מצעד הגאווה 2019 שם את המאבק לשיוויון זכויות במרכז

האסקפיזם נגמר: מצעד הגאווה הקרוב יעבור תחת הכותרת "המאבק לשיווין נמשך" ויתמקד במקומה של הקהילה בסדר הציבורי

מצעד הגאווה 2018 (צילום: דין אהרוני רולנד)
מצעד הגאווה 2018 (צילום: דין אהרוני רולנד)

מצעד הגאווה חוזר להיות פוליטי: רק לפני שניה נגמר שבוע האסקפיזם הגדול של האירוויזיון, ומיד עיריית תל אביב-יפו פירסמה פרטים ראשונים על אירועי חודש הגאווה, שהכותרת שלו, "המאבק לשוויון נמשך" עשויה להפתיע לטובה את כל אלו שטענו שהמצעד הפך למסיבת רחוב בלבד.

את הקמפיין, שיעמוד בסימן שנה למחאה הלהט"בית הגדולה (שהביאה בשיאה 150 אלף מפגינים לכיכר רבין), יובילו דמויות מהקהילה שיצביעו על אפליה חוקית ביחס לנישואים, הורות, הכרה במשפחות, הכרה בקהילה הטרנסית ועוד.

ביום שלפני המצעד יתקיים במרכז הגאה לראשונה יום מיוחד שייתן ביטוי למאבק הקהילה הלהט"בית. בין אירועי היום: פעילויות במערכת החינוך; חלוקת חומרי הסברה; מעגלי שיח; מיצגים ברחבי תל-אביב-יפו ועוד. כמו כן, תתקיים לראשונה "ועידת המשפיעים", ועידה לאומית ראשונה של הקהילה הגאה, שתעסוק בקהילה בזירה הציבורית-פוליטית וגם בחיבור בין הקהילה למגזר העסקי.

כרזות מצעד הגאווה של תל אביב-יפו, 2019
כרזות מצעד הגאווה של תל אביב-יפו, 2019

איתי פנקס ארד, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל אביב יפו, אמר כי "הקהילה הלהט"בית נמצאת בעיצומו של מאבק לשוויון שעלה מדרגה בשנה האחרונה. יצאנו לרחובות, השבתנו את המשק, הבאנו רבבות לכיכר, קיימנו דיונים בעתירות בבג"צ, קידמנו מועמדויות פוליטיות בשתי מערכות בחירות, נפגשנו עם ראשי המפלגות ועם ראש הממשלה ועוד. אנחנו דורשות ודורשים שוויון בחוק".

המצעד המרכזי יתקיים ב-14 ביוני.