שהגעתי לפרופורציות ולעובי הדופן הנכון, וליכולת להחזיק את כוס האספרסו שמתאימה בול ליד".

כוסות האספרסו של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ
כוסות האספרסו של סער שוורץ. צילום: סער שוורץ

מה מניע אותך ליצור?
"צורניות. אני מאמין בפרטים קטנים שמייצרים המון שקט והרמוניה בכלים, ולזה אני שואף. אני אוהב מינימליזם, מושפע מבאוהאוס ומאמין שטקסטורות וקונטרסטים עדיפים על קישוטים".

על מה אתה עובד עכשיו?
"על פרויקט הגמר שלי, שהוא שיתוף פעולה עם השף שרון כהן ממסעדת שילה. אני מעצב כלי הגשה מותאמי מנות ספציפיות, לא להתפשר על צלחת או קערה כשאין לכך התאמה למנה. הרעיון הגיע אחרי שעות על גבי שעות של צפייה בשולחן השף בנטפליקס ובתכניות דוקומנטריות נוספות על שפים. בתור אדם שהיה בתחום המסעדנות, זה מרגש לראות דברים שנעשו נכון, שרואים מאחוריהם את המחשבה ואת התחכום".

כוסות אספרסו: 40 ש"ח
כוסות הפוך: 60-70 ש"ח
קנקן סאקה ושתי כוסות: 200 ש"ח

ניתן להשיג דרך האינסטגרם