איטס בריטני, ביץ': דירוג השירים האולטימטיבי של בריטני ספירס

בלדה או פצצת אנרגיה? תלמידה קתולית או דיילת? לאורך 19 שנות פעילות זכינו לעשרות להיטים אדירים של נסיכת הפופ שמגיעה לכאן בשבוע הבא. איכשהו הצלחנו לדרג אותם

בריטני ספירס
בריטני ספירס

נסיכת הפופ שהעבירה אותנו ממדונה לביונסה מגיעה לארץ בשבוע הבא, אחרי כמעט 20 שנות פעילות והערצה מקומית. אחת הכוכבות המצליחות ביותר בעיני הקהל הישראלי הספיקה לצבור אינספור להיטים, וכשמצאנו את עצמנו מנסים לדרג אותם, התברר שמדובר בסוגיה יצרית ומתוחה. כל חברי המערכת שרצו בכך התבקשו לדרג עשרה שירים, ואליהם הוספנו כמה מומחים מבחוץ – נוי אלוש מגלצלצ, חן ליברמן מחדשות 10 ועידו ישעיהו מוואלה! תרבות. התוצאות לפניכם.

28. Criminal

(3 נקודות)

השיר הראשון שנכנס למצעד זכה להצלחה גדולה יחסית בישראל, אבל פחות בעולם. המעריצים השרופים אהבו אותו, ולא במקרה – הוא נבחר לצאת כסינגל בעקבות סקר שבריטני ערכה בין מעריציה בטוויטר ובפייסבוק.

27. Gimme More

(4 נקודות)

אחד הלהיטים הכי גדולים של בריטני, ולמעשה, הכי גדול מאז שיר הפריצה שלה. הוא היה הראשון שהוציאה בריטני אחרי המשבר של 2006, וכמו הרבה מהלהיטים שלה, התייחס בהרחבה לחייה האישיים תחת אור הזרקורים. בעיקר זכורה ממנו שורת הפתיחה שהפכה למזוהה מכל עם הנסיכה – It’s Britney Bitch. את הצוות שלנו זה שכנע קצת פחות.

26. I’m Not A Girl, Not Yet A Woman

(5 נקודות)

השיר שאמור היה ללוות את "קרוסרודס", סרטה הראשון של בריטני שיצא בשיא הצלחתה, לא הצליח בכלל להיכנס לבילבורד האמריקאי, ובישראל הצליח קצת יותר. גם כאן, הצוות שלנו השתכנע פחות.

25. I Wanna Go

(6 נקודות)

השיר הכי מושמע של בריטני אי פעם ברדיו האמריקאי, והאמת שגם זכה להצלחה ניכרת ברדיו בישראל. גם הוא, כמו Criminal, נבחר לצאת כסינגל על ידי המעריצים בפייסבוק ובטוויטר.

23-24. Till The World Ends

(7 נקודות)

להיט-העל האחרון של בריטני, שיצא אי שם ב-2011. הצליח מאוד גם בישראל.

23-24. Perfume

(7 נקודות)

אחד השירים הכי חזקים של בריטני מבחינת היכולות הווקאליות, שלא ממש זכה להצלחה בישראל.

22. If U Seek Amy

(8 נקודות)

הדבר הכי זכור מהסינגל הזה, שיצא ב-2009 באלבום Circus, היא כנראה העובדה שתחנות רדיו רבות סירבו להשמיע אותו, בגלל השורה הסוגרת של הפזמון – "All the boys and all of the girls are begging to if U seek Amy", משפט שאין לו משמעות של ממש, חוץ מהעובדה שהוא סוג-של ראשי תיבות של הביטוי FUCK ME. נגיד.

20-21. Break The Ice

(9 נקודות)

בשל מצבה האישי של בריטני, לא צולם קליפ לשיר. במקום זאת, קיבלנו קליפ בסגנון אנימה, ובעיקר מזכיר את "Toxic", שכמו שאתם מנחשים, מופיע כאן בהמשך.

20-21. Make Me

(9 נקודות)

הסינגל הכמעט-אחרון של בריטני עד כה. לא הותיר עלינו רושם גדול במיוחד.

