בואו בנות: מצעד הלסביות-ביסקסואליות הראשון מגיע לתל אביב

עכשיו תורכן. ה-Dyke March של ניו יורק, 2021 (צילום: שאטרסטוק)
עכשיו תורכן. ה-Dyke March של ניו יורק, 2021 (צילום: שאטרסטוק)

בלונדון, ניו יורק וברלין צועדות ב-Dyke March כבר עשורים, והנה הוא מגיע גם אלינו: המצעד הלסביסי הראשון של תל אביב יצא לדרך בשישי ה-2.6, שבוע לפני מצעד הגאווה הרשמי. מי מוזמנות? כל בנות הקשת הנשית. מי מארגנות? קוויריות למען קוויריות. מי באות? אנחנו

אחרי יותר מעשרים שנות מצעד הגאווה בתל אביב, ובעיקר על רקע האיומים לפגיעה בזכויות נשים מטעם ממשלת ההפיכה המשטרית, הגיע הזמן למשהו קצת אחר: מצעד גאווה שמוקדש כולו ללסביות, ביסקסואליות וקוויריות. בעולם מכירים את זה בתור "Dyke March", ואחרי עשורים בניו יורק, לונדון וברלין, הגיע הזמן להביא את הקונספט גם אל רחובות העיר העברית הראשונה.

זה בדיוק מה שיקרה ביום שישי ה-2.6, שבוע לפני שמצעד הגאווה ישטוף את הטיילת: צעדת הדייקס התל אביבית תצא מחוף גורדון ותצעד דרומה עד לעלמה ביץ', שם תתרחש מסיבה שתכלול גם סט מופת של מלכתנו די.ג'יי אליוט. "הדייק מארץ' היא צעדה שמחה וצבעונית שנועדה להגביר את הניראות של נשים קוויריות ולתת לנו מקום שבו נוכל להביע את עצמנו ולהשמיע את קולנו", מסבירות המארגנות. "כמיטב המסורת בעולם, הצעדה מאורגנת על ידי קוויריות למען קוויריות – הכי מלמטה, בהתאמה אלינו, לצרכים שלנו ולתרבות שלנו – בלי חסויות או נאומי פוליטיקאים. מה שנביא זה מה שיהיה – שלטים שכולנו נכין יחד, דייקס און בייקס, תלת אופן או טנדר עם מוזיקה, מתופפות ועוד".

חפשו את הלסביסיות. מצעד הגאווה 2022 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
חפשו את הלסביסיות. מצעד הגאווה 2022 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

בשנים האחרונות, מדי מצעד גאווה, גוברת המתיחות בין קהילת הגייז לבין שאר האותיות המרכיבות את הקשת הלהטב"קית, בטענה כי המצעד ואירועי הגאווה משאירים מעט מאוד מקום למי שאינם גברים המעדיפים את בני מינם. אחרי מספר ניסיונות לשים את הזרקור על הקהילה הטרנסית והקהילה הביסית, הוחלט לקיים פשוט מצעד נוסף שבו יוכלו כולן להרגיש בנוח.

לגבי השאלה מי מוזמנות אל המצעד הלסביסי, יש למארגנות תשובה ברורה: "כולן. לסביות, ביסיות, פולי ופאן סקסואליות, א-מיניות, טרנסיםות, אינטרסקס, א-בינאריות, פלואיד, קווירז באשר הן – ושותפיםות. בין אם אתן מבוגרות או צעירות, בלייניות או ממוסדות, נשות רוח או הייטק, אקטיביסטיות, מסורתיות, בוצ'ות, פמיות, אמהות, אל-הוריות, מכל עדה, דת ומיקום על הקשת המגדרית, מקומכן איתנו!"; עוד מבקשות המארגנות להבהיר כי Dyke היא כל מי שמזדהה ככזאת ונמצאת על הקשת הנשית, ללא קשר למין ומגדר. אז גם סמוטריץ' מוזמן.

>> Dyke March TLV, יום שישי ה-2.6 החל מ-10:30, חוף גורדון. עוד פרטים בעמוד האיוונט