מצעד העשור: ליאור יניב

החיים שלה השתנו כשאלדד זרק את החליפות. ליאור יניב (40), עיתונאית ועורכת, נשואה+3

ליאור יניב. צילום: איליה מלניקוב
ליאור יניב. צילום: איליה מלניקוב
26 בינואר 2016

מי שמכיר את ליאור יניב – כיום עורכת משנה של "את" ובעבר עורכת בכירה ב"גלובס" – נופל שדוד. האישה היא מופת לקוליות לא מתאמצת, לא ניצבת בפרונט אך מעניינת פי כמה מהכוכבות שמעטרות את שערי המגזינים שהיא חתומה עליהם. היא אמנם מעבירה את מרבית היממה מאחורי המסך (בזמנה הפרטי היא כותבת דוקטורט על הגעגוע המודחק של יהודי גרמניה אל גרמניה בספרות העברית, לכו תבינו), אבל אל תמהרו להציע לה חברות בפייסבוק. לא רק שהיא צמודה לאלדד יניב (פלוס עומר ויותם בני ה־15 וחצי ורוני בת ה־11 וחצי), היא גם לא חיית רשתות חברתיות. ליאור, עוקבים באינסטגרם זה לא סטוקרים!

ליאור יניב. צילום: איליה מלניקוב
ליאור יניב. צילום: איליה מלניקוב

השנה הכי טובה שהייתה לך בעשור האחרון: "בגיל 37, כשהבת שלי הייתה בת 9, היה רגע בזמן שבו קלטתי שלא צריך יותר בייביסיטר וחוקית הילדים שלי יכולים לחצות כביש, לחמם אוכל בעצמם ולהישאר לבד בבית בלי ניג'וסים, אז נשמתי עמוק ויצאתי לבלות וחזרתי אחרי שנה בערך. הרגשתי שזהו, סופה אחת מאחוריי".

רגע של משבר: "את כל מה שקורה בתחילת שנות ה־30 הייתי שמה בערבון מוגבל. את חושבת שאת גדולה, שפיצחת כבר כיוון וטעם אישי, ואת מסתובבת יהירה ומלאת תובנות כי התחושה היא שסבלת מספיק בשנות ה־20. מה שאת לא יודעת זה שתכף יגיעו 35־39 – שנים של חריש עמוק של הנפש, שמעלה שאלות מבלבלות שהתשובות אליהן הן הכי לא פוליטיקלי קורקט והן גורמות לך להתבונן במראה, לפעמים להחליף מקצוע, להיפרד מחברים, לאמץ חדשים, ובעיקר להבין שהמבוגר האחראי זו את".

[tmwdfpad]חלום שעוד לא הוגשם: "כל דבר מהקולקציה האחרונה של גוצ'י".

יצירה או רגע ששינו לך את החיים: "'אפרים' של יואל הופמן, 'יותם' של גדעון גכטמן, אוהד נהרין בגלימת קטיפה אדומה ב'אנפאזה' של בת שבע, 'העלבת הקהל' של פטר הנדקה, הרגע שבו אלדד זרק את החליפות".

מה באמת חייבים להספיק עד גיל 40? "לריב ולהשלים".