האם מקדונלדס העתיקו קליפ של ג'יין בורדו עבור פרסומת?

יואב שטיבלמן, מיוצרי הקליפ האהוב של הלהקה הישראלית "מעגלים", טוען: "מקדונלדס העתיקו את עבודתנו באופן הכי ברור שאפשר"

ג'יין בורדו. צילום: יח"צ
ג'יין בורדו. צילום: יח"צ

האם מקדונלד'ס העתיקה קליפ של להקת ג'יין בורדו הישראלית עבור פרסומת? יואב שטיבלמן, אחד מיוצרי הקליפ המצליח של הלהקה, "מעגלים", העלה לעמוד הפייסבוק שלו פוסט שבו הוא מאשים את תאגיד הענק בהעתקה, בצדק רב אם לשפוט על פי העדויות.

שטיבלמן פתח את הפוסט שלו בציטוט של אלברט איינשטיין: "הסוד ליצירתיות היא לדעת איך להסתיר את המקורות שלך", והמשיך: "כאמן, אני מבין את המשפט הזה היטב. כולנו משתמשים לפעמים בעבודות של אמנים אחרים, בין אם כהשראה או כרפרנס כדי ליצור עבודה משלנו (לפעמים אנחנו אפילו לא מודעים לכך). אבל יש גבול דק בין לקבל השראה מעבודה של מישהו אחר ללהעתיק באופן ברוטלי וברור.

"בשנה שעברה", כתב, "אורי לוטן, אני וקבוצה של אמנים מוכשרים יצרנו קליפ עבור השיר 'מעגלים' של הלהקה הישראלית הנהדרת ג'יין בורדו. לאחרונה קיבלתי לינק לפרסומת של מקדונלדס ונדהמתי לגלות שהם העתיקו את עבודתנו באופן הכי ברור שאפשר. למרבה הצער, אין לנו את כוח האדם או את הכסף כדי לנקוט באמצעים משפטיים נגד תאגיד ענק כמו מקדונלדס. אבל אני רוצה לנצל את הבמה הזו כדי להביע את מחשבותי: להעתיק את האמנות שלנו בשביל רווחים זה לא בסדר! זה לא מקובל וכולנו צריכים להעלות את המודעות הציבורית לנושא הזה".

מה אתם אומרים? צפו בקליפ ובפרסומת ושפטו בעצמכם.