17-19. Boys

(11 נקודות)

כמו בהרבה מובנים אחרים, גם בהקשר של פארל בריטני הקדימה את זמנה, כשהביאה אליה את המפיק שהפך בהמשך העשור ההוא לאחד הבאנקרים של המוזיקה הפופולרית. זה לא היה שיתוף הפעולה הראשון ביניהם – הוא מוזכר כאן בצמרת הגבוהה של הדירוג – אלא שכאן פארל גם שר. ובכל זאת, למרות קטע הראפ שלו, למרות שהפיק את השיר ולמרות הופעתו של מייק מאיירס בקליפ (השיר קידם את הסרט השלישי של "אוסטין פאוורס"), השיר לא הצליח להביא את הקאמבק המיוחל של בריטני. זה בסדר, היו עוד מספיק קאמבקים בהמשך.

17-19. Work Bitch

(11 נקודות)

"תעבדי, כלבה" היה אחד משיאי שיתוף הפעולה של בריטני עם מפיק העל will.i.am, שהגיע לשיא בלהיט שחתום עליו – Scream & Shout.

17-19. I Love Rock ‘n’ Roll

(11 נקודות)

לא ברור מה בער לבריטני, שמיעטה במיוחד לעשות קאברים ללהיטים אחרים, להחליט להוציא את הסינגל הזה ב-2002, בשיא הצלחתה. הוא אכן לא הצליח. אפילו בישראל, שאהבה את בריטני גם בשירים מצליחים פחות, השיר הזה לא טיפס לצמרת המצעדים.

16. Sometimes

(14 נקודות)

הבלדה הראשונה של הוד מלכותה, שמספרת על הנערה הצנועה שחוששת להיפתח, נשמע כמו הדבר הכי רחוק מבריטני של היום, אבל בזמן אמת הוא היה הצלחה היסטרית.

15. My Prerogative

(15 נקודות)

החידוש של בריטני לבובי בראון זכור בין היתר בזכות הקליפ שלו, שנבחר לטוב ביותר באותה שנה, ומסקר את כאילו-חתונתה עם קווין פדרליין, בעלה לשעבר.

14. Do Somethin

(18 נקודות)

ב"עשה דבר מה" החליטה בריטני לראשונה להתנסות בעצמה בבימוי קליפ, ובין היתר זרקה בו רפרנס לאקס שלה, ג'סטין טימברלייק, כחלק משרשרת רמיזות הדדית בין שני הסופרסטארים בלהיטים שלהם.

13. Lucky

(22 נקודות)

"זהו סיפור על בחורה בשם מזל" הוא אחת הבלדות המוצלחות של הבריטני בעיני עורך מצעד זה, וגם כאן הוא זכה להצלחה יחסית. בבילבורד קצת פחות, למרות שיצא בשיא הצלחתה של הנסיכה.

12. Stronger

(26 נקודות)

מיד אחרי Lucky, שכאמור לא זכה להצלחה גדולה במיוחד, בריטני שבה מיד אל הסוף עם להיט העל הזה של מקס מרטין שלה, ואל הכסא. אם בשיר הפריצה שלה בריטני שרה על זה שהבדידות שלה הורגת אותה – כאן היא כבר מבהירה: My Loneliness ain’t killing me no more. חכי כפרה.

11. Overprotected

(27 נקודות)

מבין אסכולת שירי בריטני-כותבת-על-עצמה, זה כנראה היה המוצלח מכולם, בוודאי אחרי השדרוג שנתן לו מפיק העל דארק צ'יילד.

דבר המבקרת: "שיר שהיווה קפיצת מדרגה במודעות העצמית של בריטני ובנכונות שלה להיחשף (לכאורה)" (חן ליברמן, חדשות 10)

10. Circus

(29 נקודות)

השיר הזה זכה להצלחה אדירה בעולם, ולהצלחה מסוימת בישראל, אבל גם לביקורת גדולה מצד ארגונים למען זכויות בעלי חיים, בגלל ההתעללות באריות, בפילים ובחיות בר אחרות בזמן צילומי הקליפ, שתיאר מן הסתם את הנעשה בקרקס.

