מפעל של אהבה: המיזם שהופך את חג פורים להרבה יותר שמח

לפני כשנתיים החליט יוגב עטון להקים את "הלב של דפנה", על שם אמא שלו שנפטרה בסמוך לחג פורים. היוזמה החברתית מאפשרת השאלת תחפושות כדי לוודא שלכולם יהיה חג שמח. וככה גם אתם יכולים לעזור

מחסן התחפושות. צילום פרטי
מחסן התחפושות. צילום פרטי
17 בפברואר 2019

לפני כשנתיים נפטרה דפנה עטון ביום ההולדת ה-60 שלה, בסמוך לחג הפורים. הילדים שתכננו לה מסיבת הפתעה משפחתית ושמחה, גילו שדפנה לא התעוררה ממנוחת הצהריים. זה לא היה צפוי. החגיגות הפכו לאבל גדול והכאב היה עצום. ההכנות למסיבה השמחה הוחלפו בסידורי הלוויה ושבעה. אז איך בכל זאת מכל הסיפור הזה הצליח לקום מפעל קטן של שמחה?

"בזמן השבעה רק חשבתי מה הדרך הכי טובה להנציח את הזיכרון של אמא שלי. כי היא הייתה אדם מדהים ומלא באהבה, נתינה ואכפתיות", מספר בנה יוגב בן ה-35 שמתגורר כעת בניו יורק. "היא עזרה למשפחות ברמת הגולן תמיד. לתת ולעשות טוב לאנשים אחרים זה משהו שספגנו ממנה בבית. בגלל שהיא נפטרה לפני פורים, היה ברור לי שזה יהיה קשור לחג".

יוגב עטון. צילום פרטי
יוגב עטון. צילום פרטי

יוגב מתאר את חג פורים כחג האהוב על משפחת עטון שמתגוררת בישוב חד-נס. "כל שנה היא הייתה תופרת לנו תחפושות. גם כשהפסקנו להיות ילדים. ופתאום הוא נהרס. אז חשבתי שהדבר הכי נכון זה לקחת תקופה קשה וליצור ממנה משהו חיובי שלפחות ישמח מישהו אחר. קמתי עם זה בבוקר וידעתי שאני הולך להקים את 'הלב של דפנה'".

"הלב של דפנה" הוא פרויקט פופ אפ קסום של תרומה והשאלת תחפושות. "פעם בשנה אנחנו מקימים מקום כיפי מלא בשמחה ואושר. אספנו תרומות של תחפושות מחברות גדולות ועד אנשים פרטיים בארץ ובארצות הברית. במידת הצורך אנחנו מתקנים אותן ומאפשרים למי שמגיע אלינו לשאול ולהחזיר את התחפושת בתום החג. בשנה שעברה פתחנו את המקום ביום השנה של אמא שלי, היום נציין אותו בתחילת מרץ וזה הולך להיות גדול. אני מגיע במיוחד בשביל זה לארץ עם שקים ענקים ועמוסים".

דפנה עטון ז"ל. צילום פרטי
דפנה עטון ז"ל. צילום פרטי

הפופ-אפ השמח בארץ יתקיים בישוב חד-נס ברמת הגולן,"אני מודע למרחק, אבל חשוב לנו שזה יקרה שם כי בצפון יש פחות פתרונות. הקמנו את 'הלב של דפנה' קודם כל בשביל מי שלא יכול לאפשר לעצמו רכישה של תחפושת – אבל בהחלט לא חייבים להיות נזקקים כדי להשאיל. ברור שבמקרים של מצב כלכלי קשה אנחנו לא מבקשים את התחפושת בחזרה. המטרה היא קודם כל שלמישהו יהיה קצת יותר שמח".

סיבה טובה להגיע לצפון. צילום פרטי
סיבה טובה להגיע לצפון. צילום פרטי

בפעם האחרונה הגיעו למעלה מ-400 איש לבקר את "הלב של דפנה" שהופעל על ידי משפחה, חברים ומתנדבים. וזה רק נשמע מעט – אך בסטנדרטים של האזור זה בהחלט מטורף. "אנחנו אוספים תחפושות מאילת ועד רמת הגולן כדי שכמה שיותר אנשים יידעו על הדבר הזה אנחנו זקוקים לכמה שיותר תרומות כדי שכולם יוכלו לחגוג את החג. אנחנו שמחים להזמין את כולם לבקר אותנו ולקחת חלק".

הפופ אפ יתקיים בשבוע הראשון של חודש מרץ. פרטים נוספים, שעות פתיחה ויצירת קשר לצורך העברת תחפושות תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק "הלב של דפנה". אין צורך לתאם הגעה מראש.