מצעד העשור: נעם רותם

"פספוס רציני? קרן אן". נעם רותם (42), מוזיקאי, נשוי+1

נעם רותם (צילום: איליה מלניקוב)
נעם רותם (צילום: איליה מלניקוב)
26 בינואר 2016

בלי להישמע קריפים, לא נשכח לעולם את הפעם הראשונה שבה הגיח נעם רותם לחיינו, אי שם על מסך הטלוויזיה המאובק בבית סבתנו. השנה היא 1997, הפסטיבל הוא ערד, ורותם, סולן קרח תשע, בחולצה כתומה מתנפנפת ומכנסי פדלפון, עם קו לסת מושלם ויופי אנדרוגיני מלהיט, גרם לנו לרצות לחיות איתו לנצח, או לפחות לרקוד בעירום בסלון לצלילי שיריו. בלי להגיד אף מילה על קורט קוביין הישראלי בשל גורלו המר של אקזיביט איי – נעם רותם מריח כמו רוח נעורים והניחוח הזה לא נעלם. אחרי ארבעה אלבומים מצוינים, החמישי בדרך.

נעם רותם (צילום: איליה מלניקוב)
נעם רותם (צילום: איליה מלניקוב)

פספוס רציני: "לפני כמה שנים ידידה רצתה להכיר לי את אחותה, מוזיקאית שבאה לביקור מצרפת. הן באו אליי, ואני אף פעם לא הייתי טוב במפגשים ראשונים ואולי גם היא הייתה קצת נבוכה. שתינו תה ושתקנו קצת. אחרי שנתיים בערך הגעתי לפריז ובשדה התעופה היה פוסטר שלה, בגודל של מטוס – עם התמונה והשם של קרן אן".

רגע ששינה לך את החיים: "חברה שלי עזבה אותי בגיל 17 והלכתי למועדון העיר השנייה בחיפה למסיבה שידעתי שהיא תהיה בה. היא לא שמה עליי, עוד רגע נשכבתי על הרצפה ובכיתי. בשלב כלשהו עלתה לבמה להקה מהתיכון, ואמרתי לעצמי שאם הם יכולים אז אולי גם אני. באותו לילה כתבתי את השיר הראשון שלי".

[tmwdfpad]ומה באמת חייבים לעשות עד גיל 40? "יש כאלה שמתייחסים לחיים בתור מעגל, ובמעגל – כל הנקודות שבהן אתה עומד זהות בחשיבות שלהן. אני לא חושב שיש באמת חשיבות ללוח הזמנים או לסדר שבו עושים דברים. כלומר, כל עוד עושים אותם".