דבר המבקר: "מהשירים שיש בהם הכל. גם ברידג' גיטרות דרמטי מרגש לפני הפזמון, ואז פזמון פופ" (נוי אלוש, גל"צ)

9. Piece Of Me

(31 נקודות)

"פיסה ממני" היה למעשה שיר הקאמבק הלא-ברור-כמה של בריטני, הפעם זה של אחרי-המפולת של 2006, וזכה להצלחה גדולה, ודי בצדק.

דבר המבקרת: "זה השיר שהגיע אחרי ההתמוטטות והוא התרסה מוזיקלית ראשונה שלה. אם קודם היא שיחקה לידי כולם, זה כבר הפייז המוזיקלי המתבקש שאחרי הקרחת. סביר להניח שהרעיון היה להחזיר את השליטה לידיים שלה – ולמרות שזה היה נראה חסר סיכוי, זה הצליח" (שי סגל)

8. Born To Make You Happy

(40 נקודות)

השיר שיש-שיטענו-פה-במערכת שהוא הבלדה הכי טובה של בריטני היה גם אחד החשובים של סוף שנות התשעים, ובישר בעצם את המעבר מסאונד הגיטרות של סוף האייטיז ותחילת הניינטיז, לפופ של תחילת המילניום. והמודולציה, הו המודולציה.

דבר המבקר: "בלדה מושלמת של רוקסט למתבגרות" (נוי אלוש, גל"צ)

7. Everytime

(57 נקודות)

השיר ש(לכאורה) נכתב על סיום מערכת היחסים של בריטני עם ג'סטין טימברלייק זכה להצלחה אדירה, והצליח לכבוש גם את לבבות הצוות הבוחר שלנו. זכור בעיקר בזכות הקליפ השנוי במחלוקת שביים לה דייויד לה-שאפל, שמציג את בריטני מנסה להתאבד באמבטיה. הבלדה הכי גבוהה בדירוג.

דבר המבקרת: "השיר הראשון שהיא כתבה והלחינה, ואני מתה על זה שדווקא כשאף אחד לא עשה בשבילה, היא יצרה תפקיד סופר רפטטיבי לקלידים. בפנים היא להקת אינדי" (שי סגל)

6. Womanizer

(63 נקודות)

השיר שהחזיר את בריטני ב-2008 לצמרת המצעדים אחרי ארבע שנות היעדרות, ונחשב עד היום לאחד השירים הכי מזוהים איתה. השיר עם ההפקה האדירה של האאוטסיידרס שבר שיאי מכירות והשמעות, וזכה עם השנים לאינסוף גרסאות כיסוי של לילי אלן, פרנץ פרדיננד ורבים אחרים. מספיק בשביל מקום שישי, וכמעט-כמעט טופ 5.

5. Oops! …I Did It Again

(64 נקודות)

אחרי ההצלחה הסנסציונית של האלבום הראשון שלה, מיהרה בריטני להוציא את האלבום השני בשנת 2000 עם הר ענק של ציפיות, ולא איכזבה עם עוד להיט מפלצתי. זכורים במיוחד מהקליפ: החליפה האדומה, הסצינה הביזארית עם האסטרונאוט, הרפרנס לטיטאניק, והשורה שמבהירה – I’m not that innocent.

דבר המבקרת: "הכל בשיר הזה איקוני בעיני. חליפת PVC שאף בחורה לא יכולה ללבוש, דיאלוג מושלם מהמעמקים והטייטל של השיר שמרגיש כאילו היה שגור לנו בפה מינקות, אבל בעצם הגיע רק בשנת 2000. זה מדהים" (שי סגל)

4. I’m A Slave 4 U

(68 נקודות)

את מה שהיא רמזה ב-Oops, הפכה בריטני כבר לנקודת מפנה משמעותית בקריירה שלה, מנערה כל-אמריקאית לפרובוקציה מהלכת, עם קליפ וריקוד פרובוקטיבי לא פחות. בהפקתם של צמד הנפטונז, לקחה על עצמה את בריטני את שיר הנחש שג'נט ג'קסון החליטה לוותר עליו, והפכה אותו ללהיט אדיר.

