הרעלה המונית במקדונלד'ס: מאות נפגעו מטפיל בסלט החסה של הרשת

163 אנשים חלו לאחר שאכלו סלט חסה של מקדונלד'ס בארצות הברית. רשת המזון המהיר הפסיקה מיידית את מכירת הסלט בסניפים ב-12 מדינות והתחייבה למצוא בהקדם ספק חסה אחר

מקדונדלס. צילום: Getty Images
מקדונדלס. צילום: Getty Images

מקדונלד'ס הפסיקה בימים האחרונים לשווק סלט בשלושת אלפים מסניפיה הפרושים על פני 12 מדינות בארצות הברית, כך דיווחו מכלי תקשורת בארצות הברית ביניהם ההאפטינגטון פוסט. הסיבה: התפרצות של מחלה הנובעת מטפיל בשם Cyclospora שככל הנראה היה בעלי החסה של הסלט של רשת המזון מהיר. 163 אנשים דיווחו כי נפגעו מהטפיל, שלושה מהם אושפזו בבית חולים. סניפי הרשת במדינות אילנוי, איווה, קנטקי, אינדיאנה, ויסקונסין, מישיגן, נברסקה, דרום דקוטה וצפון דקוטה, ווסט ורג'ינה ומיזורי – בהם סעדו מי שנגע מהטפיל –  נפרדו מהסלט עד להודעה חדשה.

https://www.instagram.com/p/BJnqWScD1yF/

מדובר במחלה הגורמת להקאות, שלשולים, כאבי ראש, בחילה וחום או לעייפות, אובדן תאבון, כאבי בטן ואובדן משקל, ועלולה לשוב ולחזור ללא טיפול רפואי. עם זאת, אנשים שלא סעדו במקדונלד'ס גם נפגעו, ולכן קיים חשד שספק כלשהו של הרשת, המספק ירקות לרשתות נוספות, הוא הגורם לתחלואה. בינתיים מחפשת מקדונלד'ס ספק אחר.

View this post on Instagram

Happy #FirstDayofFall, everyone!

A post shared by McDonald's (@mcdonalds) on

"הבריאות והבטיחות של הלקוחות שלנו ושל האנשים שעובדים במסעדות של מקדונלדס היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו", מסר דובר מטעם מקדונל'ס. "מקדונלד'ס מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות מזון ואיכות ואנחנו ממשיכים לשתף פעולה ולתמוך פקידים רגולטוריים בריאות הציבור בחקירות שלהם".

בשורה התחתונה: הידד, הצ'יקן נאגטס הפכו לאופציה הכי בריאה ומזינה בתפריט – בלי רגשות אשם.

View this post on Instagram

A pic so good, you could eat it.

A post shared by McDonald's (@mcdonalds) on