דבר המבקרת: "לא מתכוונת לפרט יותר מדי, אבל מדובר בשיר הכי מחרמן שיש" (חן ליברמן, חדשות 10)

3. Crazy

(69 נקודות)

עוד להיט ענק של בריטני, ובעיקר להיט עצום בישראל. בחוכמתה, השכילה בריטני לשחרר לרדיו גרסה שונה מזו שכללה באלבום הבכורה שלה, גרסה שמוכרת כ-"The Stop! Remix". עוד להיט מדהים, שהוכיח שבריטני, ובעיקר מפיק העל שלה מקס מרטין, כאן כדי להישאר ובענק. מספיק בשביל מקום שלישי צמוד בדירוג הזה, אבל לא מספיק בשביל הפסגה.

דבר המבקרת: "במילה אחת: הקליפ. בשתי מילים: כוריאוגרפיה פצצה. בשלוש מילים: המחשוף כשהיא מתכופפת" (נועה הרשקוביץ)

2. Baby One More Time

(73 נקודות)

הסינגל הראשון, ועדיין זה שמזוהה עם בריטני יותר מכולם. כמעט 20 שנה אחרי, עדיין אחד השירים המוכרים והמפורסמים מכולם. אי שם ב-1998, בריטני הצעירה שחלמה להיות "שריל קרואו עדכנית" המריאה לשוודיה, ונפגשה עם שלושה מפיקים מקומיים מוכרים – ובראשם מקס מרטין. מרטין הראה לה שיר שנכתב במקור עבור שני הרכבים מוכרים אחרים – הבקסטריט בויז ו-TLC, אלא ששני ההרכבים הללו בטיפשותם דחו את השיר. כבר בפעם הראשונה שבריטני ואנשיה שמעו את השיר, היה ברור שזה הדבר הבא. הם לא טעו: השיר טיפס למקום הראשון בכל מצעד בכל מדינה שאליו נכנס – לרבות ישראל, כמובן – מכר 15 מיליון עותקים (בתקופה שעוד מישהו קנה), זכה לאינספור גרסאות כיסוי, ובעיקר הפך את בריטני ספירס לשם נרדף לחצאית בית ספר קתולי. אז איך הוא לא מקום ראשון בדירוג הזה? לא לגמרי ברור.

דבר המבקרת: "גאון מי שבחר את ה-להיט הזה להיות סינגל הבכורה ששבר את MTV. מיתוס הבתולה החרמנית שהפך למותג. לסתות העולם נשמטו" (נועה הרשקוביץ)

1. Toxic

(127 נקודות)

בעצם, ברור. כי יש שיר אחד שאי אפשר להתעלות עליו בשום צורה. בניגוד לרוב להיטיה, שנכתבו והופקו על ידי מקס מרטין, את השיר הזה הפיק מפיק שוודי אחר – בלודשי ואוונט. הסאונד באמת שונה מלהיטיה הקודמים של בריטני, אבל עיבוד מושלם עם נגיעות בוליוודיות הפכו אותו למצליח ומוצלח לא פחות. גם הלהיט הזה הוצע לזמרת מוכרת אחרת – קיילי מינו, אלא שזו דחתה אותו. הפך ללהיט ענק בכל העולם וגם בישראל, ולשיר הכי אהוב של בריטני, לפחות מבחינתנו: רוב מוחלט בין המדרגים שלנו מיקם את השיר הזה ראשון אצלם. יאללה, לפארק.

דבר המבקר: "טוקסיק הוא קודם כל שיר מושלם. לא סתם חובבי מוזיקה מסוגים שונים ומשונים אוהבים אותו באמת, בלי קריצה סרקסטית. הוא בנוי נהדר, יש בו טוויסט מוזיקלי של מערבון-עתידני-ביזארי ובריטני שרה כמו גדולה. כשמצרפים לזה את הקליפ הסקסי אך מתוחכם, לא פלא שהוא משאיר אבק לכל השאר" (נדב נוימן)

[interaction id="5952042ef03c53313d6ef029"]